Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 13 of 13
    Hall of famer

Aleksander Emelianenko påväg till UFC?

Läste en bra interjuv med Aleks där han berättade att förhandlingar pågår med UFC. Det skulle va kul å se Aleks vs Sylvia inom kort.
    "As far as I know there are negotiations in progress for me to fight in the UFC to set up some fights there. I want Fedor to stay the best in PRIDE, and I'll go try to take the belt over there. I want Fedor to stay the best in PRIDE, and I'll go try to take the belt over there. "

"Tim is a good fighter, but... let's just say that if I get the opportunity to fight him, I will take his title away with pleasure."

"Interviewer: American fans are asking when will they be able to see you fight in the states?

Aleksander: I hope very soon. "
    Han pratar också om deras lillebror som tränar grappling, sambo, och boxing, och ska upp i ringen snart. Det ska bli kul och se vad lill Fedor 2 kan göra

Källa:
    http://www.mmanews.com/ufc/Aleksander-E ... -More.html

Hall of famer

Re: Aleksander Emelianenko påväg till UFC?

Quote Originally Posted by Venom
    Det skulle va kul å se Aleks vs Sylvia inom kort.
    Det hade helt klart varit skit roligt om han kom till UFC. Jag tror inte det hade tagit lång tid att få en titel match så länge han gör bra ifrån sig i sin debut.

Jag gillar att fler och fler kommer till UFC. Det verkar lönslöst med en fights kontrakt, det är i så fall bättre att skriva kontrakt och stanna där ett tag.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Henrik
    Quote Originally Posted by Venom
    Det skulle va kul å se Aleks vs Sylvia inom kort.
    Det hade helt klart varit skit roligt om han kom till UFC. Jag tror inte det hade tagit lång tid att få en titel match så länge han gör bra ifrån sig i sin debut.

Jag gillar att fler och fler kommer till UFC. Det verkar lönslöst med en fights kontrakt, det är i så fall bättre att skriva kontrakt och stanna där ett tag.
    Jag skulle tror att det bli lika dant som för Silva,han får möta en halvdan motståndare så han få skina lite och sen titelmatch.

Hall of famer

Riktigt bra ifall han kommer till UFC. UFC:s tungvikt är inte så rolig för tillfället.
    Det skulle även vara bra för Alexander att byta organisation ur rätt
    många olika perspektiv.

Hall of famer
    jävligt trist att han torska mot werdum, tycker det tare en del från hans kredibilitet, man kan ju knappast ha han som top 5 längre

Hall of famer
    Alex ska matchas mot strikers inte grapplers..
    aven om han kan grapplas sa ar det fan sa battre aka underhallande om han moter en striker..

by by Tim ops:

Hall of famer
    problemet är att han inte kan grapplers

Hall of famer
    Quote Originally Posted by PR00H
    problemet är att han inte kan grapplers
    inte kan grapplas? ehh, fightas man i pride maste man kunna marken nagelunda..

han har ju gatt x antal sambo matcher aka grappling och slag sa visst kan han endel pa marken.
    men hans styrka ar staende..

Hall of famer
    klart han kan det någorlunda men han är långt ifrån sin broder och att bli utlåst på under 3 minuter är rätt trist tycker jag : / vänta mig bara mer därför jag blir så besviken på honom :P

Contender
    Äsch, ingen skam i att bli utstrypt av Werdum

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Smackadack
    Äsch, ingen skam i att bli utstrypt av Werdum
    icke nar han kort bjj hela sitt liv...

Hall of famer
    Tror väl det beror på mina förväntningar på honom då. I min värld var han top 6 och en bra bit före werdum innan deras match, trodde han hade vunnnit mästerskap i sambo också vilket borde göra honom lite bättre än att bli utlåst på i dagens mma relativt kort tid.. aja får hoppas att det bara var en fluke och att han hade en dålig dag och att han smetar ut tim silvia över hela ringgolvet.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by PR00H
    Tror väl det beror på mina förväntningar på honom då. I min värld var han top 6 och en bra bit före werdum innan deras match, trodde han hade vunnnit mästerskap i sambo också vilket borde göra honom lite bättre än att bli utlåst på i dagens mma relativt kort tid.. aja får hoppas att det bara var en fluke och att han hade en dålig dag och att han smetar ut tim silvia över hela ringgolvet.
    Tim lar ju knappast ta fighten till marken...