Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 43 of 43
    Spammar säkert
    instämmer här, få se honom tagga upp lite till mot ett bra namn med mindre kunnande nu för tiden och sedan gå på någon i den absoluta toppen.

Contender
    nu är det bestämt, han får en svår fight mot vlad the janitor som är bättre än folk tror. det här var den officiella fighten för alex förra gången men the janitor åkte på en skada. Så han får en ny chans UFC 141: Vladimir Matyushenko vs Alexander Gustafsson re-booked for Dec. 30 in Las Vegas - MMAmania.com
    vad tycker ni? Han kunde ha fått svårare motståndare eller åtminstone mer namnkunniga.

Champ
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    Han kunde ha fått svårare motståndare eller åtminstone mer namnkunniga.
    Tycker du inte att Matyushenko är en svår motståndare så borde du nog kolla på hans record. Killen har vunnit mycket i sina dagar, har rutin, med KO-kraft i nävarna. Sen så finns det ju inte så många andra att möta.

Ortiz och Franklin slåss bara mot motståndare som är kända.
    Bader har match mot Brilz.
    Jones - Rampage
    Evans väntar på vem som vinner den matchen.
    Shogun - Hendo
    Machida... ja han kunde ju mött Machida men de var väl inte aktuellt.

Champ
    Matyushenko är fortfarande ett stort namn, kommer iallafall bli en relativt bra skalp för Alex.

Alex vs. Vladdy och Brock vs. Reem på samma gala. Något jag verkligen ser fram emot!

Champ
    Riktigt farlig match med tanke på Vladdys händer men de ska bli kul.

Offtopic: I senaste UFC insider nämns Alex på en lista med åtta pers bl.a Jon Jones, Jose Aldo, Pettis, Koch som en av dom bästa under 25 i ufc.
    Tycker det är sjukt kul att han får uppmärksamhet för det förtjänar han fan!

Contender
    dessutom är han en av 4 runner-ups på sherdog top-10 LHW lista !

Champ
    vladdy är tuff om inte den mest namnkunniga av de han kunde fightats mot, nu är rollena ombytta där Alex går in som favorit

Men tror att han ska vara tillräckligt vass för att slå ut vladdy
    Efter vladdy ( älskar att skriva vladdy) så slåss han för nr 1 contender platsen, lita på mina ord jag har vart ett mma orakel i forumet senaste halvåret

vad betyder detta?: alexander gustafsson är 2 fighter ifrån en titelchans

Contender
    Så typiskt svenskt att överskatta Alex. Nä alltså jag gillar honom men han är en bra bit ifrån toppen av divisionen, så är det bara. Han är INTE 2 fighter iffrån en titelchans, inte en chans på jorden!!!
    Menar du på fullt allvar att han är IDAG i klass med Rashad, Shogun, Lyoto, Jones, Rampage etc etc?
    1.Han har inte slagit någon som är i närheten av den listan
    2.För att få en titelmatch måste han i alla fall slå två av de i topp 7-8.

Nä det är rent löjligt att säga att han är så nära IDAG. Jag håller mina tummar för att Alex ska bli riktigt grym och om +2 år få en titelchans, det skulle gjort otroligt mycket för sporten i Sverige.
    Han är duktig idag men i UFC ögon (och alla andras -Svenskar så är han en medelmåtta, än så länge!!!

Contender
    Btw - Eftersom du är ett orakel, wanna bet? Jag säger att han är +3 matcher ifrån och du säger 3 eller mindre. Upp med laxarna......

Contender
    ang pelleperssons inlägg här ovanför

rampage har förlorat mot jones, han har ingen klar utmanare idagsläget
    evans är skadad och har ingen utmanare idagsläget? Rampage?
    jones möter machida
    shogun möter hendo
    nr 1 contender just nu efter jones-machida fighten som jones vinner är hendo / rashad
    bakom dem står ramp, shogun och ingen mer.

möjliga moståndare för alex är vlad nr 1
    nästa fight blir mot bader eller griffin
    Sedan blir det en av shogun, rampage, machida etc

Vinner han den fighten är han möjligen en titelutmanare då jones spöat rashad vid den tiden.. då har jones spöat rampage, machida, rashad och shogun och kanske även spöat hendo. Jag ger det med optimism 3 fighter innan en titelfight. Sami är detta på din sida eller på pelles odds?
    Last edited by carlespuyol; 10-08-2011 at 02:16 PM.

Champ
    Blog Entries
    28
    Alexander har precis knockat Hamill, vilket på sätt och vis är enormt med tanke på hur pass välkänd Hamill faktiskt är. Men att Alexander ska få slåss om titeln inom 3 fighter känns lite för optimistiskt.

Alex är väldigt duktig, så missförstå mig inte när jag säger att han är långt ifrån en titelchans, men jag har bra anledningar till att tro annat:

Alex är inte ett stort namn ännu. Trots att han har slagit sig in i topp 10 LHW (MMAWeekly.com, håller mer med FightMatrix.com som rankar Alex #14) så väger hans namn inte så mycket ännu. Anledningen till det är att hans 3 senaste vinster kommer mot fighters som inte är i närheten av topp 10:

James Te-Huna (#60 enl. Fight Matrix),
    Matt Hamill (#20 enl. Fight Matrix)
    Cyrille Diabaté (#35 enl. Fight Matrix).

Den enda i topp 10 som Alex har mött var Phil Davis, och vi vet ju hur det gick.

Alexander har fortfarande minst 3 fighter kvar innan det är aktuellt att börja snackas titelfight, och jag tror att förutsatt att Alex vinner mot vaktmästaren så blir de nästa 2 motståndarna i topp 20 (Nog, Bader, Thiago Silva eller någon i den trakten).

Sen kan vi börja snacka tunga namn.
    Ortiz känns fortfarande som ett tungt namn eftersom han precis slogs om titelutmanarplats. Franklin vill bara slåss mot champs eller ex-champs. Griffin kanske? Eller en rematch mot Davis (vilket nog inte kommer att hända om de fortfarande tränar med varandra). Jag har fortfarande svårt att placera Alex i en utmanarposition, eftersom nästan hela topp 10 är fylld av ex-champs och utmanare.

Jag hoppas att Strikeforce-grabbarna flyttar över snart och blåser nytt liv i LHW-divisionen!

Champ
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Btw - Eftersom du är ett orakel, wanna bet? Jag säger att han är +3 matcher ifrån och du säger 3 eller mindre. Upp med laxarna......
    orakler satsar inte pengar

Moderator
    Jag tror inte heller att Gustavsson är på gränsen till titelmatch men fortsätter han att ånga på som han gjort innan kommer han garanterat att komma på tal inom 2-3 matcher, det tror jag. Han har ju en publikfriande stil så dom kommer säkert inte ha något emot att lyfta honom sålänge han knockar sina motståndare.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    tror att han kan få en titel-match även om han skulle åka på 1 förlust till, beror helt på sättet och vad han visar upp.

Champ
    Han måste göra sig ett större namn och få möta större namn först innan det lär hända nåt. UFC kan ju inte matcha honom om bältet när det nästan bara är svenskar och redigt inbitna UFC fans som vet vem han är. Tror det är minst 3 matcher kvar om han vinner alla på snygga KOs så kan vi börja snacka om titel och topp5 motståndare.

Rookie
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Han måste göra sig ett större namn och få möta större namn först innan det lär hända nåt. UFC kan ju inte matcha honom om bältet när det nästan bara är svenskar och redigt inbitna UFC fans som vet vem han är. Tror det är minst 3 matcher kvar om han vinner alla på snygga KOs så kan vi börja snacka om titel och topp5 motståndare.

jo precis, här i sverige vet folk vem han är men där borta är han för tillfället en i mängden bara.
    men om han gör sig ett namn precis som du säger så tror jag personligen att han kan få en titelmatch och även 1 till efter det om han skulle förlora.
    handlar om att göra sig ett namn i toppen och bli en rutinerad fighter med åren så kommer han nämnas i titelfighter med jämna mellanrum sen.

Champ
    Blog Entries
    28
    Phil Davis har väl nämnts på det sättet hur många gånger som helst, tyvärr är det fortfarande inte i närheten av hans tur.

Page 2 of 2 FirstFirst 12