Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 10 of 10
    President
    Blog Entries
    30

Overeem vs Klitchko Boxning

Vad tror ni om detta nu när alistair sagt att han är intresserad? Såg Klitchko mot Haye häromdan och han imponerade inte jätte mycket då det var en jämn fight trots storleksskillnaden.

Teamen skulle nog lätt få till Overeem vs Klitchko efter någon första uppvärmningsfight, om han ens vill ha en sån.
    Han är trots allt Strikeforce, Dream & K1 mästare, vad säger att han inte kan bli boxningsmästare också egentligen?

Alistair Overeem Wants to Fight a Klitschko: 'If the Fans Want It, I'm In'
    Last edited by KanoBlack; 07-18-2011 at 09:24 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Overeem slår hårt, Klitschko saknar haka. Det skulle kunna gå vägen för The Reem, men oddsen säger att det nog inte kommer bli så.
    Dock lär detta aldrig komma till stånd.

Champ
    boxningen vill nog få till den här fighten , tävlar han k1 idag kan han nog enkelt hoppa över till en boxningsmatch om vi snackar kontrakt osv.Det skulle göra honom till en sjukt rik man direkt.
    Vlad klitchko är sämre än brorsan vitaly, hayes hade svårt pga av storleken där hayes vägde runt 96kg, 6 ft 3?
    annars tyckte jag hayes var helt ok.

alistair
    Height 6'5" (196cm)
    Weight 256lbs (117kg)

vlad
    Height: approx. 6'6. Weight: approx. 243 lbs

President
    Blog Entries
    30
    overeem var förresten inte så jäkla imponerande senaste fighten då jag tycker att de få gångerna d stod och slogs så fick liggapårygg werdum in ordentliga boxningar på honom.

vlads jabb satt ordentligt, men trodde han var större då hayes såg så liten ut
    men då var det bara hayes som var liten för en hw

obs, http://tatame.com/2011/07/18/Breakin...n-September-10
    Alistair Overeem, the Strikeforce heavyweight champion, defeated Fabricio Werdum at Strikeforce GP’s first round, but he’s no longer fighting at the tournament.
    The fighter told MMA Fighting he wouldn’t fight at September 10th, and TATAME learned with sources close to the situation that he has been removed from the GP.

Antonio “Bigfoot” Silva, who defeated Fedor Emelianenko at the first round, fights undefeated wrestler Daniel Cormier next. On the other semifinal, Josh Barnett takes on Sergei Kharitonov.
    Last edited by KanoBlack; 07-19-2011 at 01:11 AM.
    mera MMA !!

Champ
    Vad i...?! Overeem inte längre i turneringen?!

Contender
    japp, han ville inte slåss nu i sept då Strikeforce grandprix fortsätter och zuffa försökte tvinga han, men han stod på sig och sen blev han bort kopplad.
    han tyckte inte det var tillräckligt med tid att förbereda sig och han är nog i den sitsen att han är en av få, som INTE är fast i klorna på zuffa.

Ang boxningen så vore det riktigt intressant. Klitchkos har inte mött motstånd ända sen Lennox Lewis spöade bägge.
    Kan även vara att hans utspel är en "Nick Diaz" ge mig mer pengar/något annars boxas jag ( Danas hatbransch). Dessutom vore det fan guld även om jag inte tror att han skulle gå vinnande ur det. tror aldrig han mött någon sån extrem jabbare som klitchkos

Champ
    Det verkar snarare var en skada på hans tå än att han inte vill slåss i september.

Alistair Overeem ute ur tungviktsturneringen, har fortfarande kontrakt med Strikeforce – Daniel Cormier ersätter | MMAnytt.se

Moderator
    Ja Übereem är ute ur turneringen men fortfarande kontrakterad hos strikeforce. Känns som ett utspel alá diaz, det håller jag med om!

Alistair Overeem struken från Strikeforce GP-turneringen | MMA i Sverige och Världen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    såg hela hayes fighten igen, det enda som räddade hayes var hans snabbhet.
    Tro på en knock och med klitchko som segrare som jag tror är snabbare än overeem, och jag förutspår alltid oväntade händelser som tex tito vs bader med tito vinsten,
    här är nästa, overeem kommer att hamna i boxningen mot klitchkos

Hall of famer
    Oavsett när och om det händer hejjar jag på The Reem.

Jag gillade han förrut men sen hans video där han hängde i Sverige och örfilade nån stackare över hela träningslokalen diggar jag honom starkt!