Nu verkar det enligt mmanytt.se att Fedor ska gå match igen tidigt nästa år (januari tror jag) mot BJJ Svartbältet Antonio Silva som verkligen inte är en lätt motståndare.
Nu verkar det enligt mmanytt.se att Fedor ska gå match igen tidigt nästa år (januari tror jag) mot BJJ Svartbältet Antonio Silva som verkligen inte är en lätt motståndare.
Tror nog att för Fedor är det en lätt motståndare och en perfekt match up för Fedor. Sätter KO R1 på Fedor. Finns många mer intressant matcher för Fedor att ta istället.
fedor kommer kora over han..
bigfoot ar duktig men inte speciellt snabb vilket fedor kommer utnyttja!
jag kan se en repris av werdum fighten, dock utan trianglen/armbar i slutet heheh..
Jag kommer bli galen om han gör samma miss igen! :lol: Han har förhoppningsvis lärt sig från misstaget. Jag tycker att Wedum och Silva är pretty much samma fighters. Bra grappling och starka men varken explosiva eller snabba.Originally Posted by xynd
Fast werdums grappling är väl rejält bättre bigfoot. Jag känner iallafall inte till några stora grappling meriter från honom jämfört med hur många jag känner till från Werdums sida.
Werdum kontrollerade Bigfoot på marken genom hela deras match om jag minns rätt. Stående utklassade Silva Arlovski om inte mitt minne sviker mig. Men dock lär Fedor kunna plocka ner honom och banka honom into oblivion, som man säger. Han lär ju även vinna stående, men det är såklart mer chansartat.
Så länge fedor inte blir knockad vinner han detta.
Grym matchup!! fedor vinner det stående, det tror jag, men inte lätt. silva är en farlig striker och även om han är sämre än werdum på mattan så är han verkligen ingen sopa. men fedor är mer rutinerad och har ett bättre game och det tror jag gör att han vinnreer den här matchen. gör han inte det lär hans aktier sjunka rätt rejält också...
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Sorligt men sant, han är ju mest känd för att vara den största stjärnan utanför UFC och Dana & co försöker ju sänka hans hype hela tiden och en förlust mot Bigfoot skulle verkligen inte vara OK nu när han redan förlorat en match. När man inte längre kan någon slags säkerhet säga att Fedor kan slå UFC's HWC är hans storhetstid slut.Originally Posted by ShogunRua
Fedors allra största problem är att han slåss för sällan. Både för hans egen och för fansens del.
Visst, den som väntar på nåt gott. Men det är bara löjligt va lite den mannen slagits de senaste åren.
Det är väl kanske mest M1 Global som är orsaken till det, vem vet. Men oavsett så borde han se till att gå upp 4 gånger per år, som jag tycker ALLA aktiva fighters skall göra.
Tror inte Fedor tar detta så lätt som alla tror. Han är inte i sin prime, och bigfoot kan va farlig. Tippar dock Fedor på KO i andra.