Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 43
    Hall of famer

Alexander Gustafsson möter ...

...James Te Huna i nästa match. En Nya Zeeländare som fightats i Australien med ett 12 - 4 record. Enligt highlightvideon nedan verkar han ju ha ganska bra löd i nävarna, men knappast bättre än Alexander varken tekniskt eller krutmässigt. Vet inget om hans brottning, men i videon har han ju fina nedtagningar. Kan man stå mot Mr Wonderful kan man nog stå mot denna nissen dock. WAR ALEXANDER!
    [youtube:27xa6uxe]http://www.youtube.com/watch?v=ApqRzV0vgdw[/youtube:27xa6uxe]

http://mmanytt.se/ufc/ufc-127-alexander ... s-te-huna/

Hall of famer

Re: Alexander Gustafsson möter ...

En klart överkomlig motståndare. Han såg inte så imponerande ut i sin debut mot Igor Pokrajack på UFC 110.
    Och precis som sades så om Gustafsson kan stoppa Phil Davis nedtagningar sådär bra så bör inte Te Huna bli ett så svårt dilemma.
    Heja Sverige!

Hall of famer

Re: Alexander Gustafsson möter ...

hoppas te huna hunnit laka ihop sin arm som var bruten far nagra manaders sen...

Hall of famer
    Läste just att en match mellan Alex och Vladimir Matyushenko ska vara på gång för UFC 133.
    Skulle vara riktigt kul att se honom spöa Vladi, inte för att jag ogillar honom men en stabil skalp skulle det vara.

Champ
    Grymt kul att Alex får lite roligare motstånd, ännu roligare att han förmodligen kommer få slåss på maincard!

Hall of famer
    Ajajaj, det där är inte en lätt match. Men borde vara överkomlig, ung och fräsch mot gammal och slö.

Hall of famer
    Klart Gustafsson vinner, men det kanske kan gå the distance

Champ
    Tror snarare på en KTFO, Vladdy kommer vara aldeles för långsam för att hinna med i boxningen, hans enda chans är brottningen. Hoppas Davis har lyckats förbättra Alex brottning och TDD!

Edit: Och ju längre fighten går, ju mer kommer snabbhet och kondition spela in, så Vladdy kanske kommer in som en tjur och satsar på avslut och öppnar luckor!

Moderator
    Ja han kan ju avsluta vaktmästaren. Men jag håller med föregående talare, en ung hungrig gustavsson borde kunna utmaanövrera en åldrande vaktmästare och fortsätta stiga i rankingen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Ja, nu är matchen i alla fall officiell på UFC:s hemsida. Nice. Kanonläge för Alex att slå sig in i hetluften.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

President
    Blog Entries
    30
    TXS Din beskrivning på vladimir som du skrev i ditt inlägg på ufc expertbloggen var klockren.
    En MMA Soldat
    Som kan bli en riktigt svår nöt att knäcka, han är klass

Hall of famer
    War alexander!

President
    Blog Entries
    30
    Vinner Alexander över vaktmästarn i kommande fight, blir han main event + top 10 material framöver?
    känns som om denna fight där han inte hamnade på main event visade att hans status inte alls är hög hos UFC
    då vaktmästarn ändå huserat i top 10 ett tag
    mera MMA !!

Moderator
    Jag tror att han kan klättra bra på en vinst över vaktis. Han är ändå ett känt veteran-namn i usa.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    vill inte vara en partypooper men vlad vaktmästarn tror jag kan ta Gustafsson på en bra dag =(

Hall of famer
    Far Vlad ner Gustavsson kan kvallen blir kort...

Moderator
    Det tror jag absolut att du har en poäng i xynd. Och det känns inte jätte-långsökt med tanke på att han är gammal brottare med bra topgame

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by xynd View Post
    Far Vlad ner Gustavsson kan kvallen blir kort...
    Visst är det så xynd. Matyushenko är en riktigt erfaren brottare, och även en livsfarlig striker som vi såg senast. Och Gustafssons enda förlust kom ju mot just en brottare. Det är lätt att bli lite för optimistisk när det gäller Alex, men han har helt klart hyfsade chanser. Och kul som satan är det att en svensk gått så pass långt!
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Moderator
    Å andra sidan gick det ju strålande mot davis ett bra tag så man vet aldrig. Alex har nog gnuggat en hel del nedtagningsförsvar

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Å andra sidan gick det ju strålande mot davis ett bra tag så man vet aldrig. Alex har nog gnuggat en hel del nedtagningsförsvar
    Ja det gick bra tills Alex gjorda det lilla misstaget att forsoka ta ner Davis! annars hade nog utgangen sett annolunda ut idag!

Hall of famer
    Ja, så jäkla synd att en liten TD kunde förlora han matchen... var ju 5 sekunder kvar

Rookie
    Gustafsson möter ju Matt Hamill nu istället enligt UFC.com har tyvärr inte sett någon Gustafsson fight tidigare men detta borde kunna bli intressant, är dessutom med på Main Fight Cardet

Up and coming
    Quote Originally Posted by EtriX View Post
    Gustafsson möter ju Matt Hamill nu istället enligt UFC.com har tyvärr inte sett någon Gustafsson fight tidigare men detta borde kunna bli intressant, är dessutom med på Main Fight Cardet
    Det är bara ufc.com som inte är ordentligt uppdaterad tyvärr. Gustafsson vs Hamill kommer ligga på prelims.

Hall of famer
    Det kommer bli extremt kul att se Gustafsson mot Hamill! Då kommer det satsas pengar kan jag lova.

War Alex

President
    Blog Entries
    30
    vem blir hans nästa motståndare och när tror ni han går fight igen?
    har man fått några indikationer, han ville ju möta tito men den blev inte av

Champ
    Jag ser honom gärna möta ännu ett välkänt namn som kan vara ganska lätt att slå, t.ex det polska experimentet Krzysztof Soszynski. Tror Alex skulle klå honom lätt, och fortsätta göra ett namn av sig.

Page 1 of 2 12 LastLast