Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 31
    President
    Blog Entries
    30

Jörgen Kruth till Strikeforce eller Sengoku

Enligt sajtenmmanytt & Jörgens tränare Omar Bouiche från pancrase verkar det som om Jörgen Kruth ska till Strikeforce eller Senguko . Att Jörgen Kruth är förutom en mma fighter med ett 3-0 record så är han även en etablerad k1 veteran & världsmästare i thaiboxning vilket gör det hela ganska logiskt att han får chansen i större sammanhang även i MMA.

Att Jörgen Kruth är duktig på stående fighting är det inget snack om , men håller han på högsta nivå när det handlar om mma? Någon som sett någon av hans mma matcher eller hans träningar?

Last edited by KanoBlack; 01-22-2011 at 07:56 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Tror tyvärr åldern är emot honom för en stor mma karriär också. Annars är han ju legend inom Thaiboxning/K1 så han har väl redan lyckats med något inom kampsportvärlden men tvekar han hinner med en runda till.

Champ
    Man kan ju hoppas att någon blir skadad från Strikeforce Tournament och att en viss Svensk kan hoppa in.

Hall of famer
    han har minst 5ar kvar om han ar skadefri och tror japan ar ett battre alternativ an USA marknaden...
    han ar redan ett namn i Japan inom K1/Thaiboxing..

Champ
    Jo, men hur kul är Sengoku egentligen, och hur stora namn har dom där.. Ser hellre att han kommer till Strikeforce.

Hall of famer
    Kör han i HW nu eller i LHW?

Hall of famer
    Vad händer med Kruth? Ingen som hört något om kommande matcher?

Hall of famer
    Dude Venom, du lurkar runt här inne fortfarande?! Najs!

Nej, jag har inte hört något om Kruth sen dopinganklagelserna. Han gick väll nån MMA-match har jag för mig.

President
    Blog Entries
    30
    Han var ju på G till någon stor organisation precis som ryktet sa, men sedan dess har det inte hörts mycket mer kring det. UFC ryktas ju signa några svenskar sen om Kruth är en av de vet jag inte

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kilo View Post
    Dude Venom, du lurkar runt här inne fortfarande?! Najs!

Nej, jag har inte hört något om Kruth sen dopinganklagelserna. Han gick väll nån MMA-match har jag för mig.

OFF: Yes, jag smyger runt lite.

ON: Tråkigt, Jörgen känns ju super intressant men i hans ålder och på hans nivå så borde han vara mer aktiv.

Champ
    Såg att han tränar i Pancrase på videon i träningstråden, och du har rätt i att han borde vara mer aktiv då han inte har många år kvar på toppnivån.

Vilken viktklass är han i när han slåss, eller bör vara i om han går över helt till MMA? LHW?

Moderator
    Ja jörgen kan klara LHW väl?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Jörgens alla MMA-matcher har varit i lätt tungvikt. Så det är vad han satsar på.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Borgudd View Post
    Jörgens alla MMA-matcher har varit i lätt tungvikt. Så det är vad han satsar på.
    N1clas du som tränar med Kruth på pancrase, några nyheter kring hur det går med Jörgen Kruths mma satsning som du kan dela med dig?
    han verkar köra på ordentligt med MMA hos er, någon fight på G?
    Last edited by KanoBlack; 07-13-2011 at 09:09 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Om han kommer nånstans blir det nog k1 lr japansk organisation då han är känd i japan.
    han verkar inte ha nån officiell match på g, men jag håller öronen öppna.

Han var väl känd som en av de absolut hårdaste sparkarna i k1.
    Supertungviktsmästare i thaiboxing.
    men han är mindre nu men lhw tror jg är hans viktklass.

Moderator
    Ja han är onekligen meriterad så han bör ju kunna få matcher
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Jag pratade lite med honom under MMA Academy och han berättade att han haft en massa saker inplanerade, bl.a en stor sak i Japan som blev inställd pga jordbävningen. Några grejer i Australien som förstördes av sjukdom och något i Holland (minns inte vad).

Det lät iaf som att det var saker på G. Men han har tydligen satsat mycket på Thai då det var det han skulle gjort i Japan.

Contender
    Jörgen Kruth går match den 22 oktober | MMA i Sverige och Världen
    Det verkar som om att han ska gå MMA fight nu den 22 oktober i uppsala, motståndaren är inte bekräftad än men ska bli kul att se han i action, hoppas det blir en bra filmning av det hela vilket är tveksamt

Hall of famer
    Varför chansa, köp biljett.

Hall of famer
    Liten show men dom kanske betalar bra? hade varit kul att se han i lite storre galor!

President
    Blog Entries
    30
    konstigt att han hamnade där, men en fight är bättre än inget.
    Tråden handlade först om att det ryktades att han var på väg till senguko eller strikeforce och det blev en uppsala gala

En bra vinst där och något stort nästa, han ska inte behöva börja från scratch med sina meriter inom kampsportsvärlden
    frågan är om det är värt att satsa på mma nu så sent när han ändå är sjukt stor inom det han gör idag
    mera MMA !!

Hall of famer
    Han har ju två fights bokade, en utan motståndare än så länge så vitt jag vet... vinner han dom två så bör han väl bli kontaktad av någon större organisation... Vore skoj iaf

Moderator
    Tjenare Zeddan!

Ja det gör väl inget om han börjar i liten skala men med tanke på hans meriter ser jag honom gärna gå mot lite större mer namnkunnigt motstånd.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by zedhoe View Post
    Han har ju två fights bokade, en utan motståndare än så länge så vitt jag vet... vinner han dom två så bör han väl bli kontaktad av någon större organisation... Vore skoj iaf
    En utan motståndare? Vem möter han i den andra då?

Hall of famer
    kanske smart att bygga upp han langsamt (pa ett bra satt) sa han for ett bra record sen om han far nagra forluster sa forsvinner dom i hans record!

hade varit kul att se han i Japan, hort att det ar lite svarare att fa match dar om man har tatueringar...

Hall of famer
    Sorry, fanns inte namn på någon
    http://mmanytt.se/mma/jorgen-kruth-g...atcher-i-host/

Page 1 of 2 12 LastLast