Enligt länken nedan så är Silva intresserad av att möta Mir. De vore ju en helt galen match. Men skulle den kunna komma att äga rum? Skulle Dana gå med på detta?
länk:
http://www.fightline.com/news/mma/2009/ ... ndex.shtml
Enligt länken nedan så är Silva intresserad av att möta Mir. De vore ju en helt galen match. Men skulle den kunna komma att äga rum? Skulle Dana gå med på detta?
länk:
http://www.fightline.com/news/mma/2009/ ... ndex.shtml
Låter mest konstigt..
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Läste denna nyhet alldeles nyss. Känns såklart märkligt, och för Silvas del tror jag tyvärr att hans brottning är för dålig för så här stora pojkar. Han går väl runt kring 210-220 lbs off season, och det funkar ju för exempelvis Couture. Men Couture har också monsterbrottning, och det är främst där Silva kommer åka på däng tror jag. Reach och snabbhet har han ju så det räcker och blir över.
Skulle vara rejält kul o seBara inte mir gör en `GRIFFIN´ :P
Äh detta känns konstigt, UFC får väl signa någon i Andersons viktklass istället för att Anderson ska anpassa sig för bättre motstånd, men vill han det själv så.
Mm håller med ^
Vi får väl se vad som händer, Anderson verkar vilja ha lite roligt med sina sista matcher i UFC.
Frank Mir skulle förlora.
hoppas på denna.. ogillar båda så det är win-win.
Haha, jag hoppas Mir skulle vinna. Så att Silva går tebax till MW.
Silva vinner detta. Han är bättre än Mir stående och Mir kommer inte lyckas subba Anderson. Men matchen känns konstig. Vore iofs intressant att se hur han klarar sig där. Men han bör ju vara bra mycket snabbare än de flesta HW killarna.
Vafan, de kan lika gärna slänga in honom mot Lesnar eller något. De skulle vara en rubrik och de skulle sälja.
Hm oväntat att så många är helt inne på att Silva ska vinna. Bara drue verkar ta upp storleksskillnaden. Visst Silva är stor för MW men han är liten för HW och Mir är ingen liten kille. Och jag håller med drue, brottning är Silvas svaga länk och att brottas mot en så pass mycket större och starkare motståndare är inte lätt.
Nej, vet inte hur bra Mir's brottning är men pga storleksskillnaden borde han ju kunna få ner det om han ville.
brottning är, även om det är en stor del, bara en del av hela gamet, jag tror på Silva! Dock inte mot Lesnar, det skulle enligt min mening vara självmord och lär inte vara något UFC tänker satsa på, dom vill nog hellre ha fler "seem-to-be-unbeatable-champs" än en snubbe som dominerar 3+ viktklasser.
Silva kan faktiskt behöva en förlust snart.. Då tror jag kvaliten på hans fighting skulle höjas.
Nu dominerar han bara på ett fult sätt, skulle han förlora skulle han anstränga sig igen![]()
Tyckte han visade ganska mycket i hans sista match dock att han ansträngt sig lite, och därför var så överlägsen. Det var ju ingen Silva v.s. Leites direkt, eller Silva v.s. Côte.
Påtal om Côte, ska han slåss snart igen?
Om jag kommer ihåg rätt så kommer Cote ha rehabiliterat sig tillräckligt för att kunna börja träna våren 2010.
Originally Posted by Zunesson
Va? Ska han höja nivån från att total dominera en top 5 LHW? Genom att göra vadå? spöa en gorilla och en grizzlybjörn samtidigt?
Det dummaste jag hört den här veckan! Kvalitén höjas?? Han har precis förnedrat en ex-champ en viktklass högre än sin egen.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Han menar väl kvalitén as in underhållningsvärde? Visst Forest-matchen var ju rätt underhållande men det går ju inte att misslyckas med det när Forest är med.
vill dom ha underhållningsvärde får dom hitta nån som kan mäta sig med silva.
helt ärligt kändes det som silva höll tebaxs lite mot forrest bara för att göra lite match av det så han kunde vinna tebaxs publiken. tror nog han kunde avslutat tidigare om han velat. skrämmande faktiskt. hur bra e människan egentligen??
Underhållningsvärde och kvalité på matchen för en fighter är ju inte nödvändigtvis samma sak vill jag påstå. Jag tycker inte att Anderson Silva har gjort en enda dålig match i UFC än. Däremot tycker jag att Leites gjorde en riktig skitmatch men det får stå för honom
håller me på de. irriterar mig faktiskt väldigt mycke på den amerikanska publiken.
inte de mest inteligenta varelserna:P
va skulle silva göra när leithos la sig på rygg varenda gång han kom nära honom.
silva e bra overall men inte fan lägger man sig i guard med en BJJ-svartbältad frivilligt.
att den matchen sög e helt på thales samvete.
Sluta komma med ursäkter för Silva, Leites räddade fan honom genom att lägga sig ner. Kolla på matchen igen så ser ni att han aldrig ens attackerar ordentligt innan Leites börjar slänga sig på rygg. Silva sög.
Dude, Leites/Côtes bedrövliga prestationer i ringen mot Silva kan inte skyllas på MW-kungen - inte på annat sätt än att hans motståndare vart livrädda för honom och inte vågade gå på ordentligt. Nog för att Silva inte såg lika dominerande ut som han "brukar" mot dessa två, men det är svårt att se bra ut mot killar som inte bjuder upp till dans whatsoever.
Nej, Silva behöver inte försätta sig i en farlig situation för att behaga publiken.
Nej, Silva skulle inte varit mer aggressiv.
Nej, Silva behöver inte bevisa ett skit. Han har bältet, och det är utmanarna som ska bevisa sig. Kan man inte ens vara agressiv nog att stå på benen och testa att gå lite framåt once in a while så är man nog inte på rätt plats som utmanare till världstiteln...
Han behöver visa något om han ska få respekt av communityn, vilket han säkert skiter i eftersom han är oerhört arrogant och har sjukt höga tankar om sig själv. Är så jävla trött på den fjanten, hoppas han blir heelhookad igen snart.