Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 10 of 10
    Champ

Bigfoot Silva vs Cain ryktas .. storslakt?

den här fighten ryktas bli av i April, är det någon mer än jag som tror på en stor slakt av storfoten?
    Däremot ska det bli kul att se Cain Velsquez i action igen efter den snöpliga förlusten mot JDS.

Contender
    Ja det blir slakt. Bigfoot såg ju inte direkt bra ut senast mot Cormier.

Champ
    Bigfoot hade nog spöat Cain på marken men frågan är om han kan göra något åt hans brottning. Tror nog Cain tar det stående med sin boxning.

Contender
    Konstig matchning. Har svårt att förstå att någon skulle se Silva som en toppsnubbe så varför sätta honom mot Cain, låter skumt. Kan de inte ta in Barnett istället mot Cain, det skulle vara nice.

Champ
    Blog Entries
    28
    Bigfoot lär inte ha så mycket att säga till om, men å andra sidan har han ju redan skrällt en gång tidigare så man vet ju aldrig!

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    OM ryktet stämmer så håller jag med Sami om att det är en besynnerlig matchning. Visserligen kommer både Cain och Bigfoot från en förlust, men det känns ändå som en oerhört konstig matchup. Jag gillar Bigfoot, men mot Cain kan det knappast bli annat än en KO/TKO-förlust i första ronden. Cain Velasquez är en arg, motiverad, hämndlysten och livsfarlig kille just nu. Ingen jag skulle vilja gå upp emot...
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Moderator
    Jag tror inte det nödvändigtvis skulle bli en promenadseger för cain men det känns inte som att bigfoot är i samma skikt i divisionen längre?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    De vill väl mjölka den recognition bigfoot fortfarande har (om man nu får det av att slå fedor i USA?) för att sedan dumpa honom. Det tror jag iallafall. De borde köra "the man who stopped Fedor" som tagline ungefär, fast de kanske inte vill säga att det är någon bedrift att besegra "farsen" fedor.

Champ
    De matar förmodligen Cain med Bigfoot för att han ska få en vinst och kunna utmana om titeln igen snart. Hade de velat ge Bigfoot en ärlig chans så hade de satt honom mot Carwin eller Browne.

Edit: Eller varför inte Big Country?

Hall of famer
    Frågan är väl mer om Bigfoot skulle vinna och cormier vinna över nån annan bra typ Mir.
    Skulle då fedor få lite Respekt restored om han vinner nästa match? lr spelar inte det nån roll att bigfoot är bra? (om senariot lr dyl händer)

Men det är i vilket fall osannolikt att han tar sig förbi Cain.