Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 22 of 22
    Hall of famer

Junie Browning cut by UFC...

Taget ifrån mmafrenzy.com

Visst är det skönt att se en skitstövel åka dit pga att just bete sig som en skitstövel
    Fast egentligen är det ju synd om honom som har uppenbara problem.
    ------------------------------------------------------

The UFC has released lightweight Junie Browning after the controversial Ultimate Fighter 8 contestant was arrested on Tuesday in Las Vegas, according to Yahoo Sports.

Browning was arrested for allegedly assaulting three nurses at a local hospital, where he was being treated for an overdose “in an attempt to harm himself,” the Las Vegas Review-Journal reports:

After being taken to a room at the hospital, the Ultimate Fighting Championship fighter tried to leave and became angry, pushing a female nurse, punching a male nurse and kicking another male nurse, the report states.

“Do you know who I am? I will kill you and rape your family,” police said he yelled to nurses.

He was booked at the Henderson Detention Center, where he was released today.

Browning faces three counts of battery on a health care provider, according to his arrest report.
    ---------------------------------------------------

Up and coming

Re: Junie Browning cut by UFC...

Inte för att vara sån, men fan va skönt!

Palla en sån idiot, är ju något fel på honom.

Hall of famer

Så jävla rätt! Jag hatar honom!

Hall of famer

Det är verkligen synd om honom, han kan inte ha haft det lätt som barn.

Up and coming

Känner igen beteendet från kidsen jag jobbar med om dagarna.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Kane
    SYND!?
    Han får väl ändå ta ansvar för sina egna handlingar?
    Bara för att han haft en kass barndom kan han inte bara bete sig hur som helst!
    Nu har han ju antagligen fått in lite cash också efter all media-hype och ufc-fighter så nej, det är inte synd om honom 8)

Moderator

Nej det är inte synt om honom. Han har onekligen tråkiga omständigheter men han är ändå en vidrig människa..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Otippat att detta skulle bli en samhälle/uppväxt-debatt. Dessutom misstänker jag ju alltid Kane för ett visst mått av trolleri när sånna där kommentarer dyker upp Hursomhelst, skönt att bli av med aset. Han har fått sina chanser och ett par fler därtill.

Rookie

“in an attempt to harm himself,”
    Han har stora problem. Hade kanske varit bäst om han hade blivit utslängd från tuf. Men förstår inte riktigt hypen omkring han efter fighten med Dave "Jag kan inte bli knockad" Kaplan heller för Dave sög både på tuf och på Finalen. Junie var enbart i UFC för promoting syfte.

Hall of famer

Browning alltså... Man visste ju redan från början att det skulle sluta med något sånt.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Zunesson
    SYND!?
    Han får väl ändå ta ansvar för sina egna handlingar?
    Bara för att han haft en kass barndom kan han inte bara bete sig hur som helst!
    Nu har han ju antagligen fått in lite cash också efter all media-hype och ufc-fighter så nej, det är inte synd om honom 8)
    Fast med tanke på hur lillebror Browning är så måste föräldrarna vara en jävligt stor bidragande orsak till varför dom är som dom är. Naturligtvis finns det en viss grad av eget ansvar för vad man gör men jag är ytterst tveksam till att han är helt 100% mentalt frisk från första början.
    Tror jag läste någonstans (kan ha varit här..) att han är bipolär så det är definitivt en bidragande orsak.

Contender

Tror iofs att hans bror bara drygade sig för att rida på hypen efter sin bror.

Spontant så känns det som att Junie skulle må bra av ett par terapitimmar.

Hall of famer

Drue, varför skulle jag trolla genom att låtsas tycka synd om en uppenbart störd person som försöker skada sig själv och som har otroligt dålig självkänsla?

Hall of famer

Svaret ligger inte hos mig Kane utan inom dig själv.

Nej, men seriöst så vet man aldrig med dig. En sådan åsikt är ju minst sagt något kontroversiell också. Nog för att uppfostran och arv kan ha en del av skulden, men att förbehållslöst hävda att "han hade en dålig uppväxt, därför är han doomed till att vara en skithög" känns en smula naivt.

Han kanske hade det tufft när han växte upp, synd bara att han fullständigt saknar förmåga att se konsekvenser av sitt arselskap - det är en åsikt jag däremot kan stämma in i.

Hall of famer

Jag har aldrig sagt att han är "doomed till att vara en skithög" men hans uppväxt har sett till att han inte är en välfungerande människa, en oharmonisk människa.

Hall of famer

+1

Moderator

Hans uppväxt har bidragit till att han är den han är, det är dock hans eget ansvar till syvende och sist. Det finns människor som har haft det mycket sämre som aldrig skulle göra en sådan sak. Ansvaret är hans.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Jag har aldrig sagt att han är "doomed till att vara en skithög" men hans uppväxt har sett till att han inte är en välfungerande människa, en oharmonisk människa.
    Detta kommer antagligen bli lite OT men jag kan dra lite om Freud och Erik Erikssons teorier kring detta:

De första fem åren i livet är avgörande för resten av livet.
    Understimulans och störningar här kan leda till problem, t.ex kan man ha en omedveten dragelse till överdrivet stora bilar, stora muskler m.m. Om man har haft understimulans under den falliska fasen (3-5 år).
    Unibrowning ( 8) ) har antagligen haft störningar någon gång under sin uppväxt och kompenserar för detta nu.
    Men allt detta kan fixas om man vill. Hade han valt att inte vara en skitstövel kunde han valt att gå i terapi etc. för detta, men han väljer att inte göra det. Alltså är det bara rätt att han blir utslängd från UFC och lever ett skitliv.. Allt går för honom om han vill

Hall of famer

Jag går i terapi och det är absolut inget botemedel. Det kan hjälpa såklart men folk har lite väl höga tankar om terapi imo

Hall of famer

Quote Originally Posted by Zunesson
    Hade han valt att inte vara en skitstövel kunde han valt att gå i terapi etc. för detta, men han väljer att inte göra det.

http://www.sherdog.com/news/news/jun...incident-20223

Tompkins said Browning told him he’d taken 16-20 pills of the drug prescribed by his psychiatrist and was attempting to overdose.

:roll:

Hall of famer

Zune - Nu är ju båda dessa herrar och deras idéer ganska hårt ansatta och ifrågasatta av andra auktoriteter i ämnet. Många tycker det är allt för generaliserande beskrivningar som drar på lite för stora växlar. Väldigt intressanta tankar är det dock, men jag skulle nog vilja stämma upp i kören som tycker att det är att dra det lite för långt. Är långt mycket mer inne på det egna ansvar Shoggis pratar om - folk har ju lyckats med rags to riches förut utan att flippa.

Moderator

Ja framförallt Freud är väl väldigt kritiserad nu på senare år. Men som sagt, varje individ har ett egenansvar. Det finns människor som har kommit från sämre förhållanden och blivit framgångsrika lyckliga människor utan brottsregister så det går. Därmed menar jag att man ändå ytterst har fullt ansvar för sina handlingar.