Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 36
    Hall of famer

James Toney vill möta Randy Couture eller Chuck Lindell

Toney vill göra en Boxning vs MMA och han tror ingen i UFC kan handskas med honom. SÅ om Dana White går med på det vill han möta Liddell eller Couture.

“99 percent of boxers who would go in UFC would probably get their ass whooped. But I am one percent, I never got my ass whooped.”

“UFC is not ready for someone like me. I am too violent.”

James "Lights out" Toney
    Boxing rec. W 69 (43 ko's) | L 6 | D 3

Källa: http://www.boxingconfidential.com/articles.php?id=1256

Hall of famer

Re: James Toney vill möta Randy Couture eller Chuck Lindell

Jag har sagt det förr och säger det igen, MMA boxning och vanlig boxning är olika varandra. Men har man ett sådant där record så antar jag att det kvittar en aningen. Mot Chuck skulle det helt klart bli en intressant match att se.

Hall of famer
    ja mot randy skulle han inte ha en suck men i standupwar mot chuck skulle vara skoj, men chuck skulle troligen skjuta och brotta ner han och GnP:da in han i golvet

Champ
    Ser att han är 38 bast, ungefär jämngammal med Chuck va? Jag är noll insatt i boxning men får jag gissa på att Toney har sina bästa år bakom sig och drar igång det här för att väcka uppmärksamhet en sista gång och dra in lite doolars?

Moderator
    Om det hade varit i Toney i sitt esse mot chuck hade han nog ätit honom stående och på marken sålänge han hade lyckats hamna ovanpå men jag tvivlar inte en sekund att han skulle få stryk, han är boxare vad ska han göra om han blir nedtagen?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Dom hade kunna låtit han gå en fight mot någon sämre först. Varför sätta han direkt mot dom bästa och låta MMA fighters få vänta på sin tur till en titelfight för en kaxig boxare.

Visst kan han få in en tur träff, men han skulle förlorat.

Hall of famer
    Jag ser migsjalv som valdigt insatt i boxning, jag tror att lights out skulle fullkomligen pippa chuck. Det skulle vara lite som diaz vs gomi. Chuck sager ju att han bara behover traffa en gang och darfor har han oddsen pa sin sida. Jag kan garantera att toney skulle kunna ta en hel dros av chucks storre slag.

Man maste forsta att top boxare i USA ofta har gatt over 100 matcher, James Toney har val gatt nastan 80 fighter och torskat 6 st. Det ger en ganska bra indikation pa hur javla tuffa top boxarna ar. Tror att gammla boxare skulle kunna gora sig hemma i MMA, problemet med aldern ar ju att dom inte riktigt klarar att halla tempot i 10-15 ronder. 3x5 rondar bor ju inte vara nagot problem.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Björne
    Jag ser migsjalv som valdigt insatt i boxning, jag tror att lights out skulle fullkomligen pippa chuck.
    I boxning ja, i MMA knappast. Hoppas vi får se han i MMA, så vi får se hur det går.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Henrik
    Jag ser migsjalv som valdigt insatt i boxning, jag tror att lights out skulle fullkomligen pippa chuck.
    I boxning ja, i MMA knappast. Hoppas vi får se han i MMA, så vi får se hur det går.
    Nej Du har forstass ratt, Chuck skulle anvanda sina sjuka submission skills som han ar sa beromd for... :lol:

Rookie
    [quote=Björne]
    Quote Originally Posted by "Björne":yusp506m
    Nej Du har forstass ratt, Chuck skulle anvanda sina sjuka submission skills som han ar sa beromd for... :lol:[/quote:yusp506m]

Nej vi vet alla mycket väl att Chuck inte är någon talang för submissions, men kan lova dig att han kan submitta en boxare som påstår att han är den enda boxaren som kan klara sig i MMA.. För att han är våldsam.

Hall of famer
    [quote=Stompe]
    Quote Originally Posted by "Björne":oxpbpsjo
    Nej Du har forstass ratt, Chuck skulle anvanda sina sjuka submission skills som han ar sa beromd for... :lol:
    Nej vi vet alla mycket väl att Chuck inte är någon talang för submissions, men kan lova dig att han kan submitta en boxare som påstår att han är den enda boxaren som kan klara sig i MMA.. För att han är våldsam.[/quotexpbpsjo]

hur kan du lova det nar du aldrig sett chuck submitta nagon?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by "Björne
    hur kan du lova det nar du aldrig sett chuck submitta nagon?
    haha e du dum lr?
    1 chuck är en utmärkt brottare 2 såklart han kan submitta folk tror du seriöst att ufc LHW CHAMP inte drillar subbmissions/escapes? 3 han har vunnit på subbmission troligen mot en som kan subbmissions bättre än boxaren.
    4 varför skulle en boxare veta hur man skyddar sig mot slag på marken?

Hall of famer
    [quote=Björne]
    Quote Originally Posted by "Björne":1d1pply3
    Nej Du har forstass ratt, Chuck skulle anvanda sina sjuka submission skills som han ar sa beromd for... :lol:[/quote:1d1pply3]
    Chuck tränar sitt groundgame varje dag. Bara för att han inte tar det till marken betyder det inte att han inte kan fightas på mattan. Han bara föredrar att hålla det stående för att han vill knocka sina motståndare inte för att han inte kan fightas på marken eller inte tränar på det.

Jämför man sen med en boxare så är hans groundgame i världsklass, kanske inte submissions men Chuck är duktig på brottning och hade lätt kunnat styra och ställa på marken och avsluta med lite nice GnP.

Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att Chuck har en chans stående också. Hur van är en boxare vid att få sina smalben/lår sönder sparkade? Chuck hade sakta nött ut boxarens ben och därmed hans fotarbete. Du var väldigt insatt i boxning och vet då hur mycket fotarbetet spelar roll. Nu snackar jag MMA regler.

Som jag sa innan i boxning, boxaren. I MMA, Chuck.
    Kan inte tänka mig en annan utgång.

Hall of famer
    Chuck är en jävel på marken, sett lite filmer där han rullar, han har ju vägen släpps 4-6 instruktionsfilmer med bara subs & groundgame
    8)

Champ
    Enligt Sherdogs fightfinder så har han bara vunnit på submission 1 gång, och det var RNC. Men jag tvivlar dock inte på att han skulle leka med boxarn på marken, förstår inte ens hur boxarn skulle vilja gå in i en match där everything goes det går inte att träna in på några månader.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Mehaarja
    Enligt Sherdogs fightfinder så har han bara vunnit på submission 1 gång, och det var RNC. Men jag tvivlar dock inte på att han skulle leka med boxarn på marken, förstår inte ens hur boxarn skulle vilja gå in i en match där everything goes det går inte att träna in på några månader.
    tror det handlar om att boxarna börjar inse att dom tappar mark & pengar..
    och vill nu ha lite uppmärksamhet..
    han kanske blir den nya Art Jimmerson som gick in i UFC 1 med en boxhandske ops:

Hall of famer
    Liddell är ju inte heller känd för att gå framåt, ska han ta ner Toney måste han gå framåt och riskerat att bli träffad på vägen in.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Liddell är ju inte heller känd för att gå framåt, ska han ta ner Toney måste han gå framåt och riskerat att bli träffad på vägen in.
    För att Toney överhuvudtaget ska få något gjort måste han gå nära Chuck och det är då Chuck har möjligheten att shoota. Innan dess går Chuck bara och köttar thaikickar på Toneys ben tills dom är i minst 5 olika färger.

Sen när Toneys ben är som blå/röd spagetti så kan Chuck gå in med lite snabba kombinationer och måla om ansiktet också om han vill det tror jag.

Hall of famer
    Listan av alla spekulationer kan göras lång. Men jag antar att Toney tränar in att blocka lowkicks och dyligt. En match mot Randy skulle dock vara helt värdelöst att se.

Hall of famer
    gillar att alla ar under illusionen att lowkicks ar skitsvara att blocka. Vilken idiot som helst kan lara sig pa en vecka.

Hall of famer
    så du tror seriöst att chuck inte kan clincha med han utan att knockas innan han hinner ta tag i han?
    och om chuck ens får tag i nånting av boxaren så e det kört för han.

Hall of famer
    chuck ar ingen clinch gud, han ar ingen submission gud heller. Det ar bara spekulationer att chuck skulle clincha och kora en flying armbar pa toney.

Man sa samma skit nar cro cop korde sina forsta MMA matcher, och vad hande? Jo han vann sina 9 forsta matcher mot folk som takada och sakuraba.

Hall of famer
    Man sa samma skit nar cro cop korde sina forsta MMA matcher, och vad hande? Jo han vann sina 9 forsta matcher mot folk som takada och sakuraba.
    Att du pratar om Takada och Sakuraba som samma folk ser jag som en stor förolämpning mot hela sporten.

Takada har inte en vinst som inte var uppgjord och hans match med Crocop var oavgjord.

Sakuraba är en riktig fighter men är ganska mycket mindre än Crocop så det är inget bra exempel.

Kickboxare har också lättare än vanliga boxare att ta sig över till MMA.

Man kan ju också se hur det gick för Stefan "Blitz" Leko i MMA om man ändå vill jämföra.

Det är olika.

Men om Chuck inte valde att bara stå av ren dumhet så skulle han vinna enkelt.

Hall of famer
    björne lägg ner han måste inte vara en subbmissionGUD lr clinchGUD för att ta ner och subbmitta/GnP en boxare med max några månaders träning i allt även boxningen i mma som är anorlunda.
    och nej jag tvekar inte på att han kan boxas men det är ändå inte samma stance osv.

Champ
    Lyssna på vad Frank Mir säger i UFC 50 om Bernard Hopkins vs Matt Hughes, det säger allt imo (ca: 27min in på CD2). "If he(Bernard Hopkins) would last more the 30 seconds it's becouse he ran the other direction" -Frank Mir

Champ
    gillar att alla ar under illusionen att lowkicks ar skitsvara att blocka. Vilken idiot som helst kan lara sig pa en vecka.
    Inte så att blocken sitter i ryggmärgen.

En match mot Randy skulle dock vara helt värdelöst att se.
    Eh, varför det? Jag skulle älska att se en boxare bli förnedrad via gnp.

Page 1 of 2 12 LastLast