http://thefightnetwork.com/news_detail.php?nid=3054
Monson är inte helt klar än tydligen, men Matt Lindland?
Lindland ska iofs vara längre än Fedor...
http://thefightnetwork.com/news_detail.php?nid=3054
Monson är inte helt klar än tydligen, men Matt Lindland?
Lindland ska iofs vara längre än Fedor...
Tror båda är lika chanslösa...men jag tror att Monson hade nog varit svårast för Fedor.
Nja, Monson är duktigare på marken, men Fedor har tränat judo och sambo nästan hela hans liv..såom inte Nog kan subba han kan Monson.. :shock:
Fedor Emelianenko vs Matt Lindland - fighten fansen har väntat på i åratal, äntligen kan vi få våra frågor besvarade!
sherdog.com har kört nyheten så jag antar att det blir av...
Monsons skicklighet ligger inte i att subba sina motståndare utan att kontrollera dom på marken.Originally Posted by xynd
Mark Hunt visade att Fedor faktsikt kan kontrolleras.
Jag var faktiskt lite nyfiken på att se Monson möta Fedor.
Inte för jag trodde att Monson skulle vinna, men han skulle nog göra det tuffare än dom flesta verkar tro.
Ingenting är ju klart än, men det verkar som det.Originally Posted by hempas
Wow.
WOW om Lindland vinner...![]()
Kontroller fedor hehe..jo med sin "mage"/vikt som Hunt sa på presskonferansen sammtidigt som han skrattade..Originally Posted by Kilroy
mmaweekly:
Tydligen ska Lindland skriva på idag mot fedor.
Såg även att han ska fightas 3 st HW matcher för bodog!
"
They have committed three heavyweight fights to me and I have committed three heavyweight fights to them. I am super-excited about this great opportunity.
”
Jag personligen har blivit imponerad av Lindland på senare tid. Han kommer helt klart få det tufft, men en riktig contender skulle jag lätt vilja påstå att han är.
Säger bara Coleman mot Fedor, hur kan det gå annorlunda för Lindland?
att jämnföra coleman mot lindland är väl jävligt fel ?Originally Posted by hempas
Jeremy Horn
Mike Van Arsdale
Antonio Schembri
Travis Lutter
Fryklund
Pat Miletich
Ricardo Almeida
listan kan göras längre..
Jag tycker inte det är jävligt fel att jämföra en brottare med en annan brottare.Originally Posted by xynd
Fedor visade att han var riktigt stark och lyckades i princip inte bli nedtagen av Coleman. Ser inget hos Lindland som ändrar på det.
Lindland är mer wellrounded än coleman, även om han inte kommer vinna så har han större möjligheter än coleman..Originally Posted by hempas
Jag anser att Lindland är en mycket bättre fighter änn Coleman. Om som jag nämnde tidigare känns det som han blommat ut på allvar nu på senare dar.
Oj vad fel du har.Originally Posted by hempas
Coleman = kassa double legs, fristil.
Lindland = klinchen, grekisk romersk.
Skillnaden i brottningsstil är ENORM!
Du kan inte vara seriös när du jämför dom två...
Deras brottningsstill är väldigt olika och skillnaden i MMA stil är ännu större, herregud...
tror inte skillnaden är så stor, lindland är dock en mycket smartare fighter, han kommer helt klart överleva längre
fedor är INTE explosiv...
:shock:Originally Posted by Sirre
Vad har du tittat på för något?
Kolla Fedors höftkast och hans explosiva reaktionsförmåga mot Crocop t.ex.
Pang säger det...
ironsik.. det han är, så grym explosiv!!Originally Posted by Kilroy
Jag håller med om att Lindland är bättre och mer well-rounded än Coleman. Men man kan inte direkt påstå att Coleman är en dålig brottare.Originally Posted by Kilroy
I slutändan handlar det om att få ner Fedor, Coleman lyckades inte.
Lindland ska gå upp två viktklasser och möta #1. Jag har svårt att se det sluta på ett annat sätt. Fedor är stark och bra på att brottas.
Så hur tror du matchen slutar?
Bodog fight i Rysslan. Hmm. Går matcherna få tag på sen?
Läste du vad jag skrev?Originally Posted by hempas
Jag gick inte ens in på att Lindland är en extremt mycket bättre brottare än Coleman utan tog helt enkelt upp det faktum att Lindland är grekiskromersk och jobbar från klinchen medans Coleman är en fristils brottare som går på ben-nertagningar.
Att då jämföra Coleman med Lindland är helt enkelt rent ut sagt korkat då deras brottningsegenskaper fungerar helt olika.
Jag tror att Fedor vinner, men att jämföra Coleman med Lindland är korkat även om vi bara pratar brottningsegenskaper.
Och börjar man ta upp alla andra aspekter av Lindlands MMA arsenal blir det ännu värre.
Förlåt om jag håller en otrevlig ton men jag blir faktiskt rikktigt upprörd över vilken dålig liknelse Coleman är...
Ska vara på PPV i USA har jag för mig...Originally Posted by N.I.B.
Om vi återgår till det första jag skrev,Originally Posted by Kilroy
"Säger bara Coleman mot Fedor, hur kan det gå annorlunda för Lindland?"
Jag tror inte Lindland tar ner Fedor, matchen slutar i andra rounden precis som Coleman matchen. (hoppas naturligtvis på en längre match!)
I fristil som Coleman representerar ingår ju alla element som i Greco-roman. (Därmed inte sagt att Coleman är bättre.) Jag tycker fortfarande man kan jämför två brottare trots olika stilar. Det kanske är lite som att jämföra äpplen med päron. Men inte som att jämföra äpplen med potatisar.
At the end of the day så måste juh faktiskt Lindland ta ner Fedor om han ska ha någon större chans.
Vi har ju konstaterat att dubbel legs inte fungerar (iaf inte Colemans). Då återstår det att se hur klinchen fungerar. Med tanke på Fedors styrka och viktövertag så ser jag det som mycket svårt.
Har Fedor mött någon med Matt Lindlands klinch?
Hur mycket kommer vikt faktorn att spela in?
Det rör sig antagligen om 15-20 kg.