Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Gomi vs. Kenny Florian
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5
    Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2008

Gomi vs. Kenny Florian

Former PRIDE lightweight champion Takanori Gomi, who recently signed a multi-fight deal with the UFC, is likely to make his Octagon debut against Kenny Florian, according to ESPN’s MMA Live.

UFC President Dana White was asked about the possible matchup at Saturday’s post-UFC 108 press conference, and said Florian “could be” Gomi’s first opponent, without revealing a date for the likely bout.

Gomi (31-5), regarded as one of the world’s top lightweights after going 15-1 between 2004 and 2008, recently dropped back-to-back bouts to Sergey Golyaev and Satoru Kitaoka, but “Fireball Kid” has bounced back with wins over Takashi Nakakura and Tony Hervey in his most-recent fights.

Florian (12-4), the runner-up on The Ultimate Fighter 1, lost to lightweight champ BJ Penn in August following six-straight victories, including wins over Joe Stevenson and Roger Huerta, but rebounded in December with a second-round submission of Clay Guida.

For the latest UFC news and UFC rumors stay tuned to MMAFrenzy.com.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Re: Gomi vs. Kenny Florian

Torsk. Nej men hoppas att Gomi tränar hårt och är 100% mentalt förberedd också, då kan han vinna. Tyvärr tror jag inte att så kommer vara fallet.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Jag blev grymt glad när hans kontrakt avslöjades på 108an. Tyvärr tror jag dessvärre att han har tappat fokus och Florian är ett test även för en helt fokuserad fighter. Om inte Gomi lyckas sänka Kenny Florini stående relativt tidigt ser jag en submissionförlust i japanens debut för UFC.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Har svårt att se hur Gomi vinner denna tyvärr. Kenny är stabil och samlad stående, och inte direkt någon duvunge på marken heller. Att någon hail-mary-baseboll-handske från Gomi ska leta sig i finns ju alltid som en möjlighet, men den är liten just här tror jag. Kul match dock!

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Jag hoppas verkligen att Gomi gör bra ifrån sig i UFC men jag tror tyvärr inte det. I hans senaste 4 är han 2-2 mot motståndare som nog inte skulle ha så stor framgång i UFC. Debutera mot Kenny är jävligt tufft. Kanske kan han vinna stående men fan inte på marken. De vore väldigt roligt om Gomi vann denna men jag tvivlar.

Liknande ämnen

1. BJ Penn vs Kenny Florian
    Av eidos- i forum Forumfrågan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 15:55
  2. Kenny Florian på fritiden
    Av Slash i forum Fria Forumloungen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 22:54
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 08:57
  4. UFC Fight Night: Kenny Florian vs Din Thomas
    Av Ozmond i forum MMA Spoilers
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 19:52
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 11:34

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32