Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Rookie

Penn vill ha en 3 e match mot GSP !!

Det här kan ju bli hur kul som helst!! Tänk er vilket jävla hemmastöd han skulle få!! Har svårt att tro att Dana White inte skulle nappa på det här! Penn är ju bättre än någonsin! men det är väl GSP osså ioförsig! Men det lär väl falla på viktprob iallafall för Penns del!! Björn

http://www.mmanews.com/ufc/BJ-Penn-Eyes ... ierre.html

From The Honolulu Advisor:

"I definitely want to fight (St. Pierre) again. What kind of fight do they want to put on in Abu Dhabi? Do they want me to fight a Frankie Edgar or a Gray Maynard? Or do they want me to fight a 'super fight' against somebody in Aloha Stadium, and do they think they can sell 40,000 tickets by putting me in against a Gray Maynard, or do they want me up against a bigger name?"

Hall of famer

Re: Penn vill ha en 3 e match mot GSP !!

jag tror det kommer se ungefär likadant ut som förra matchen, gsp har sån sinnessjuk timing på sina takedowns satt det finns inte, KOS som är en utav dom bättre brottarna i den viktklassen blev helt dominerad i brottningen... hur bra stående än BJ är så tror jag inte det kommer sluta på något annat sätt... gsp är för stor och stark, sen så är han även bättre.

Edit: varför inte slänga BJ till typ Fitch eller Alves?

Champ

Quote Originally Posted by zeddiz
    Edit: varför inte slänga BJ till typ Fitch eller Alves?
    +1
    Tar Penn inte Alves eller Fitch så har han inte en chans mot GSP. Men vem vet. Penn är hungrig.

Moderator

Varför överhuvudtaget matcha någon över dennes viktklass undrar jag? Viktklasserna finns där av en anledning. Missförstå mig rätt nu jag skiter i om dom vill köra gamla vale tudo regler, eller ja "inte-några-alls" regler. Men detta eviga tjat om att fighters borde hoppa upp en viktklass är bara konstigt.

JA självklart borgar det för en och annan supermatch men att tjata om det varje gång en profil vinner en match känns bara menlöst och ointressant.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Presentera 1 enda bra anledning till varför det skulle gå bättre denna gången än förra?

Hall of famer

Vad får BJ att tro att han kan gå före alla andra i kön till en match med gsp?
    Jag har inget emot att fighters tar sig an större utmaningar i högre viktklasser, jag gillar verkligen supermatcher. Men om nu BJ inte tycker det finns tillräckligt stora namn för honom i lw-divisionen så får han väll först bevisa sin ww-status genom att gå matcher mot andra welterviktare (t ex Fitch eller Alves) och på så vis förtjäna en match mot gsp.

Hall of famer

Penn vs Alves eller Koscheck vore verkligen något.

Men det känns som om förloraren mot Penn kommer förlora mycket i ranking på WW-listan. Så vet inte om de vill utsätta sig för det.

Men Penn mot Alves vore något.

Tycker Penn är riktigt bra - GSP är väl snäppet bättre. Men tror att han mest vinner på sin storlek och att han kan verkligen tima sina takedowns.