Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8
    Champ

Senaste ryktena kring Zuffa/ Strikeforce köpet

Några sköna rykten som florerar i nätsajterna:

Med det nya köpet har UFC tillgång till mer fighters för att kunna arrangera fler fighter , målet är att kunna arrangera fighter varje söndag och tillsammans med CBS direkt börja konkurrera om TV tittandet med NFL. ( modigt )

Den mäktigaste mannen inom MMA är inte Dana White utan en okänd kille som heter Sumner Redstone som är majoritetsägare i CBS Corporation, Viacom, and MTV Networks. Komersiella MMA vilar i hans händer och vi får hoppas att han är vettig. Någon som hört talas om honom tidigare?

Fedor Emilanenko har inte kontrakt med Strikeforce utan med Showtime! Där går kontraktet ut om 9månader och vad som händer med Fedor efteråt vet man inte än. UFC nästa??

Showtime skippar UFC efter alla problem med Dana och efter Strikeforce kör då fullt ut med M-1 Global. Får vi fram en ny storgala som kan konkurrera med UFC?

Scott Coker fd ägaren till Strikeforce tjänade runt 20 miljoner DOLLAR!!

Zuffas stenhårda krig mot copyright material kommer föras över till Strikeforce och det kommer bli svårare att hitta highlights videos från Strikeforce fighterna framöver =(
    Last edited by KanoBlack; 03-14-2011 at 08:22 AM.

Champ
    Blog Entries
    28
    Fedor i UFC skulle vara grymt, men frågan är hur stor chans Fedor skulle ha mot tungviktarna i UFC. Fedor är en legend och kommer alltid att vara det, men jag är tveksam till hur han skulle hålla mot ånglok som Velasquez eller Carwin. Han kommer säkert slåss i Strikeforce fram till dess att kontraktet löper ut, Showtime har ju betalat för det.

Mitt största bekymmer är alla kvinnliga fighters. Dana White verkade inte speciellt intresserad av att förlänga några kontrakt efter att de löpt ut, och påstår att det inte finns ett tillräckligt stort intresse och för lite talang i kvinnornas divisioner. Läste nånstans att kvinnornas matcher vinner "Fight of the Night" markant oftare än männens, så det är ju bara rent bullshit om White påstår att kvinnorna är ointressanta.

Personligen så gillar jag inte att Zuffa har köpt Strikeforce, de väljer att döda konkurrensen istället för att satsa på att bli bättre. Konkurrens är motiverande och det behövs för att produkter ska kunna utvecklas, men UFC kommer inte att behöva anstränga sig lika mycket nu. Bellator, Sengoku och DREAM har inte en chans mot UFC, och även om Bellator inte har visat något intresse av att bli uppköpta så har UFC fortfarande makten att locka över alla fighters med bättre deals. Dessutom betyder UFC's herravälde att det blir mindre galor världen över, och det i sin ordning betyder att fler fighters blir arbetslösa.

Moderator
    Jag tror inte att vi kommer få se Fedor i UFC. inte sålänge han är kvar med M-1 iallafall då UFC vägrar att co-promota.
    Jag tycker att det känns lite trist det här köpet, jag är också inne på att mindre konkurens innebär att ufc inte behöver försöka lika mycket och att i slutändan är det fighters som kommer förlora på detta i.o.m. minskat utrymme i förhandlingar gällande kontrakt, pengar osv.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Visst, UFC får minskad konkurrens inom fältet MMA. Om man ska lita på retoriken tar man dock upp kampen med andra sporter istället, t.ex. NFL som Pelle nämner. Förhoppningsvis är den konkurrensen tillräcklig för att de inte ska sluta anstränga sig och utveckla sin produkt.

Moderator
    Ja men problemet är att dom sporterna är så ofantligt mycket större. NFL spelarna tjänar (för att använda en bekant och rolig summa) 40 000 000 000 000 om året på att spela football medan de på den absoluta toppen i mma kanske tjänar ca 1 000 000 på matcherna under ett år. Jag ser det framförallt som att våra tappra kämpar förlorar på det här köpet, vi som konsumenter tjänar snarare på det.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Champ
    Jag vet inte om alla har lyssnat på telefonkonferensen ang. köpet, så tänkte att jag kunde länka den.

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Hall of famer
    Jag har inte lyssnat på telekonferesen eller sett någon intervju gällande köpet.

Jag kan dock säga att jag tror/tycker det är bra att UFC växer. Att de blir så stora att de konkurrerar med de nationella ligorna för respektive sport (NHL, NBA, NFL etc) om tittare och sponsorer. Det gör att MMA växer och småligor (liknande universitets fotboll) där unga fighters börjar sin karrier kommer ploppla upp här och var. Sporten blir i sig mer organiserad likt de andra världssporterna (fotboll, hockey etc) Det är i längden bättre för fighters då sponsorkontrakt osv blir större likt i de andra sporterna.