Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 26 of 110
    Champ

Duckar Silva och hans team Sonnen?

fått en känsla, som säkert stämmer nu när Silva plötsligt börjat prata om att fightas mot Bisping..
    att han och hans camp duckar chael sonnen för att han inte är "värd " en rematch?

Contender
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    fått en känsla, som säkert stämmer nu när Silva plötsligt börjat prata om att fightas mot Bisping..
    att han och hans camp duckar chael sonnen för att han inte är "värd " en rematch?
    ed suares hans manager nämnde att silva var sugen på bisping för att det var en bra möjlighet. Bisping är fan inte värd en titelfight, inte så länge Hendo vandrar omkring.
    vad har bisping gjort som rättfärdigar det där uttalandet? Sonnen skulle mangla Bisping 11 gånger av 10
    Last edited by KanoBlack; 10-25-2011 at 12:41 PM.

Champ
    Sonenn försöker snacka till sig en titelmatch. Släng in han mot Hendo så får vi se vad som händer.

Champ
    Visst, Sonnen försöker självklart snacka sig till en titelfight. Det betyder dock inte att han inte är värd en rematch. Det verkar onekligen som att Silva är rädd för att möta Sonnen igen.

Contender
    JO Sonnen är INTE värd en rematch. Han gjorde EN bra match men förlorad när han var DOPAD. Varför skulle han vara värd en titelmatch? För att han vann mot Stann? Var han ens en topp tio kille? Sonnen har gått en match på hur länge?
    Visst att hans stora käft drar till sig uppmärksamhet men vad har han gjort under senaste åren?
    1. FÖRLORAT mot Silva, visst han gjorde en bra match men det tar inte bort det faktum att han förlorade.
    2. Åkt fast för doping.
    3. Dömd för brott.

3 Strikes says he should be out, hade han inte haft en smord käft så hade han aldrig fått fightas i UFC. Fattar inte hur Dana kan ha kvar honom efter vissa grejer han sagt, men han tycker väl synd om honom det är ju uppenbart att han är retarded.

Hoppas Silva AVRÄTTAR honom.

Till frågan, jag tror Silva är tillräckligt proffsig för att inte ducka honom. Dock så tror jag att han tycker som mig, Sonnen är INTE värd en titelmatch!!!!

Champ
    Sonnen är den ende som har lyckats dominera Silva på det sättet, är du inte ens lite nyfiken på vad som skulle hända i en rematch?

Contender
    Klart som fan jag är nyfiken. Skulle ge mitt ben(eller åtminstonde en tå) för att se Silva MÖRDA honom i ringen. Men UFC måste sluta med pajasmatcher pga just såna här saker, eller te x "felaktiga domslut osv. En rematch ska man inte få av den anledningen att man gjorde en bra match mot den motståndaren eller för att man är duktig på att snacka. Han får förtjäna den! Som sagt ovan, släng in han mot Hendo! Det är en match jag hellre skulle se, två hungriga efter UFC bälte slåss om titelmatch!!! Tror Hendo skulle knocka skiten ur Sonnen, han skulle klara hans brottning och stående så tror jag Hendo dominerar.

Moderator
    Hendo går också på ''hormonbehandling''. Säkert silva också. Jag tycker absolut att sonnen skaa gå mot silva igen, han dominerade silva i 4 ronder!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Sami tyst, du är delusional. Sonnen är en av de absolut bästa i världen, och det går knappast att bestrida. Han har dominerat Silva, slagit Marquardt, Okami, Dan Miller, Brian Stann och Paulo Filho. ser du vilka namn det är? och det är klart som fan det spelar en roll hur matchen såg ut innan Silva lyckades sätta en submission... minst åtta gånger av tio fixar Sonnen att hålla ut med 2.5 minut kvar utan att fångas i en så enkel triangle som han fastnade i.

Kan förstå att man ogillar Sonnen på ett personligt plan (precis som jag tycker Silva verkar vara sjukt arrogant), men att hålla på med sånt där tjafs är bara fjantigt.

Contender
    Vilket tjafs är fjantigt? Att han går på steroider? Oki....
    Jag har inte sagt att han inte är en av de bästa, det jag sa är att han är inte värd en titelmatch nu. Vadå bara för att man gör 4 bra ronder i en titelmatch och sedan blir knockad/subbad, ska man ha en rematch direkt?
    8 av 10? Är det ett faktum? I så fall uselt att han inte klarade när det gällde, men det är väl tillfällena som bevisar vem som är champ och vem som inte är det.

Sedan tycker jag att vi på ett diskussionsforum kan vara tillräckligt vuxna att inte kalla varandra saker. Att du kallar mig delusional säger bara mer om vad du är för person.

Hur som helst så slog Sonnen bra folk och fick en titelmatch för det. Där misslyckades han, han åkte fast för doping osv, ja då får han kämpa sig till en ny match!

Kane tror du att mina åsikter enbart är baserade på att Sonnen beter sig som ett arsel personligen? Jag tycker absolut att han ska ha en titelmatch om han vinner över 2 stora namn men innan dess så är han inte värd det, är jag puckad för att jag inte har en mancrush på Sonnen och tycker så?

Champ
    Blog Entries
    28
    Det verkar helt klart som att han duckar, Bisping har inte gjort ett skit på hur länge som helst och är ju knappt värd att nämnas i samma andetag som Silva så det är sjukt knäppt att han skulle vara aktuell eller ens intressant.

Jag måste säga att Sonnen är ett arsle, MEN han är den enda som har lyckats med att ge Silva en ordentlig omgång någonsin. Det finns dem som har vunnit över Silva, men ingen har någonsin krossat honom som Sonnen gjorde. Det är många som har förlorat mot en champ och fått en omedelbar/nästintill omedelbar rematch. Folk vill veta vad som skulle hända om de möttes igen, för att de var så jämnt matchade. Sonnen skulle säkert kunna brotta och hålla ner Silva i 5 rundor igen, men Silva har säkert tränat på sin TD sen sist också för att se till så att det inte händer igen. Silva - Sonnen 2 är ett måste 2012.

Sonnen måste inte snacka så jävla mycket dock, det håller jag med om. Att han drar in Silvas familj och sånt är bara dumt, när Bisping och Rivera var i halsen på varandra så tyckte i princip alla att Bisping var en idiot, men Sonnen tycks på något sätt vara lite halvt hyllad för sitt trashtalk. Det är dags att sluta snacka och börja veva, och om han åker på spö igen (vilket vi får hoppas så vi slipper honom sen) så är det ju bevisat att han inte kan backa upp det han säger. Sami, om du är övertygad om att Silva kommer att krossa Sonnen så varför inte låta det ske då? Sonnen skulle ju lämna UFC om han förlorade så

Rookie
    Word, håller med dig Sami till 100%

Contender
    Toelock, jag har väl ändå inte sagt att jag är övertygad om att Silva skulle krossa Sonnen?
    Men jag vill gärna hoppas och tro att han gör det men Sonnen är duktig. Som sagt så vill jag gärna se matchen men senare, finns andra som är värda chansen innan Sonnen(Hendo till exempel).

Vet inte heller hur Bisping blev inblandad men hans record är väl inte så off från Sonnens. Värsta jag hört var när Sonnen sa att hans record var bättre än Silvas(som bara hade massa nonames), HAHA. Sonnens sub defense är tyvärr rätt dåligt så han måste ha tränat för att inte trilla dit igen, är det inte han blivit subbad av Jeremy Horn i 3 matcher 0-3? Eller tänker jag på någon annan?

Moderator
    han är den enda som har lyckats med att ge Silva en ordentlig omgång någonsin. Det finns dem som har vunnit över Silva, men ingen har någonsin krossat honom som Sonnen gjorde. Det är många som har förlorat mot en champ och fått en omedelbar/nästintill omedelbar rematch. Folk vill veta vad som skulle hända om de möttes igen, för att de var så jämnt matchade.
    Detta..

Sonnen förtjänar en titelmatch eftersom han vann solklart i 4 ronder mot mästaren.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Sami, du har helt rätt i att Sonnen borde få jobba sig upp igen precis som alla andra. MEN UFC och Dana följer inte alltid dessa "regler". Om publiken och UFC vill se en viss match så ser man till att det blir så oavsett om en viss fighter förtjänar det eller inte. Om jag inte minns fel blev Hendo dominerad av Silva både stående och på marken, vill vi verkligen se den matchen igen. Silva mot Bisping vill ingen se för alla vet hur det kommer sluta. Sonnen mot Silva är matchen alla vill se och därför kommer de att mötas.

Contender
    Jäklar va alla hänger upp sig på att han vann ronder mot Silva. Jag tycker snarare han gjorde bort sig som slängde bort matchen på det sätt han gjorde, precis som Fedor gjorde bort sig när han hoppa in i en triangel på Werdum precis när han kommit ur den förra och har Werdum nerslagen på marken.

Han kan vinna alla ronder i världen men så länge han blir knockad/subbad/utkramad(enligt Sonnen) så förlorar han matchen.

Helvete, jag vet självklart att UFC/Dana agerar på det sättet och jag vet att matchen antagligen blir av snart(om inte Sonnen torskar för steroider igen) men det jag skriver är mina åsikter och förhoppningar om att det inte ska bli av(nu).

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Toelock, jag har väl ändå inte sagt att jag är övertygad om att Silva skulle krossa Sonnen?
    Sorry, my bad! Missuppfattade dig säkert bara :P Sonnen har en STOR käft, ingen fråga om saken. Vill ändå se en Silva - Sonnen 2, och jag hoppas verkligen att Silva totalförstör Sonnen med årets fetaste knock. Då kan han inte snacka om säga att hann "vann" i alla fall, och han har ingen som helst rätt att snacka skit längre då.

Contender
    Tror inte det spelar någon roll om Silva skulle träna TDD 7 dagar i veckan. Han kommer ändå ligga på rygg efter 10 sekunder mot Sonnen. Frågan är bara om han hinner knocka Sonnen under de 10 sekunderna eller om han kan subba honom (igen).

Contender
    Ja Silva får man ju absolut inte ge utrymme att diktera matchen och det är ju det Sonnen gör så bra när han är på hela tiden. Dock så har ju Silva bra game även på rygg och det är ju där Sonnen har sin svaghet, han har ju åkt på en del subbar.
    Jag är dock övertygad om att Silva inte duckar matchen för att han är rädd för Sonnen, han är nog som de flesta fighters otroligt självsäker(konstigt vore det annars då han är den mest överlägsna champ någonsin). Sedan kanske han ogillar Sonnen och det är ju inte så konstigt, jag hade nog inte heller velat möta honom igen om jag vore honom. Han har ju ändå nyligen vunnit mot honom en gång och får då veta att Sonnen fuskade(ja, jävla tjat om dopingen), klart han inte är så sugen på en ny match igen.
    GSP - SILVA (kommer tyvärr aldrig bli av)

Rookie
    Om det inte vore för sitt tvivelaktiga sub-försvar så hade Sonnen kunnat bli mästare för länge sen. Som jag ser det är han en av de bästa brottarna i ufc, han är atletisk, (titta bara på hur snabb han är med sina nedtagningar) extremt uthållig och har skaplig standup. Har en något störig karaktär, men det åsidosatt; han är en j'''la bra fighter. Om han kan fixa sitt subförsvar så är Silva illa ute. Hur många har lyckats skaka av sig Sonnen när han väl har fått ned dem? Han är som lim.

Hall of famer
    Sedan har väl Sonnen heller aldrig åkt dit för steroider.
    Som Shogun antydde där uppe så går väl typ alla på den där "hormonbehandlingen" som han hade mer eller mindre missat att deklarera för.

Tror heller inte att Hendo skulle klara av att hålla en vertikal bas mot Sonnen speciellt länge, men skulle gärna se dem gå en match ifall det inte blir något mot Silva.
    Känns även solklart att Silva gör allt för att undvika Sonnen.

Contender
    Vad är det som gör att så många fighters måste ha denna "hormonbehandling"? Jag är inte riktigt insatt, låter ju bara som ett svepskäl.

Till Silva, tror ni på fullt allvar att han duckar matchen för att han är rädd att möta Sonnen? Den mest överlägsna UFC champen genom tiderna. Det är ju en helt annan sak att han inte vill möta en person som han precis mött som dessutom är odräglig. Hur som helst så ser jag fram emot denna match, nästan lika mycket som Reem mot Lesnar.

Champ
    Vad spelar det för roll att han har varit den mest överlägsna champen i UFCs historia när det var Sonnen som var överlägsen i deras fight? Det borde snarare vara ännu ett bevis för att Silva försöker ducka honom.

Ed Soares sa att Silva kanske har fyra fights kvar i sig, jag tror att han vill gå i pension som champ.

Contender
    en förlorare är inte överlägsen, min åsikt.

Moderator
    Ja "hormonbehandlingen" är ett svepskäl, ett sätt att dopa sig på laglig väg. Många fighters för det fast med tillstånd, sonnen hade bommat att fixa med sitt tillstånd och därför åkte han fast för doping.

Jag håller med om att sonnen var överlägsen i deras match. Silva åkte på flera knockdowns och blev totalkontrollerad på mattan såfort sonnen ville. Silva vann men hade det gått till domarna hade alla ronder gått till sonnen. Därför bör detta bli en rematch och jag tror att silva möjligtvis duckar sonnen med tanke på hur mycket stryk han fick sist de möttes.

Contender
    Hur mycket stryk han än fick så fick ju ändå Sonnen mer. Hade tiden gått ut så hade Sonnen varit död, han tapade som en liten skolflicka som vanligt. Min åsikt(bara min verkar det som) är att man borde inte få rondpoängtillenrematch, torskar man så torskar man ta det som den lilla %#&"# du är Sonnen.

Det är ju skumt att så många topptränade fighters är i så dåligt skick att de måste ha hormonbehandlingar, fan i mig löjligt!!! Ska försöka läsa på lite vad det handlar om, är det någon som vet var det finns info?

Page 1 of 5 12345 LastLast