Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 53
    Hall of famer

Fedor signar med Strikeforce

Verkar som M1-Global fick igenom sitt Co-Promotion krav lite bättre hos dom..

http://sports.yahoo.com/mma (se Breaking News-grejen)

notera att detta är ett extremt löst rykte just nu då jag bara läst det på UG och i den lilla rutan på Yahoo-sports

EDIT:
    Typ bekräftat: http://fiveouncesofpain.com/2009/08/...h-strikeforce/

Hall of famer

Re: Fedor signar med Strikeforce EDIT: typ bekräftat

Fedor Emelianenko, widely-regarded as the top heavyweight in the world, has signed a “historic, multi-fight agreement” with Strikeforce that will see him headline Strikeforce events co-promoted by M-1 Global.

Strikeforce announced the signing on Monday, which ends more than a week of speculation and negotiation that ensued following the collapse of Affliction’s MMA promotion, which was set to host an August 1 bout between Emelianenko and Josh Barnett only to cancel the card late last month after Barnett tested positive for steroids.

Financial terms of the deal were not disclosed.

Fedor’s first Strikeforce fight will air live on Showtime this fall, with a date, location, and opponent to-be-announced.

“I am looking forward to going back to work and fighting at the highest level,” said Emelianenko in the announcement. “Strikeforce is a top fight promotion that houses some of the greatest fighters in the world. I am prepared to fight any of them.”

A former PRIDE heavyweight champion, Emelianenko’s (30-1) notable victories include wins over Antonio Rodrigo Nogueira, Mark “The Hammer” Coleman, and Mirko “Cro Cop” Filipovic, Kevin Randleman, Tim Sylvia, and Andrei Arlovski. “The Last Emperor” suffered his lone career loss in 2000 in just 17-seconds due to a cut suffered in the opening moments of the fight.

Fedor submitted Sylvia in just 36-seconds last July before knocking out Arlovski in the opening round of their January bout.

Emelianenko had also been offered a lucrative contract from the UFC, but the UFC’s refusal to co-promote with Fedor’s M-1 management prevented a deal from being reached.

Stay tuned to MMAFrenzy.com for the latest MMA news and MMA rumors.

Champ

Tråkigt tycker jag att han ska kasta iväg sin karriär pga av sin jävla manager hur många HW har Stikeforce som det är klass på?

Fedor vs "Hypetåget" Brett Rogers

Hall of famer

Allister Overeem, Fabricio Werdum

Hall of famer

jo det finns ett par namn i strikeforce men jag tycker att ufc har en större utmaning helt klart för fedor.

Contender

kan inte nån bara skjuta den där idioten till managern han har :evil:

Hall of famer

folk skyller på hans manager men fedor måste ju också ha med detta att göra så...

Contender

Quote Originally Posted by zeddiz
    folk skyller på hans manager men fedor måste ju också ha med detta att göra så...
    vette fan va de skulle va som klämmer då. han har ju fått sin sambo-grej, han får direkt titel-match. enda anledningen att det inte blir nåt e att puckot till manager vill tvunget co-promota en gala så han egna företag kan växa. o han använder fedor som bete.
    nej tycker allt putin kan skicka iväg en nisse med lite uranium på flaska o hälla i soppan hans.

de e alltid så här. fansen får aldrig det dom riktigt längtar efter.
    chuck o wandy va på gång i ett årtionde för fan(överdrift, jag vet)
    , blir till slut av när båda blivit av med titeln.
    fedor kommer inte komma in till UFC förän han blivit over the top.
    murphys lag, mina vänner.

Hall of famer

Re: Fedor signar med Strikeforce

fedor säger ju själv att han är helt nöjd med sitt kontrakt med m-1 och han inte behöver något mer än det, då är det antagligen hans val till stor del att inte gå till ufc.

Contender

Quote Originally Posted by zeddiz
    fedor säger ju själv att han är helt nöjd med sitt kontrakt med m-1 och han inte behöver något mer än det, då är det antagligen hans val till stor del att inte gå till ufc.
    jo men ryssar e inte direkt öppna av sig, tror inte fedor nånsin skulle göra en "Tito", ryssar har inte den mentaliteten. sen om han nu inte vill dit så varför e det förhandlingar på gång om o om igen.

Moderator

Faktum är att Fedor har tre fights kvar på sitt kontrakt med M-1 så han KAN inte gå till UFC utan dom eftersom han då skulle bryta kontraktet! Det är bussines det här, inget annat.
    Själv ser jag honom hemskt gärna mot Overeem och Werdum, sen sista fighten (eller första) kan han krossa Rogers ner till bottenrank och sen signar han med UFC om ett år.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

håller med Shogun

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Faktum är att Fedor har tre fights kvar på sitt kontrakt med M-1 så han KAN inte gå till UFC utan dom eftersom han då skulle bryta kontraktet! Det är bussines det här, inget annat.
    Själv ser jag honom hemskt gärna mot Overeem och Werdum, sen sista fighten (eller första) kan han krossa Rogers ner till bottenrank och sen signar han med UFC om ett år.
    jo visserligen, men då kan dom sluta förhandla hela jäkla tiden o spara oss fans den känslomässiga berg o dal banan.

Hall of famer

Precis vad jag tänkte Shoggis. Nu kanske han gör sig av med sina tre M1-fighter mot "hyfsat enkelt" motstånd, och sen är han signingsbar för UFC. Vore ju fett.

Hall of famer

Jag tror faktiskt att Verdum kan ha en chans mot honom på marken.... Verdum är ju värsta grymgrym på SW

Hall of famer

Ryktas att han skrivit på ett 6-fights kontrakt med Strikeforce...

Hall of famer

Sluta grina gubbz, Werdum och Overeem är helt klart UFC-klass på, och Rogers är också värdig.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Starfighter
    Ryktas att han skrivit på ett 6-fights kontrakt med Strikeforce...

Nej. Scott Coker sa på Tapout Radio igår att kontraktet var på tre fighter och att Fedor har 4 fighter kvar på sitt kontrakt med M1-Global

Hall of famer

OK.

Skumt att han har 4 kvar. Han sa i intervjun med Sherdog att han hade 3 kvar...men han kanske inte vet själv? :P

Up and coming

:cry:

Champ

fan bara jag som blev glad över detta!? tycker dt e skönt att dt händer nått och nu kan ju UFC facktiskt bli möjligt om han blir klar me sitt kontrakt. Sen kommer detta bygga hans status i usa mer och ennu en våg av fans kmr vilja ha han till UFC o då kmr Dana försöka igen o kanske lyckas den här gånge

PS: tycker Strikeforce har duktiga HWS Alistair Werdum är ju lätt i UFC klass, sen har dom ju Brett rogers som jag tror kan bli riktigt bra han me

Hall of famer

pajas kontrakt, gå till ufc eller gå hem din ryska lallare

Moderator

Han har tre relevanta matcher i strikeforce sen får han gärna gå till UFC om inte innan..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

Kommer Fedor köra fler matcher under 1 år?

Moderator

Enligt strikeforce så ska dom försöka matcha honom 3 gånger inom ett år fr.o.m i höst om jag har förstått det rätt.
    Jag skulle gärna se honom mot Overeem först för bältet, sedan mot Werdum och sedan mot Rogers om han fortsätter som obesegrad. Inte för att jag tror att han är så bra egentligen men med ett gäng KO-vinster, nu senast mot en top 10 HW, så klättrar han i rankingen i vilket fall.

Champ

Jag hoppas faktiskt att Overeem slår sönder Fedor, bara önske tänkande :P kommer aldrig att hända

Page 1 of 3 123 LastLast