Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 26 of 26
    President
    Blog Entries
    30

Nick Diaz slutar med MMA & går över till Boxning?

Enligt Cesar Gracie som är tränare till Nick Diaz så har de signat ett kontrakt med Vargas som är en känd rutinerad boxare som även vart mästare tidigare. Diaz är alltid klockren i sina intervjuer.. arg, ledsen, sårad, förvirrad

Nu går en MMA utövare över till andra sidan istället för tvärtom. Inte första gången då Belfort tidigare vart proffs och flera..
    Men för den stora mästaren och blivande MMA legenden Diaz, hur duktig är han egentligen på boxning när daley slog ner han 2 gånger?
    Vargas är inte bäst i världen men ett toppnamn inom boxningen och Diaz har nog aldrig möt någon på den nivån.. kan bli jobbigt

Bully nr 1 inom kampsport, dessutom kan det här vara ett trick att sätta ännu mer press på ufc/ zuffa om att låta honom komma tillbaka
    Last edited by KanoBlack; 04-15-2011 at 10:23 PM.

Hall of famer
    "dessutom kan det här vara ett trick att sätta ännu mer press på ufc/ zuffa om att låta honom komma tillbaka"

Det stämmer nog. Men fighters som Overeem kör ju MMA och K1 samtidigt så varför inte om man kan.

Hall of famer
    Trist.. men kan bli riktigt coolt om han whoopar några bra och går tillbaka sen till mma.
    vill se honom mot koshek och massa fler i ufc

Moderator
    Bra reklam om vargas har ett relativt stort namn. Jag vet inte hur pass bra diaz står sig mot en "riktig" boxare men det skulle vara väldigt kul och intressant att se!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Håller med Diaz i videon om att han inte har mer att göra i sin viktklass, speciellt i Strikeforce han har växt ur kostymen där och det enda naturliga steget är att ta över honom till UFC och då låta Daley få knocka till sig titeln.

Det kommer förövrigt vara ett av många steg där Zuffa gör strikeforce profilfattigare och UFC till eliten

Hall of famer
    Strikeforce champ Nick Diaz reworks contract, eyes boxing bout with Jeff Lacy | MMAjunkie.com

Där står det mer eller mindre att han inte tänker sluta med MMA och att Vargas inte får gå match för läkarna.

Contender
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Strikeforce champ Nick Diaz reworks contract, eyes boxing bout with Jeff Lacy | MMAjunkie.com

Där står det mer eller mindre att han inte tänker sluta med MMA och att Vargas inte får gå match för läkarna.
    en perfekt artikel darbog ger en bra bild på diaz sits, han är ute efter de stora fighterna och han har lyckats få till ett bättre kontrakt redan efter allt sitt klagande i intervjuerna,
    han är inte så dum som man kan tro utan han har strikeforce & zuffa i en submission
    Last edited by carlespuyol; 04-16-2011 at 11:13 AM.

President
    Blog Entries
    30
    Det verkar vara mer allvar i det hela än jag först trott, han kommer nog gå en boxningsfight och zuffa får verkligen punga ut med pengar eller bra namn för att inte förlora Diaz till en mer pengamässigt lukrativ sport.

Nu blev det inte vargas men nya namn dök upp direkt och ska bli riktigt kul att se hur det går för honom

edit: En nyhet i denna historia är att Diaz nämnt Jeff Lacy som jag själv tycker fortfarande håller en hög nivå och tveksam om det är honom Diaz ska kalla ut, Men Diaz är Diaz och han är arg

Lacy har svarat

"Honestly, I was a little stunned. Nick has accomplished a great deal in mixed martial arts and is certainly one of the best in the sport. But getting in the ring with me for a boxing match is a path he needs to be very wary of taking. I’m willing to put it all on the line anytime, anywhere! For the right price, I’m more than interested in heading to his turf and put my fist in his mouth and silencing him."
    Last edited by KanoBlack; 04-18-2011 at 09:09 PM.

Hall of famer
    Visst Nick ar duktig staende men pro boxning mot nagra battre namn kommer nog inte ga nagot vidare...

Champ
    bra med mmmalive vidos i forumhemsidan gav mig lite att tänka på kring detta
    Håller med de i MMA Live om att Diaz inte är dum på något sätt, kommer han ut och utmanar 2 sluggers så är det för att han vet att han har en chans.

Han tränar med en boxare på högsta nivå dagligen och kan han fokusera all träning som han idag lägger på mma = bjj, brottning, stående, sparkar, boxningar mm på enbart boxning så kommer han att hålla en hög nivå. Den här fighten mot möjligen Lacey kommer att bli av och blir en blodig kamp.Vinner Diaz även den fighten så kan det vara så att han försvinner från MMA en längre tid för boxningen lär nog ge mer pengar då han blir den nya attraktionen i en utdöende show

Contender
    Dana White tar nog tag i det här innan det går för långt, kan det betyd att han lovar Diaz en fight mot GSP efter att GSP vunnit mot Shields?
    I’ll say the same thing I always say about Nick. He’s a tough one to deal with. He doesn’t play the game well. I think the kid has potential. Forget about fighting – he has the potential to be a star. But for some reason he’s an anti-star. I know for a fact that boxing isn’t for him, because I’ve been in boxing for years. All of the boxers wish they were involved with us.”

“So now that we’re involved, literally after this fight is over, I’m going to fly over to see Nick Diaz. We’re going to sit down and talk.”

Spammar säkert
    jag älskar nick diaz som fighter, fantastisk på golvet o tjackig stående, men han ska va försiktig med att tro att han värsta stjärn boxaren.. han e inte nära overeem tekniskt, så att jämnföra dom är nog inte den brightaste idén... o förövrigt så kommer han bli knockad ganska snabbt om han står med hakan i vädret som han gör i mma matcher.. vem vet han kanske skiter i vinster o bara vill göra sig en slant innan åldern kickar in... o de kommer ja aldrig hata på dock

President
    Blog Entries
    30
    En av anledningarna till att Diaz haft sina problem med UFC har alltid vart dolda, nu kommer en av dem fram via Faber som berättar och kanske anledningen till varför Dana White anklagar honom för att inte "spela spelet" utöver mycket annat säkert

"Nick Diaz is good for business when he fights but is known for skipping out on some of the (public relations) stuff and being a difficult guy when it comes to promoting things sometimes. I remember Diaz telling me years ago about how they punished him for not going on that dating show they were having a couple of fighters go on. Nick had a girlfriend at the time and they wanted him to go on there for publicity and he wouldn't do it."
    Nick Diaz on "Blind Date?" Homie don't play that.
    Flera andra UFC stjärnor ställde upp i det programet och Diaz blev undercard fight efter att han vägrat gå med på Danas pr plan.
    Nu verkar fighten med Lacey vara mer eller mindre spikad där Diaz får 150 000dollar, precis som senaste fighten, det känns som om Dana lätt kan överträffa den summan till Diaz om han ger honom GSP

Champ
    Kanoblack, du har nog rätt för nu verkar det vara klart Georges St-Pierre vs. Nick Diaz Could Be Announced As Early As Next Week | MMAWeekly.com

Matchen blir av till 100% lita på mig!

President
    Blog Entries
    30
    Fått samma info, här är ett tal som Cesar gracie hans tränare höll för någon dag sen
    "There are some people that have said we were just posturing to go into professional boxing and they don't understand that this thing is something we had been working on since 2009. It wasn't just out of nowhere but at this point in time, there's a certain chance that comes along once in a very long while and it only makes sense to stick to MMA as of right now. Nick's been working really hard to get to this point in his MMA career and it wouldn't make sense for us to make that transition into boxing right now. If this were a couple months ago or if certain fights had played out differently, we'd definitely be ready to go into boxing, but that's not how it played out. Don Chargin is a great boxing promoter and he understood our dilemma completely and I thank him for that."
    Verkar som om Nick Diaz fick GSP eller något annat som ryktas, en plats som tränare i TUF 14, den säsongen skulle jag aldrig missa

Champ
    Blog Entries
    28
    Frågan som dyker upp i mitt huvud är: om Diaz inte får GSP, eller om GSP vinner, vem blir då nästa man att försöka peta av honom?

Paul Daley är ju att utesluta, eftersom han är avstängd på livstid enligt Dana efter hans fula suckerpunch mot Kos.
    Martin Kampmann förlorade ju mot Shields i deras contendermatch, så han måste ändå vara hyffsat aktuell.
    Diego Sanchez är enligt mig en av de bästa WW i UFC idag, men han är för lik Koscheck och GSP plockade isär honom 2 gånger så jag vet inte riktigt om Diego kan ta GSP om han får chansen.
    Fitch vill jag inte se mot GSP igen, fattar inte charmen med att ligga som en blöt hästfilt över motståndarna i 15 minuter.

BJ Penn känns som den enda som faktiskt har vad som krävs för att ruska om WW-divisionen i UFC ordentligt, förutom Diaz såklart. För mig spelar det egentligen ingen roll vem som är champ, så länge som det inte är GSP. Don't get me wrong, GSP är en grym atlet och jag ser upp till honom på alla sätt, men han har blivit så jäkla tråkig nu att det är inte längre värt att se hans fighter.

Champ
    Misstänker Fitch borde vara näst i tur om Diaz inte får GSP, fast vem vill se den fighten?

Edit:
    Glömde sarkastiska situationstecken! "Fighten".
    Last edited by Rampage2010; 05-24-2011 at 09:08 AM.

President
    Blog Entries
    30
    BJ Penn the man, han är nog slut som ett verkligt hot mot de allra bästa känns det som. hoppas UFC förstått att ingen vill se en GSP vs Fitch

Diaz är den enda som är på tur men Dana vägrar erkänna det, men det gör han lite genom att han inte säger något förrens det är påskrivet och klart.
    Diaz och han förhandlar nog pengar just nu vilket gör att han inte kan sätta sig själv i skiten genom att erkänna att fighten blir av

Last edited by KanoBlack; 05-25-2011 at 07:34 PM.

Moderator
    JAG vill se GSP vs Fitch 2 ! Det känns väldigt oklart hur det blir med Diaz vs GSP men det är ju en match som måste bli av helt klart!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    vad lockar med fighten gsp vs fitch 2?
    är han värd en rematch?

Moderator
    Ja han har ju inte förlorat utan löpt amok och vunnit över de andra utmanarna. Sen förlusten mot GSP har han besegrat thiago, saunders och alves och gått lika med Penn. Jag skiter i om han inte avslutar han vinner övertygande och ska således klättra på rankingen och få sin titelmatch.

Hall of famer
    Shogun har alltid haft lite av en mancrush på fitch

Hall of famer
    Ja det har han ju! Jag har ju väntat lite på att Shogun ska börja löpa amok i tråden!

Fast håller med om att han dominerat alla, fast tror inte att han har en chans mot GSP. För Fitch har inte utvecklats särskilt mycket, han var liksom redan bra från början.

Champ
    Håller faktiskt helt med shogun. Det kvittar om en fighter är underhållande det är vinsterna som räknas. Även om en fighter är underhållande så hade det blivit fel att ge den fightern titelchanser om han fick stryk varannan match.

Moderator
    Haha ja det kan ni skriva upp att jag har! Men ändå så står jag fast vid min åsikt att vinner man ska man klättra! Sedan var ju faktiskt fitch vs GSP 1 en underhållande historia, men det minns ni väl inte.. förträngning.. :P

Champ
    Blog Entries
    28
    Var inte GSP vs. Fitch en blandning mellan... GSP och Fitch? 25 minuter defensiv decisiondynga alltså?