Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 18 of 18
    Champ

Overeems doping rykten, vad tror ni?

"Alistair Overeem is a great fighter," Emelianenko told MMA Fighting's Ariel Helwani via a translator. "He is very strong and is a very serious fighter. Lately he has won a K-1 tournament, as well. The only question I have [is] how he managed to gain 20 kilos of weight in such a short period of time. But frankly speaking I don't care, if he passes [the] drug tests successfully."
    Kommentarer från Fedor Emlianenko

Overeem klarade dopingtestet någon månad efteråt, men det är en bra fråga hur han kunde bygga på sig runt 20kg muskler under en så kort period men som kanske inte är en så jätte kort ändå när man ser bilden nedanför?
    Hur gör man? Är det möjligt? eller finns det substans i det Fedor säger?

Last edited by pellepersson; 02-11-2011 at 10:02 AM.

Hall of famer
    Jag ska inte uttala mig om det då jag inte har en aning, men han tar ju verkligen sin styrketräning på allvar, käkar jäkligt mycket kött och så.. Han har väl tränat en del med strongmen från Holland och så.

Hall of famer
    Tror och hoppas att han är ren. Tills dess att han pissat positivt tycker jag folk ska låta honom vara och istället lägga sin energi på de som tydligen inte klarat sina test, Barnett, Sherk, Sylvia, Belfort och här nyligen tydligen även Thiago Silva, för att nämna några få.

Champ
    Har noll kunskap men jag tycker om man ska döma av de bilderna ovan har han inte blivit mycket större.

Moderator
    skämtar du dizorda? 20 kg muskler är en del..

Jag tror att han har dopat sig för att lägga på sig sådana ofantliga mängder muskler, det betyder inte att han är dopad året runt så att klara en dopingkontroll handlar mer om timing än nåt annat. Sålänge han klarar kontrollerna kan man inte säga säkert vare sig det ena eller andra så jag satsar på att bara njuta av att se honom fightas.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag gillar inte att påstå att folk har dopat sig, men självklart finns det en risk för det. Overeem har lagt på sig en hel del massa på kort tid. 20 kg muskler är jävligt mycket.

Sen tror jag att doping är vanligare i MMA och elitidrott överhuvudtaget än vad många tror. Men det är såklart inget jag kan bevisa och alla är oskyldiga tills de fälls.

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    skämtar du dizorda? 20 kg muskler är en del..
    Enligt dom bilderna som postats i första posten tycker jag inte det är så jättestor skillnad om man inte jämför den första med den sista. Sen ser jag ju självklart skillnad på honom om jag tänker på hur smal och benig han såg ut i Pride jämfört med hur han ser ut nu.

Fast nu när jag precis kollade upp när han började i tungvikt det var visst februari 2006 så troligen därför jag inte ser så bra skillnad förutom första och sista.

Om man vi antar att Overeem börjat biffa upp sig februari 2006 hur stor skulle han isåfall kunna bli utan dopning om vi antar att han dopat sig nu?

Moderator
    Jag menar att det är en omöjlig ökning att uppnå på naturlig väg, det han har uppnått.

Hur mycket man kan lyckas lägga på sig är omöjligt att säga då det är helt individuellt men kolla på Mir t.ex. Han dedikerade hela sin träning till att bygga muskler och äta och visst fick han resultat men han svällde inte i närheten av så mycket och fort som Overeem.

De första två bilderna ser han ut att ha ungefär samma kroppssammansättning fast mindre underhudsfett på den andra. Jämför den med den sista så ser man hur ofantligt mycket muskler han har lagt på sig. Jag bryr mig inte om han äter 5kg häst om dagen jag tror inte att det är möjligt att öka så mycket och fort på laglig vä.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    laste nanstans att han cuttade mkt vikt forr, mkt kott,styrketraning och ratta gener da kommer det smalla till i kroppen!

Hall of famer
    Som xynd säger handlar det ju om gener också. Mir kanske inte bygger muskler lika lätt som Overeem gör.

Hall of famer
    Nej Men 20 kg muskler är fortfarande väldigt väldigt mycket.

Hall of famer
    vi slänger oss med "20 kg muskler" hela tiden. Har vi något bevis för att det verkligen är 20 kg muskler han har gått upp? och från vilket år? Jag har för mig att han cuttade från 240 pounds när han mötte shogun 2007.

Hall of famer
    Är inne lite på samma spår som Kane. Kan man verkligen jämföra en bild där han mest troligt ha cuttat en massa med en bild där han inte alls cuttat något? Som bild 3 och 4 till exempel.

President
    Blog Entries
    30
    Svårt att säga det här kring Alistair, ingen rök utan eld men sålänge han klarat sig från dopingproven som görs då och då så är han som någon sa i början av tråden "ren". Finns andra som åker fast och ryktas nu även att Thiago Silva inte möter Rampage pga av just att ha åkt fast för doping. Vet inte hur rutinerna hos de större galorna ser ut men att ta det här på största allvar är ett måste för sporten och hoppas att de gör det

Moderator
    Självklart spelar gener, möjlighet osv in men i Overeems fall känns det troligt att han har dopat sig. Men "troligt" är allt man kan säga eftersom han aldrig har åkt fast för något, innocent til proven guilty

Champ
    Så nu anklagar vi till och med dom som inte åker dit för doping för doping. Vart skall detta sluta.

Det han gjort är ingen omöjlighet även om det är otroligt svårt.
    Dedikerar man sitt liv tillräckligt mycket åt något så är det mesta möjligt.

Att börja spekulera i att han dopat sig trots att han klarat alla kontroller är ju bara löjligt.
    Visst, han kan mkt riktigt ha dopat sig, byggt upp sig, och sedan legat lågt med preparaten för att klara kontroller.
    Men så mycket som han är upp och slåss så borde han i min mening torskat i någon kontroll om han varit dopad.

Vad tjänar det till att spekulera i liksom. Som Shogun säger, oskyldig tills motsatsen bevisas - låt honom vara i fred istället och njut av en av världens mest just nu underhållande och dominerande fighters.

Champ
    Kan man sina saker så vet man hur länge olika preparat syns på tester, och planerar helt enkelt in sitt dopande. Jag förespråkar regelbundna oväntade steroidtest på professionella fighters.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Kan man sina saker så vet man hur länge olika preparat syns på tester, och planerar helt enkelt in sitt dopande. Jag förespråkar regelbundna oväntade steroidtest på professionella fighters.
    jag skulle saga nar val folk aker fast sa har dom trott dom kort x prepp men det var i stallet x som sitter langre kvar i kroppen, valdigt vanligt fenomen om man kollar runt pa bodybuilding forumen..

Men jag haller med dej, regelbunda ovantade tester vart dom en befinner sig..