Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 12 of 12
    President
    Blog Entries
    30

Dana White har talat, GSP vs Silva kommer att bli av! OM

De vinner sina respektive matcher mot Jake Shields och Vitor Belfort var svaret på en fråga som ställdes under presskonferensen i videon som du hittar på tråden för Fight for the troops II , Hoppades på att Silva skulle åka dit mot Belfort men om en vinst betyder att Dana fixar GSP vs Silva så är man mer neutral än tidigare Hänger väl på den matchen, Kan inte tänka mig att GSP åker på en chockförlust mot Shields?
    Last edited by KanoBlack; 01-23-2011 at 01:29 AM.
    mera MMA !!

Champ
    En drömmatch utan dess like! (Nästan iallafall)
    GSP bör slå Shields som inte var imponerande öht mot Kampmann, och jag räknar med att Silva slår Belfort.

Även fast GSP är mindre än Silva så tror jag på en vinst för honom, iallafall om han följer Sonnens taktik och brottas med Silva, som visade stora hål i sitt game. Dock vill ju GSP göra saker som han inte förväntas göra, så han kan mycket väl vilja testa sin standup mot Silva och då blir matchen plötsligt svårare att förutse.

President
    Blog Entries
    30
    GSP är en smart kille, och det är Anderson också.
    Nu när Silva blivit the bad guy har man nästan glömt hur överlägset bra han egentligen är. Riktigt svår match att förutse.
    Men tänk er statusen på den fightern som går vinnande ur den fighten? Dags för bäst genom tiderna stämpeln då?
    Last edited by KanoBlack; 01-27-2011 at 11:23 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Gött, jag har ju alltid sagt att GSP kommer äga Silva, så det ska bli kul att få rätt

Moderator
    NejjääääÄ ! Jag ser inte Silva som en självklart vinnare mot Belfort men man vet att han har det i sig. Och ja, självklart kommer jag sitta klistrad vid GSP vs Silva - helt klart årets match. MEN jag gillar det inte. Om GSP bestämmer sig för att permanent flytta till MW och ta över bältet där istället för WW så kanske men hans rätta viktklass är ju weltervikt och jag anser att man ska slåss i den viktklassen man är anpassad för.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Jag är inte så intresserad av denna matchen. Jag tror att GSP kommer ta det på grund av hans brottning är precis Silvas svaghet och på marken ser jag inte att Silva kommer lyckas fixa fram en submission.

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    NejjääääÄ ! Jag ser inte Silva som en självklart vinnare mot Belfort men man vet att han har det i sig. Och ja, självklart kommer jag sitta klistrad vid GSP vs Silva - helt klart årets match. MEN jag gillar det inte. Om GSP bestämmer sig för att permanent flytta till MW och ta över bältet där istället för WW så kanske men hans rätta viktklass är ju weltervikt och jag anser att man ska slåss i den viktklassen man är anpassad för.
    Det beror helt på vilken Belfort vi ser, och jag tror faktist att Silva kommer ta det. Dock har jag ofta fel i mina predictions så satsa inga pengar bara för att jag sa det!

Jag ser en permanent GSP flytt som något positivt, spöar han Shields så har han inget mer att göra i WW förutom rematches, och det finns många roliga matchups för honom som MW. Även WW kommer bli roligare, kanske blir Fitch nya GSP?

Champ
    Jag börjar tro att en match mellan GSP och Silva skulle sluta med att en vinner på decision och att matchen skulle bli otroligt tråkig.
    Man skulle sitta som klistrad och verkligen följa varenda manöver såklart, men jag tror de båda har så mkt på spel så att ingen riktigt vågar släppa lös.

Jag menar, vi har sett hur GSP slåss, och vi har sett hur Silva slåss.
    Enda skillnaden är att Silva varit så ojämn, att ena dagen fjanta för att andra dagen dominera totalt.
    GSP har tagit det väldigt safe sedan hans KO-förlust mot Matt Serra.

Men man är ju självklart taggad för ett potentiellt möte.

Därför vill jag att Silva vinner mot Belfort.
    Annars kan det kvitta vem som vinner, gillar dem båda.
    Last edited by KanoBlack; 02-06-2011 at 09:29 AM.

President
    Blog Entries
    30
    Kalla mig gärna naiv men om de möts tror jag fighten kan bli bra då Silva inte kommer vilja brottas utan kommer arbeta med sin reach och försöka avsluta som bara han kan Att han går ut och inte är taggad är otänkbart då den matchen vore den viktigaste matchen någonsin för deras legacy
    Last edited by ShogunRua; 02-06-2011 at 11:58 AM.

Moderator
    Tänk på att inte spoila UFC126 här
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Kommer att bli sjukt STORT! Hoppas Alexander Gustafsson vinner sin match på UFC 127 då får han nog chansen mot en riktig toppmotståndare!
    UFC Stockholm = Fullsatt globen = Jag på plats !

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Kalla mig gärna naiv men om de möts tror jag fighten kan bli bra då Silva inte kommer vilja brottas utan kommer arbeta med sin reach och försöka avsluta som bara han kan Att han går ut och inte är taggad är otänkbart då den matchen vore den viktigaste matchen någonsin för deras legacy
    Jo vi kan ju alltid hoppas iallafall!

Fast är ju inte direkt så att förloraren får gå hem med svansen mellan benen som en äkta looser direkt, skulle tro båda blir inskrivna i Hall of fame framöver oavsett om dom möts eller ej.
    Men visst är det som du säger, otroligt viktig match. Kanske största matchen i MMA-historien isåfall.

pellepersson, haha önsketänkande, men jag är på plats jag med!