Nån som vet mer hur det är och blir för en av våra svenska brottar hjältar Martin Lidberg?
Saxat från hans sida: 2006-06-21
Jag får också väldigt många frågor via mail, hur jag ser på framtiden gällande min brottning och mma satsning. Jag vet att jag har stora möjligheter att fortfarande lyckas i dessa sporter. Blir det någon mer stor satsning inom brottningen så blir OS i Peking min absolut sista satsning. När det gäller mma så har japanerna legat på mig för en stor match i Japan, sen de såg mig på try out i Las Vegas.
2006-05-04
I det här fallet var det Japanerna som bjöd ner oss eftersom dem är intresserade av att få med mig i Hero inom MMA i Japan. MMA har blivit mega stort i Japan och är nu en av de populäraste sporterna där.
När det gällde min egen Try Out så fick jag visa min fysiska form genom en del tester som jag var överlägsen de andra som var med på try out. Sen fick vi visa våra slag och kickar på mittsar, där fanns en del som var riktigt bra. Men det är stor skillnad att kicka och slå på en mitts än att fightas i en ring där nästan allt är tillåtet.
Efter att vi visat våra kunskaper på Mittsarna så tog Japanerna ut mig och en Amerikan som vunnit 7 raka matcher. Japanerna bad oss följa med dem till en annan hall där vi skulle fightas i en ring. Reglerna var som vanlig MMA, men vi fick inte slå hårt för att knocka varandra och tiden skulle vara 1 rond på 3 minuter. Jag fick in några bra slag direkt på Amerikanen sen dök jag in på livet och skickade honom rakt bakåt. Jag var riktigt nära att lyckas strypa ut honom, men han lyckades undkomma i sista sekunden. Jag fick också in ett par armlås på honom, men jag lyckades inte dra ut honom riktigt trots att det var nära. Amerikanen gick på försvar hela tiden och jag attackerade. Jag markerade med halv hårda slag mot honom hela tiden och hade det varit riktigt match så hade jag nog slagit ut honom där.
![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote