Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Hendo vill möta Fedor
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 26 av 37
    Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2008

Hendo vill möta Fedor

Dan Henderson plans to waste no time getting warmed up when he makes the move from UFC superstar to Strikeforce newcomer. Henderson, who is considered by many to being among the sports best fighters ever, has reportedly told Strikeforce CEO Scott Coker that he would like to face Strikeforce middleweight champion Jake Shields, Strikeforce light-heavyweight champion Gegard Mousasi, and WAMMA heavyweight champion Fedor Emelianenko in his first three fights.

Coker was agreeable to the possibility that Henderson could get the match-ups he desires provided he wins his first fight.

That fight could come against Shields who confirmed with FiveKnuckles.com that he is interested in facing Henderson for what, he termed, would be the biggest fight of his career.

"It's a fight that I would like, but my manager is dealing with it," Shields said. "I really hope it comes together. It would be the biggest fight of my life, but at this point I'm not sure what's going on with that, but I'm ready to fight soon."

Shields (24-4-1), who hasn't lost in 13 professional fights dating back to 2004,, is coming off of a gutsy victory over flamboyant middleweight Jason "Mayhem" Miller via unanimous decision. He holds notable career wins over Hayato "Mach" Sakurai, Yushin Okami, Carlos Condit, Nick Thompson, Paul Daley, Robbie Lawler and the aforementioned Miller.

Henderson (25-7) is riding a three-fight winning streak with victories over Rousimar Palhares, Rich Franklin and Michael Bisping respectively. The former two-time Olympic wrestler holds the distinction of being the only fighter in MMA history to hold titles in two separate weight classes simultaneously for a major organization. He accomplished the feat in 2007 when he held both the Pride middleweight and light-heavyweight titles.

http://www.fiveknuckles.com/mma-news/Da ... order.html

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Re: Hendo vill möta Fedor

Försöker han bygga sig ett namn i strikeforce månne?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Den jag först och främst vill se Hendo gå upp emot är helt klart Gegard

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Ingen jävla Hendo mot Fedor.. inte förrän båda har rensat strikeforce på talanger i sina viktklasser iaf.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Det lär bara vara hype iallafall... henderson borde vara smartare än att gå upp till tungvikt för att utmana p4p-ettan.. även om han har en skaplig vinnarskalle
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Han skulle vinna över shields, förlora jämnt mot Gerard och balansera på gränsen till permanenta skador mot fedor. Så tror jag i alla fall

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2008

jag tror att han har större chans mot Fedor än Gerard faktiskt.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Little Gerard, skaparen av Den siste mohikanen skulle alltså ge honom problem? :lol:
    (var bara tvungen att påpeka att han heter Gegard, inte Gerard)

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2008

heheheheeheheehehehehe

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2009

Har gamle Hendo gått och blivit självmordsbenägen?
    Varför i h*lvete skulle han annars vilja gå mot Fjodor?

Han har inte en chans

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Den där gitarren kan göra mycket skada... trust me.

Up and coming
    Reg.datum
    Sep 2007

Jag tror att Hendo har en liten chans mot Fedor, killen har en stabil haka som få.

Har alla här glömt när Lindland mötte Fedor, och Lindland kan inte slå såna kanoner
    med händerna som Henderson.

Tror snarare att om någon skall ta Fedor är det en från LHW eller en superHW som Brock. Kan tänka mig att Anderson Silva, Machida och Shogun skulle ge Fedor mer motstånd än måååååånga HWs. Tror den som har störst
    chans av de 3 är Machida då Fedor inte kommer kicka Machida's ben

Men men, önsketänkade!

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Tycker du Lindland hade mkt att sätta emot Fedor i den matchen
    Det enda Fedor behövde bekymra sej över var det olyckliga cuttet.

Up and coming
    Reg.datum
    Sep 2007

Fedor såg ju inte direkt bra ut enligt min mening när han mötte en som vägde (~20 kg mindre)

Därför tror jag en sån kille som Hendo kan klara sig okej, inte vinna kanske, men en grym match

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

För det första vägde Matt Lindland in på 212.5 lbs och Fedor på 230 lbs, (båda ocuttade) vilket innebär en viktskillnad på knappt 8 kg.

Fedor jagar verkligen subbet direkt efter han får cuttet och det tar honom 2½ minut att avsluta matchen. Lindland som har riktigt bra brottning och som knappast heller är lättsubbad är chanslös på marken.
    För övrigt var Lindland också ganska vass på den tiden, då han inte för så länge sen varit nära att slå rampage.

Så med tanke på hur Fedor hanterade den olympiske silver-medaljistens brottning, ser jag snarare hur enkelt byte just Hendo skulle vara för honom.

Up and coming
    Reg.datum
    Sep 2007

Mjo, så kan man ju se på saken Jag anser att Hendo är mycket större hot mot Fedor än Lindland var...Hendo kan knocka folk, det kan inte Lindland.
    Och om man jämför Lindlands matcher mot bra motstånd jämfört med Hendo tycker jag att Henderson är stabilare och bättre i allt.

Och Fedor må vara duktig som satan, men jag tror att (även om vi aldrig får se denna match) Machida är Fedors kryptonit. Finns så många matcher man vill se mot Fedor!!! GAAH börja i UFC DÅ!

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

HAH! varför just Machida?

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Jag tror knappast machida skulle ta fedor.

Fedor kanske inte kommer få in så många träffar men jag satsar på att Fedor skulle ta ner machida och submitta honom.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2009

Haha, det räcker med en smäll för Fedor 8)

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2008

Report: Strikeforce returns to CBS in April; Emelianenko, Henderson targeted for fights
    by MMAjunkie.com Staff on Dec 15, 2009 at 7:05 pm ET
    After a successful first run on CBS in November, Strikeforce will reportedly return to the Tiffany Network in April.

According to a report from AOL FanHouse, a CBS spokesperson has confirmed that the network is interested in hosting another Strikeforce event, and the promotion's two biggest stars have verbally agreed to appear at the event.

WAMMA heavyweight champion Fedor Emelianenko and recent UFC import Dan Henderson will reportedly compete in separate fights the card, though their opponents have yet to be named.

Messages left by MMAjunkie.com (www.mmajunkie.com) for Strikeforce officials regarding confirmation of the new event were not immediately returned.

Details of an exact date and venue for the event also were not immediately available.

After a botched attempt at MMA programming with the now-defunct Pro Elite organization, CBS officials have stuck to a "wait-and-see" approach with Strikeforce. The network has repeatedly stated that each event would be booked on a case-by-case basis, and UFC president Dana White said he would "be surprised" if CBS officials approved a repeat performance.

After drawing an average of slightly more than 4 million viewers for the Nov. 7 "Fedor vs. Rogers" event, CBS officials have apparently decided the promotion is worth another look.

In a bit of potential saddening news for West Coast MMA fans, FanHouse's report states that the card will once again air on tape delay in the West Coast.
    http://mmajunkie.com/news/17225/report- ... fights.mma

Vad tror ni om Fedor vs. Overeem och Hendo vs. Manhoef?

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Blir väl antingen Fedor mot Overeem eller Fedor mot Werdum enligt Vadim Finkelsteins intervju han gjorde med Tapout-radio för några veckor sedan

Up and coming
    Reg.datum
    Sep 2007

Anledningen till att jag tror Machida skulle ha chans är hans stil. Han blir aldrig stressad och hoppar in med slag på ett taktiskt och bra sätt, oftast!

Machida är väldigt svår för väldigt många att möta, en av dessa tror jag är Fedor!

Vilka tror ni Fedor skulle ha problem med? För jag hoppas ni inte är typen som verkligen tror att han är en cyborg och kommer vinna alla matcher tills han lägger av. Finns ingen som är oslagbar.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Jag tror han skulle få det tufft mot Brock och Cain.

Gällande hans nästa fight hoppas jag verkligen det blir mot Overeem och inte Werdum.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

den enda som jag skulle hålla som favorit mot Fedor är Brock.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Aldrig i livet, han är inte tillräckligt rutinerad.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Nej men jag är aldrig rationell i mina predictions när en av mina favoriter ska fightas.. jag väntar mig alltid det värsta.

Liknande ämnen

1. Lyoto vill möta Brock Lesnar
    Av zeddiz i forum Allmänt om MMA
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 22:24
  2. Monson vill möta fedor
    Av zeddiz i forum MMA Rykten
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 19:37
  3. Wanderlei vill möta quinton igen
    Av zeddiz i forum Allmänt om MMA
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 15:01
  4. Hughes vill möta vinnaren av gsp vs alves
    Av zeddiz i forum MMA Rykten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 18:57
  5. Randy vill möta Fedor (video)
    Av N1clas i forum UFC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 13:28

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32