Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 57
    Contender

Ryktas att 3 svenskar talar kontrakt med UFC

Läste på kimura.se att 3 svenska mma fighters (exkl gustafsson) just nu förhandlar om kontrakt med UFC som tar tag i sakerna nu när de närmar sig sin Sverigepremiär. Vilka svenska mma fighters det är vet man inte än men ryktet går att det är en av dessa fighters och vilka några av de är kan man nog lista ut med tanke på senaste framgångarna vilka tror ni det är som snackar med Dana och co ?

Tor ‘The Hammer’ Troeng
    Diego Gonzalez
    Reza ‘Maddog’ Madadi
    David ‘The Brazilian Swede’ Bielkheden
    Hamid “Akira” Corassani
    Papy ‘Makambo’ Abedi
    Assan ‘The Black Attack ” Njie
    Magnus Cedenblad
    Osama ‘Sami’ Aziz
    Jörgen ‘The Last Viking ” Kruth
    Last edited by carlespuyol; 03-06-2011 at 08:37 PM.

Moderator
    Jag tror och hoppas på troeng, jycken och madadi!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Tror på Jycken, Madadi och Kruth!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Tror på Jycken, Madadi och Kruth!
    Håller nog med dig på alla 3. Jycken har vart och presenterat sig där , Kruth har namnet och Madadi är nr 1 och kommer vara tungt när han vandrar in i UFC med sin persiska musik !

Champ
    Reza är nog den enda jag se som självklar. Bielkheden har ju 2 förluster i sträck men hade det varit vinster istället så tror jag han också hade hamnat där men nu är han nog körd för tillfället. Gonzalez var ju också redigt het för något års sedan men just nu känns det som han helt försvunnit jag har inte hört något om honom bortsett att han gick en match i Japan för inte så länge sedan. Kruth tror jag behöver mer mma matcher först innan han blir aktuell tror inte han kan komma in med sina Thaiboxnings meriter.

Resten av gubbarna sätter jag nog i ungefär samma situation som delvis kan bero på att jag inte har helt full koll på dem.

Up and coming
    skulle gissa på:
    Tor ‘The Hammer’ Troeng
    David ‘The Brazilian Swede’ Bielkheden
    Magnus Cedenblad

känns som reza för det svårt då det finns väldigt många i 155

Hall of famer
    Min gissning är Kruth, Jycken och Maddog.

Tor torskade mot Leites.
    Bielkheden torkar mot alla.
    Aziz torskade mot Hansen, vilket iofs inte säger så mycket.
    Corassani räknar jag också bort.
    Abedi och Njie känns på nåt sätt för okända, men den som ligger som fyra på min lista är ändå Abedi.

Champ
    UFC skriver kontrakt med Jon Olav Einemo | MMAnytt.se

Jag sätter mina pengar på att Einemo kommer vara en av dom på galan.

Champ
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    UFC skriver kontrakt med Jon Olav Einemo | MMAnytt.se

Jag sätter mina pengar på att Einemo kommer vara en av dom på galan.
    Kul med fler skandinaviska fighters! Frågan är bara varför han fick chansen när han inte direkt har fightats på länge.

Up and coming
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Kul med fler skandinaviska fighters! Frågan är bara varför han fick chansen när han inte direkt har fightats på länge.
    Tyckte också det 3 matcher sen 2003 känns lite väl lite

Moderator
    Han är väl rätt meriterad som grappler?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Han är ju lätt den mest meriterade grapplern i Skandinavien och just nu kan jag inte komma på någon från Europa med bättre meriter inom grappling världen.

Han är t.ex. den enda som spöat Roger Gracie i ADCC(SW) och det har han gjort två gånger. Roger Gracie är ju dessutom en grappler som har fem förluster i BJJ och Einemo är det enda som lyckats stoppa honom i SW. Roger har säkert gått ca 100 matcher på högsta nivån med endast 7 förluster och då är man inte dålig om man lyckas stoppa honom två gånger.

Kan säga en massa grejer om Einemo men jag tror det räcker. Dock så är det synd att han inte varit lika akitiv i mma världen som grappling världen.

President
    Blog Entries
    30

Han är t.ex. den enda som spöat Roger Gracie i ADCC(SW) och det har han gjort två gånger. Roger Gracie är ju dessutom en grappler som har fem förluster i BJJ och Einemo är det enda som lyckats stoppa honom i SW. Roger har säkert gått ca 100 matcher på högsta nivån med endast 7 förluster och då är man inte dålig om man lyckas stoppa honom två gånger.
    grymt imponerande att inte bara ha lyckats stoppa Roger Gracie engång utan sedan gjort om det. Roger är en av de främsta BJJarna om inte den främsta i världen.
    Ska bli kul att följa honom i UFC

Up and coming
    nu är ju ufc mma och inte BJJ eller submission, jag kommer just nu inte på nån bjjskolad som har riktigt bra nertagningar. När dom därimot kommer till maken i "toppossition" är dom flesta riktigt bra. Det känns som många har tränat submissionförsvar och att BJJ´s dominans i mma/ufc är på väg ut i och med alla brottares intåg.

Sen är det väldigt stor skillnad på att rulla med GI och utan.

Champ
    Fast nu är ju Einemo en no gi grappler som tävlar i SW. Han tillhör ju dessutom toppen inom SW vilket ändå är annorlunda då det är mycket mer brottning inblandat.

Fast jag håller helt med UFC är mma och ADCC är SW.

Up and coming
    Nästa Superior Challenge blir avgörande för vilka det blir. Abedi har ryktats samtala med UFC ett tag och eftersom han är obesegrad, omtalat på nätet internationellt och underhållande känns han given. Om han vinner i april vill säga. Samma sak för Madadi, vinner han borde UFC ligga nära.

Den tredje är ju mer osäker. Jycken visade upp sig i TUF och är underhållande, vinst i VFC gör honom kanske intressant. Men meritmässigt ligger nog ändå Assan Njie bättre till, har ett bra record på 13-2 och har hållit på länge. Men hänger ju också på att han fortsätter att vinna.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Borgudd View Post
    Nästa Superior Challenge blir avgörande för vilka det blir. Abedi har ryktats samtala med UFC ett tag och eftersom han är obesegrad, omtalat på nätet internationellt och underhållande känns han given. Om han vinner i april vill säga. Samma sak för Madadi, vinner han borde UFC ligga nära.

Den tredje är ju mer osäker. Jycken visade upp sig i TUF och är underhållande, vinst i VFC gör honom kanske intressant. Men meritmässigt ligger nog ändå Assan Njie bättre till, har ett bra record på 13-2 och har hållit på länge. Men hänger ju också på att han fortsätter att vinna.
    Där slog du huvet på spiket hade inte tänkt på det men så är det nog. Blir klass fighters som tar steget till ufc

Up and coming
    Fast nu är ju Einemo en no gi grappler som tävlar i SW. Han tillhör ju dessutom toppen inom SW vilket ändå är annorlunda då det är mycket mer brottning inblandat.

Fast jag håller helt med UFC är mma och ADCC är SW.
    Och han får möta Carwin i första matchen

Hall of famer
    Vill bara säga att det skulle vara kul och bra om Kruth gick in i buren i Malmö. Han är en person som drar publik.

Contender
    Quote Originally Posted by kristofer View Post
    Och han får möta Carwin i första matchen
    Var inte direkt en lätt fight för norrmannen kan bli en dålig start på ufc 131 för norden, men iom att han får fightas mot en sådan etablerad fighter så OM han vinner, så blir UFC i sverige ännu bättre då han kommer få ett lika stort/större namn få åka till oss för att fightas

Champ
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    Var inte direkt en lätt fight för norrmannen kan bli en dålig start på ufc 131 för norden, men iom att han får fightas mot en sådan etablerad fighter så OM han vinner, så blir UFC i sverige ännu bättre då han kommer få ett lika stort/större namn få åka till oss för att fightas
    Får känslan att de planerar att fighten ska bli en comeback fight för Carwin, som då har haft ett år på sig att jobba på sitt cardio.

Moderator
    Det tror jag med rampage. Att dom ska försöka mata carwin med den orutinerade (i mmasammanhang) Einemo. Men han är en sådan supergrappler att han nog kan dra fram en vinst. Det vore väl nåt!

Hall of famer
    De enda jag sett av Einemo är när han var med i Rallarsving och det var skjut nice! Så hejja norrbaggen!

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Det tror jag med rampage. Att dom ska försöka mata carwin med den orutinerade (i mmasammanhang) Einemo. Men han är en sådan supergrappler att han nog kan dra fram en vinst. Det vore väl nåt!
    Det vore verkligen kul om Einemo skulle spöa Carwin, det skulle få upp ögonen för Skandinavien också. Ändå lite tråkigt att Einemo flyger upp på maincard direkt, medan Gustafsson får gå fight efter fight på prelims.

President
    Blog Entries
    30
    Einemo är iaf taggad, Skön kort intervju av ingen mindre än mästaren över allting Overeem

Champ
    Carwin är ju inte en lätt debutmatch men Einemo är ju jävligt vass på marken och troligen bland de vassaste om inte nr1 inom tungvikten när det kommer till grappling.

Kommer lätt att heja på norrmannen!!!

Page 1 of 3 123 LastLast