Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15

Thread: Martin Lidberg?

Hall of famer

Martin Lidberg?

Nån som vet mer hur det är och blir för en av våra svenska brottar hjältar Martin Lidberg?

Saxat från hans sida: 2006-06-21
    Jag får också väldigt många frågor via mail, hur jag ser på framtiden gällande min brottning och mma satsning. Jag vet att jag har stora möjligheter att fortfarande lyckas i dessa sporter. Blir det någon mer stor satsning inom brottningen så blir OS i Peking min absolut sista satsning. När det gäller mma så har japanerna legat på mig för en stor match i Japan, sen de såg mig på try out i Las Vegas.

2006-05-04
    I det här fallet var det Japanerna som bjöd ner oss eftersom dem är intresserade av att få med mig i Hero inom MMA i Japan. MMA har blivit mega stort i Japan och är nu en av de populäraste sporterna där.

När det gällde min egen Try Out så fick jag visa min fysiska form genom en del tester som jag var överlägsen de andra som var med på try out. Sen fick vi visa våra slag och kickar på mittsar, där fanns en del som var riktigt bra. Men det är stor skillnad att kicka och slå på en mitts än att fightas i en ring där nästan allt är tillåtet.

Efter att vi visat våra kunskaper på Mittsarna så tog Japanerna ut mig och en Amerikan som vunnit 7 raka matcher. Japanerna bad oss följa med dem till en annan hall där vi skulle fightas i en ring. Reglerna var som vanlig MMA, men vi fick inte slå hårt för att knocka varandra och tiden skulle vara 1 rond på 3 minuter. Jag fick in några bra slag direkt på Amerikanen sen dök jag in på livet och skickade honom rakt bakåt. Jag var riktigt nära att lyckas strypa ut honom, men han lyckades undkomma i sista sekunden. Jag fick också in ett par armlås på honom, men jag lyckades inte dra ut honom riktigt trots att det var nära. Amerikanen gick på försvar hela tiden och jag attackerade. Jag markerade med halv hårda slag mot honom hela tiden och hade det varit riktigt match så hade jag nog slagit ut honom där.

Hall of famer
    Kanske maila Omar och fraga om Martin borjat trana MMA igen efter skadan...

Hall of famer
    Taget från Martins sida:

2006-10-15
    Jag får väldigt mycket mail och förfrågningar om det blir någon mer mma satsning för min del. Till alla er så kan jag meddela att jag fått en del matcherbjudanden, och att jag börjat tränat en del igen efter min knäskada.

Jag har sagt att om jag känner att jag utvecklas, känner inspiration och hunger som tidigare och min kropp håller, så kommer jag att gå en framtida match.
    Till dess kommer jag att träna på som vanligt.

Hall of famer
    Hoppas att han fastnar, jag vill gärna se honom

Hall of famer
    Hmm kostar ju endel att gora en MMA satsning..
    hoppas han har rad med det.

fast han kanske gor endel seminarum, och tar bra betalt..

Up and coming
    Han e ju stark å e grym på å brottas så jag tror han kan ha en stor chans i MMA.
    Skulle va fett om han ställde upp.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Elofsson
    Han e ju stark å e grym på å brottas så jag tror han kan ha en stor chans i MMA.
    Skulle va fett om han ställde upp.
    brottas jao..men manga brottare vagrar uppdatera sin arsenal se kevin,coleman,randy etc etc enda brottare som imponerat mej ar Mark Kerr och Dan Henderson dom har utvecklats..verkar vara svart for endel brottare..

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Quote Originally Posted by Elofsson
    brottas jao..men manga brottare vagrar uppdatera sin arsenal se kevin,coleman,randy etc etc enda brottare som imponerat mej ar Mark Kerr och Dan Henderson dom har utvecklats..verkar vara svart for endel brottare..
    Så du tycker inte en sådan som Randy Couture har skapt något? han är 40-41 nu och har 3? UFC titlar i bagaget.

Hall of famer
    Martin verkar ha skippat mma satsningen och börjat satsa på dans istället :shock:

Ja det stämmer som ryktena säger att jag ska medverka i Let´s Dance denna säsong.
    Det ska bli mycket roligt samtidigt som jag ser det som en utmaning. Vi får se om det finns någon takt känsla även i en brottares kropp.

Jag kommer inom kort att återkomma med mer info kring detta och hur uppföljningen får och kommer att ske från min sida när det gäller Let´s Dance.

Dans kramar Martin Lidberg

Hall of famer
    uchh..
    han har kontakter med japan och allt, varför tar han inte chansen..?
    räcker ju med ett par matchen i japan så är hans ekonomi säkrad för x antal år..
    dans är fan så mycket farligare än MMA :x

Up and coming
    Hur man kan tycka att Kerr utvecklade sig, som inte hade något annat än grappling, inte ett enda annat vapen, och sedan säger på fullt allvar hävdar att Couture stod still i utveckling, är fullkomligt sanslöst galet.

Champ
    Lite kul att Martin har spöat Dan Henderson tidigare i brottning.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    HUH? :shock:

Randy vann över Chuck stående i deras första fight, han lyckades med sin raka boxning vinna över Chucks vida slag.
    Randys vapen har dessutom varit väldigt mycket boxning från klinchen.
    Det är ett exempel på en brottare som tagit sin brottarskicklighet som grund och utvecklat en MMA stil som funkar väldigt bra utifrån det.

Kerr var grym när han fick skalla och ha sig eftersom han enbart levde på sin explosiva starka kropp och sin brottning. Han har inte utvecklats ett dugg!

Dan Henderson är rätt bra, men fightas ofta helt fel nuförtiden, litar alldeles för mycket på sin jävla höger. Den ska vara ett överaskningsvapen som en bonus i hans arsenal, inte grunden han bygger hela sin taktik på...

Hall of famer
    Denna tråd handlar om Martin Lidberg, åter till ämnet

Hall of famer
    Förlåt...

Jag blev fruktansvärt besviken när han inte kunde ställa upp i K1 galan.
    Jag tror han hade kunnat bli väldigt framgångsrik faktiskt, han såg rätt bra ut stående för att vara ren brottare också.