Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 30
    Up and coming

Fedor vs Dan Henderson i lätt tungvikt.

Det ryktas om att fedor ska droppa ner till 205 och gå en tittelmatch mot hendersson.

Fighters Only Magazine - The World's Greatest MMA Magazine - News - Source: Fedor vs Henderson likely for Strikeforce this year

Hall of famer
    Oj, det trodde jag aldrig att han skulle göra! om han lyckas är det helt rätt move, det är bara storleken som gör att han förlorar i HW.

Champ
    Det vore hur kul som helst att se, tycker personligen att han borde dropat till 205 för lääänge sen dock.

Up and coming
    Samma här, när man mötte BigFoot vägde Fedor 98kilo i ringen mot bigfoot´s 128kg.... Det är jobbigt att rulla med folk som väger 30kilo mer

Champ
    Quote Originally Posted by kristofer View Post
    Samma här, när man mötte BigFoot vägde Fedor 98kilo i ringen mot bigfoot´s 128kg.... Det är jobbigt att rulla med folk som väger 30kilo mer
    Fedor vägde in på 230 pounds vilket är 104,5 kg och Silva 120 kg. Silva gick väl säkert upp några kg när det väl var matchdags men 30kg skillnad var det nog inte.

Sen tror jag inte Fedor kommer lyckas särskilt mycket bättre i LHW då jag snarare anser att hans tid är över och han är för gammal för att återuppliva i LHW.

Moderator
    Helt rätt move ändå! hans hydda är för liten för HW och det tog en förlust mot jättefoten för att han helt skulle fatta det. Tänk positivt istället, han kommer bli en LHW i bra storlek och har säkerligen ett par bra matcher kvar i sig!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Fedor vägde in på 230 pounds vilket är 104,5 kg och Silva 120 kg. Silva gick väl säkert upp några kg när det väl var matchdags men 30kg skillnad var det nog inte.

Sen tror jag inte Fedor kommer lyckas särskilt mycket bättre i LHW då jag snarare anser att hans tid är över och han är för gammal för att återuppliva i LHW.
    Men bigfoot hade cuttat vikt för att komma ner till gränsen på 265 (han vägde tydligen 285 pounds i ringen). så säg att det skiljde 25kilo vilket är ca två viktklasser. Jag tror inte heller fedor är för gammal men han är sönderläst och har får dåligt team.
    Last edited by kristofer; 03-10-2011 at 10:04 PM.

Hall of famer
    Jag håller med de som säger att Fedor borde lägga handskarna på hyllan för sin legendstatus skull.

Samtidigt finns det ingen annan fighter jag hellre kollar på i buren/ringen! Han är Tyson för MMA, nu är han inte oövervinnerlig i folks tankar längre och då kommer han åka på torsk igen tyvärr.

Moderator
    Det ligger nog mycket i det Kilo. Jag tror att han hade en ganska bra fördel i sina matcher bara genom att vara fedor, mannen myten legenden
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Quote Originally Posted by Kilo View Post
    Jag håller med de som säger att Fedor borde lägga handskarna på hyllan för sin legendstatus skull.

Samtidigt finns det ingen annan fighter jag hellre kollar på i buren/ringen! Han är Tyson för MMA, nu är han inte oövervinnerlig i folks tankar längre och då kommer han åka på torsk igen tyvärr.

Så länge man tycker det är kul är det väl bara fortsätta? Tror det finns fler som ångrar att dom la av för tidigt än folk som ångrar att man la av för sent.

Hall of famer
    Självklart ska han fortsätta tävla om det är vad han vill göra. Men för oss fans blir det tungt att se vår hjälte falla.

Champ
    Hittar inte skiten nu men det var i någon intervju med Ariel Helwani i hans program så sa Fedor att han redan tänkt på pension för några år sedan. Han hade ju redan lagt sambon och judon på hyllan och haft tankarna på att göra samma sak med mma karriären. Detta var en intervju som gick nån vecka före han match mot Bigfoot.

Contender
    Däremot så kan en episk fight mot en Henderson trigga honom igen tror jag.
    Än är det här ryktet inte helt borta då Strikeforce Coker nu även börjat tala om den !!!!

Strikeforce light-heavyweight champion Dan Henderson and famed heavyweight Fedor Emelianenko (31-3 MMA, 1-2 SF) could meet at a late-summer event, Strikeforce CEO Scott Coker confirmed on Saturday.

Champ
    läste precis detta i mmanytt som copypastat artikeln men med rubriken som lät som om att det redan var bestämt, sedan längre ner i texten så kom sanningen fram.

lurad av aftonbladet journalistiken =( Men stora chanser och säger Coker då blir det av. Varken Fedor eller Hendo kan nog motstå chansen att avsluta sin karriär med en sådan här fight. Den största fighten vi kan se i MMA idag

Moderator
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    Den största fighten vi kan se i MMA idag

Det vet jag väl inte om jag håller med om men det skulle vara en intressant match helt klart

Champ
    Mauro Ranallo hintade förbigående om detta i nattens Strikeforce-gala. Tror absolut att det finns en stor chans att vi får se denna fight!

Hall of famer
    Fedor Emelianenko and Dan Henderson are onboard to square off in a proposed late July bout on Showtime, sources from both fighters' camps told SI.com on Saturday.

Strikeforce officials said discussions for the summer blockbuster bout are under way, but that many details, including what weight the headliner will be contested at, as well as the date and venue, still need to be ironed out before the deal can be signed. Talks are expected to pick up speed next week, according to sources.

Multiple sources have said that Emelianenko and his M-1 Global management team are proposing a catchweight bout between 215-220 pounds to make the match more appealing for Henderson. However, sources within Henderson's camp indicated the Strikeforce light heavyweight champion wishes to meet the former Pride Fighting Championships kingpin at heavyweight.

The event would be a co-branded venture between Strikeforce and M-1 Global, who have an agreement through Showtime to share promotional rights for events that the Russian legend headlines.
    Fedor vs. Henderson planned for Summer 2011 - MMA News

Champ
    Underbart! Skumt att Fedors team vill slåss på 215-220 pounds för Hendersons skull och att Henderson camp vill slåss i HW för Fedors skull. Brukar ju annars vara tvärtom att de tjafsar om att få den bästa dealen för sin egen fighter, tyder på ömsesidig respekt.

President
    Blog Entries
    30
    Dan henderson är en av de tuffaste all time och precis som du säger rampage, underlig sits där båda vill möta varandra i respektives vikt
    En färsk intervju med Dan kring Fedor vs Henderson, Obs Strikeforce Diaz vs daley spoiler varning
    Last edited by KanoBlack; 04-10-2011 at 11:44 PM.

President
    Blog Entries
    30
    Emilianenko vs Henderson 30juli
    ni kan läsa mer här

Men fighten verkar gå i catchweight på 220pounds, tycker att Fedor borde gått ner till lätt tungvikt och slagits mot Hendo om strikeforce LHW bältet istället

Man ska inte klaga ändå för den här fighten är riktigt stor!
    Last edited by KanoBlack; 05-04-2011 at 10:25 PM.

Hall of famer
    Skönt att det blir av, men gillar både dessa herrar enormt! Så blir jobbigt!

Champ
    Blog Entries
    28
    Man ska aldrig underskatta Hendo, men jag tror ändå att Fedor är starkare ur ett skillmässigt perspektiv. Hendo har ju överraskat förut dock
    Skönt om Fedor faktiskt flyttar ned till 205, det skulle vara helt rätt move för honom nu när MMA-landskapet har förändrats så pass mycket, han är alldeles för liten för att slåss mot motståndare som väger 30 kilo mer än honom.

Rookie
    Fan va glad jag blir att pensionssnacket efter förra matchen inte var sant! Alltid ett rent nöje att se Fedor fightas. Matchen är riktigt intressant då Hendo absolut måste anses vara en av de tuffaste snubbarna i sporten.. Men när man ser till skills så tror jag Fedor kommer överglänsa. Hoppas han vinner övertygande så han återfår lite självförtroende och stannar i sporten några år till.

President
    Blog Entries
    30
    vinnarn möter couture?

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    vinnarn möter couture?
    Hade ju verkat som en grym match men vetifan om det inte had varit grymmare med den matchen för ett antal års sedan. Annars finns det ju redan en massa promo material om Fedor vs Couture man får väl bara byta ut affliction loggan så blir det billigt

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Hade ju verkat som en grym match men vetifan om det inte had varit grymmare med den matchen för ett antal års sedan. Annars finns det ju redan en massa promo material om Fedor vs Couture man får väl bara byta ut affliction loggan så blir det billigt
    Haha aa, verkligen synd att de inte blev av i affliction det hae vart något, hade haft Fedor som favorit.
    Men bättre sent än aldrig Trots att de inte är i sina bästa form (speciellt efter Hendo vs fedor ) så är det trots allt legender som slåss och de är mycket större än sina nuvarande rankingar då så mycket MMA historia går upp i ringen .. Men kan vara försent för Couture nu som inte nämnt något efter sin senaste fight.

däremot

Henderson vs Fedor kommer däremot inte sent, utan Hendo är mästare i Strikeforce och Fedor kan inte räknas som slut efter sina förluster och det blir en riktigt tung fight.
    Last edited by KanoBlack; 05-08-2011 at 11:25 PM.

Page 1 of 2 12 LastLast