Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Rampage vill bort från UFC pronto
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 26 av 28
    Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Rampage vill bort från UFC pronto

Citat Ursprungligen postat av http://www.fightline.com/fl/news/2010/0226/485666/quinton-rampage-jackson/index.shtml
    Not too long ago, Quinton Rampage Jackson and UFC president Dana White were friends. Today, their relationship is more rocky than ever, however Rampage states the discomfort is only temporary.

"It's kind of unfortunate that they are trying to blame me for doing this movie like I turned my back on them after 'all they've done for me' when I feel like I have done a lot of things for them as well," Jackson told FighterOnly. "There has been plenty of movies that I was supposed to do but I couldn't do it because The Ultimate Fighter show came up, and I hate doing The Ultimate Fighter show, but I did it for them."

Although the UFC willingly took Rampage back after filming wrapped on "The A-Team" and have since assigned him his next payday, the controversial slugger has had enough and wants out … ASAP!

"They've said some things and done some things that I don't agree with. That's not the way I do business," Rampage said. "I am a loyal person, people take care of me and I take care of them. So I am done with the UFC, they can't ask any more favors from me, nothing. I just want to finish my contract and get out of there, do my own thing."

In December 2006, Zuffa, LLC, the parent company of the WEC and UFC, acquired Rampage's multi-fight contract when they bought-out select assets from the World Fighting Alliance, Jackson's previous employer. Since that time, no official information has been released regarding his UFC deal, including how many fights are remaining.

This could be a ploy by Rampage to build up fan support and carry more weight when it's time to re-negotiate, however the UFC always holds all the cards when it comes to contract talks.
    Och här lipar han om att han skulle fått match mot machida men blev tvingad till fight mot rashad. *sigh* Nu får han ju ta och ge sig. Fightas eller gå i pension.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Re: Rampage vill bort från UFC pronto

Jag tror iofs att han har vissa poänger, men visst han börjar bli patetisk... är han rädd för Rashad?

Up and coming
    Reg.datum
    Nov 2009

[quote = "Kane"] Jag tror iofs Att han har Vissa poänger, men visst han börjar bli patetisk ... är han rädd för Rashad? [/ quote]

Jag tror inte att han är rädd för Rashad,det har inget med det att göra ,tror jag.

Contender
    Reg.datum
    Okt 2009

Är borta i ett över ett år från MMA-toppen sen tror han att han ska få ett LHC-möte? Vad har killen rökt under inspelningen av A-team egentligen? Vill han ha bältet gå samma väg som alla andra och möta folk från toppen. Finns över tio stycken fighters som förtjänar en titelfajt mer än Rampage.

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Jo, men det var ju för 1 år sedan han ville ha en titelmatch, vilket han hade förtjänat i och med Jardine-fighten.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Vad mig anbelangar får han gärna lägga handskarna på hyllan och syssla med sin patetiska filmkarriär. Jag är så trött på pajasen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Jo, det håller jag verkligen med om. Hoppas Rashad skickar ut honom på tredje bänkraden.

Contender
    Reg.datum
    Apr 2009

Gillar igentligen Rampage. Men som ni säger detta är patetiskt.
    Låt han fightas emot någon som gör debut eller något och få smisk :P Hade skrattat ihjäl mig.

Men men hade varit kul att se han få stryk av Rashad.

Rookie
    Reg.datum
    Feb 2010

Men seriöst ni som sågar Rampage vad är problemet? Killen har fightats mot dom bästa och varit champ! Rampage har gjort sååååå mycket för sporten så vill han ta en paus från mma eller att avsluta sin karriär och satsa på filmer då borde han göra det,tycker inte att han har något mer att bevisa och han har ju själv sagt att han inte vill bli champ längre för det är för mycket jobb o slit,han vill bara "feed" sina ungar (4-5 barn)

Sen det här med att vara rädd från Rashad....haha men kom igen asso han har kört mot vovchancyn,wand,chuck,shogun,arona,randleman,henderson,ninja,griffin ja jag kan räkna upp hur många som helst så varför ska lilla rashad skrämma page? ooohhh just det han har vunnit ze ultimate fighter.....Så hey Rampage gå och tjäna dina cash,gör dina movies,ta hand om dina kidz och sluta vara en slav åt Dana white Tack för alla dina underbara fights och bry dig inte om all the haters för vissa vet nada

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Citat Ursprungligen postat av BiGBOSS
    Men seriöst ni som sågar Rampage vad är problemet?
    Problemet är följande:
    Jag ser Quinton Jackson som en förhållandevis vidrig människa. En evigt egoistisk barnunge på samma mentala nivå som vi andra var på i början av högstadiet. En mobbare av rang som singlar ut personer som är lätta mål att hacka på inför andra för att på så vis höja sig själv. Klassiskt mobbarbeteende, ta t.ex TUF när han hela tiden hackade på Schoonover för att denne var överviktig. Tycker du att man beter sig så? Eller att helt skita i sina fighters som han får betalt för att coacha med förklaringen "Im a fighter not a coach"... ja då kanske du inte skulle accepterat erbjudandet att jobba som coach.. IGEN!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Man känner ju verkligen folk genom att se dom på TV :roll:

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Det gör man verkligen inte. Däremot så kan man skapa sig en hyfsat bra uppfattning om människor när man får följa dem vecka efter vecka i olika sammanhang, t.ex en tv-show.

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Och dom har väl knappast klippt lite i programmet för att det ska bli intressantare? Dom visar ju verkligen allt dom spelat in 24/7.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Nej säkerligen inte och det är antagligen även förhållandevis lätt att vinkla teveprogram för att göra dem mer intressanta. Men faktum kvarstår ändå att man inte beter sig som rampage gör. Man kan klippa i program för att förvanska saker men dom har knappast gjort en virtuell datamodell av rampage som säger titties 100ggr per avsnitt genom hela säsongen. Eller en datamodell som skiter i sin fighter som just blivit slagen och lämnar huset istället och åker hem..

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Citat Ursprungligen postat av ShogunRua
    Citat Ursprungligen postat av BiGBOSS
    Men seriöst ni som sågar Rampage vad är problemet?
    Problemet är följande:
    Jag ser Quinton Jackson som en förhållandevis vidrig människa. En evigt egoistisk barnunge på samma mentala nivå som vi andra var på i början av högstadiet. En mobbare av rang som singlar ut personer som är lätta mål att hacka på inför andra för att på så vis höja sig själv. Klassiskt mobbarbeteende, ta t.ex TUF när han hela tiden hackade på Schoonover för att denne var överviktig. Tycker du att man beter sig så? Eller att helt skita i sina fighters som han får betalt för att coacha med förklaringen "Im a fighter not a coach"... ja då kanske du inte skulle accepterat erbjudandet att jobba som coach.. IGEN!
    Det OCH det faktum att han lipar över precis allt. Han får JÄTTEGÄRNA lägga handskarna på hyllan och fortsätta med sin (förmodligen oscarsvinnande) skådespelarkarriär - UFC och jag skulle må bättre av det. MEN GÖR DET DÅ! Problemet är att han snackar otroligt mycket mer än han gör, vare sig det gäller att fightas eller att inte fightas.

Rookie
    Reg.datum
    Feb 2010

Jag håller med er att han gick för långt ibland och speciellt mot "titties" gillade inte heller när han gav upp för sina fihters,inte peppade dom efter förlusten,var inte så engagerad på träningarna m,m.................MEN Page är en underhållare i mina ögon till skillnad för vad ni tycker om han och tuf 10 var lätt den bästa säsongen tack vare page!!! fanns även kimbo,marcus jones,roy nelson,titties och flera andra sköna lirare som jag diggade hursomhelst hata eller inte hata.Rampage och många andra fighters (inte alla) har en on-off knapp vilket man måste ha i fight världen tycker jag,Rampage är en clown utanför buren och i buren så är han en av de bästa fighter jag har sett.Kan vara lite rostig mot rashad nu men jag vet att det kommer att bli en grym fight precis som hans andra och säg mig gott folk!! ser ni fram emot den eller inte ???

då så...

PEACE!!

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Ja Rampage är onekligen en bra fighter, han har vuxit mycket sen dagarna i PRIDE och hans enda akilleshäl skulle väl vara sparkar egentligen. Han kan varken ge eller ta dem. Jag ser fram emot rampage vs rashad och jag hoppas att rashad knockar honom.

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Det är klippt som fan btw.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Citat Ursprungligen postat av Brawler
    Det är klippt som fan btw.
    Fast den ursäkten har juh rätt stora hål i sig med tanke på all skit som var med. Spelar ingen roll om dom klippt bort när han gjorde rätt saker när han gjorde så jävla mycket korkat och efterblivet skit.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Vad spelar det för roll om det är klippt och redigerat? Dom har ju inte dubbat skiten! Det är fortfarande rampage som säger alla idiotgrejer

Contender
    Reg.datum
    Apr 2009

Lite tråkigt det där med rampage i Tuf säsongen emot Rashad

Om man kollar på säsongen där han cochar emot Forrest så är han en trevligt prick och bra coach.

Så blev väldigt besviken på honom under denna säsong, Vuxen mobbing USSH!
    :cry:

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

http://www.mmamania.com/2010/3/11/13689 ... n-pride-fc
    Han börjar ju bli patetisk nu. Snackar om att PRIDE-galor var riggade, att det var uppgjort genom bestämda motståndare för att Wand skulle vinna sitt bälte bland annat. Det innebär ju i och för sig humoristiskt nog att PRIDE-ledningen i så fall skulle vetat att Page inte vore någon match för Wand

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Hans och wanderleis matcher var s.k "works". Rampage bara låtsades bli knockad två gånger...

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Då har vi iofs ett rejält kvitto på rampages skådespelartalang, för de knockarna såg ordentligt realistiska ut ;]

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Jag kan iofs tänka mig att en hel del fusk lär ha förekommit i PRIDE. Med tanke på att det är just japanskt. Nästan allt är ju styrt av Yakuzan. Samma sak med K-1. Tråkigt att det är så.

Sen tror jag ju inte att de riggat alla matcher etc, men det hade nog en hel del fördelar att vara på deras plus sida.

Contender
    Reg.datum
    Apr 2009

Har svårt att tro att Yakuza styrde pride och K1. Kan tänka mig att mindre galor va de men har svårt att tro pride.
    Men om de va så, så va de bra att de las ner.

Liknande ämnen

1. Svar: 69
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 12:10
  2. Bort med Ian och Omar från tv4!?
    Av prosyium i forum Allmänt om MMA
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 13:32
  3. Krog som visar ufc!! pronto!
    Av artr0x i forum Allmänt om MMA
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 01:24
  4. Ofödd baby död pga Rampage rampage
    Av noname i forum MMA Rykten
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 20:59
  5. Soccerkicks och stomps tas bort
    Av Smackadack i forum Allmänt om MMA
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 00:50

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32