Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 17 of 17
    Hall of famer

Paulo Filho signing with WEC?

Vad är detta? Filho är tydligen nära att signa med WEC och kommer troligen fightas redan i Juli.

Min tanke om det här är bara varför? Det ryktas om att Franklin blev erbjuden att möta Filho när kampmann blev skadad men tackade nej.

Är UFC och deras fighters så rädda för Filho så de vill ha honom under kontrakt med WEC för att undvika honom? Vill de bugga upp ett rykte om den kanske okända Filho i USA innan han går över till UFC?

För mig känns det konstigt Filho är en av kanske rent av världens bästa MW, varför ska han fightas i en b-liga till UFC?

Källa: http://ufcjunkie.com/2007/05/31/report- ... -with-wec/

Moderator
    Låter lustigt... väldigt lustigt...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Bygga upp lite rykte i USA, dra hardcore fans uppmärksamhet till WEC och så här.
    Han lär inte behöva många fighter innan han får möta dom stora grabbarna.

Det är ändå ganska svårt att veta hur bra han är, hans standup är ju inte mycket att skryta med och om han möter någon som kan stoppa hans nedtagningar ibland iaf så kan han få svårt kanske.
    Det vet vi inte än.

Contender
    skumt som fan... Filho är klart top 3 i MW, dom kanske vill göra något stort av han.

Contender
    Jag skulle nästan gå så långt och säga att Filho är världens näst bästa fighter efter Fedor, fast han inte riktigt mött tillräckligt bra motsånd för det kanske. Går han till WEC tycker iaf jag att det är ett stor skämt att UFC har typ alla fighters utom dom bästa Fedor och Filho och även Shaolin som också är en av världens bästa enligt mig

Contender
    Quote Originally Posted by Smackadack
    Jag skulle nästan gå så långt och säga att Filho är världens näst bästa fighter efter Fedor, fast han inte riktigt mött tillräckligt bra motsånd för det kanske. Går han till WEC tycker iaf jag att det är ett stor skämt att UFC har typ alla fighters utom dom bästa Fedor och Filho och även Shaolin som också är en av världens bästa enligt mig
    sant

Contender
    Sirre, du tränar på Söders fightgym va? Vet du vem Daniel Senekis är? Isåfall hälsa från Wil

Hall of famer
    Om han får till en nertagning..hans standup är inte lika bra som hans groundgame..

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Om han får till en nertagning..hans standup är inte lika bra som hans groundgame..
    Dagens underdrift.

Vi har aldrig sett någon försvara en nedtagning och vi har aldrig sett någon som är duktig på det möta Filho.
    Svårt att veta hur bra han är när han inte mött "svårt" motstånd, han kan vara världens bästa mellanviktare, men han kan också bli helägd ala Matt Hughes vs. GSP 2 när han möter någon som kan försvara nedtagningen ibland...

Hall of famer
    Håller helt med om att Filho verkar helt oslagbar när han får till en takedown. Sjuk GnP och koncentration när han har top position. Håller också helt med de andra posterna, kan någon försvara hans take downs kan han få riktiga bekymmer. Vore kul att se han mot GSP som är så komplett, eller kanske Hendo. Då skulle han nog få problem.

Ska jag vara lite krass så tror jag inte att UFC vill ha några dominanta Brassar med titlar. De får ofta språkliga problem vid intervjuer och det "säljer" inte lika bra. Om Dana White fick välja skulle det bara vara jänkare med i UFC tror jag. Kan tänka mig att Mr White skulle kunna tänka sig en europeisk champ med så att de etablerar sig lite mer på den europeiska marknaden.

Contender
    Sirre, du tränar på Söders fightgym va? Vet du vem Daniel Senekis är? Isåfall hälsa från Wil
    Ja, men han var där endast 2-3 veckor.. om jag ser han så hälsar jag han från dig :=)

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Sirre
    Ja, men han var där endast 2-3 veckor.. om jag ser han så hälsar jag han från dig :=)
    PM?????

Moderator
    Filho möter Joe Doerksen 5e augusti. Är Doerksen nåt att ha eller? kollade hans stats på Sherdog och är inte allt för imponerad..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    http://www.tatame.com/2007/07/11/Debut-for-the-belt

"You said that Dana White was afraid to put you at UFC. Why?

People didn’t understand what I told. At UFC, the title holder is Anderson , that is a great friend of mine and I am not interest to face him. The objective is get money, but if Anderson unexpectedly looses his belt, I want to have the opportunity to fight for it. "

Champ
    Doerksen är rätt bra och nu när jag kollar på hans record blir jag överraskad över hur bra det är. Han håller ju vinster över Lee Murray, John Alessio, Denis Kang, Chris Leben, Ed Herman, Patrick Coté med flera.
    I stort sätt alla hans förluster är mot riktigt duktiga motståndare som Matt Hughes, Matt Lindland, Nathan Marquardt, Jason MacDonald, David Loiseau och Joe Riggs.
    Blir relativt tufft motstånd för Filho.
    (Om du skämtade ShogunRua så ber jag om ursäkt för en onödigt lång tråd :P)

Moderator
    Skämtade?

Nae jag tänkte lite tvärtom. I princip alla vinster är i mindre organisationer och när han har jobbat sig upp till UFC har han fått stryk nästan varenda gång så det låter lovande för Filho tycker jag

Hall of famer
    Doerksen är BRA.

Han är inte jättebra, men han är BRA.

Filho är superb, iaf när det kommer till brottning och markkamp.
    Skulle vara kul att se honom möta någon som är bra stående som kan undvika nedtagningarna nån gång iaf...