Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Results 1 to 24 of 24
    Hall of famer

Ännu en fighter frĂ„n ufc 83 har fĂ„tt kicken (spoiler)

http://fiveouncesofpain.com/2008/04/27/ ... ed-by-ufc/ wrote:
    Report: Travis Lutter released by UFC
    April 27, 2008 By: Sam Caplan Category: Travis Lutter

Middleweight tournament winner from the fourth season of “The Ultimate Fighter” Travis Lutter has been released by the UFC.

The news was broken by Pramit Mohapatra of FightTicker.com, who was informed of the development via e-mail by Lutter himself.

Lutter fought and lost to former UFC middleweight champion Rich Franklin on April 19 at UFC 83 in Montreal, Canada.

It was Lutter’s first bout since having lost a bout against UFC middleweight champion Anderson Silva at UFC 67 in February of 2007. Lutter became infamous from the fight as a result of failing to make weight, thus forcing what had been a title match to become a non-title fight.

Hall of famer
    travis lutter Àr vÀl ÀndÄ rÀtt duktig? sÄg matchen mot Anderson Silva, han Àgde vÀl matchen tills han blev submittad.. kan ha fel

dÄlig kondition somfan iofs

Hall of famer
    han e duktig men jag tror dana och co tröttnar rÀtt fort om man frÄr chansen mot top 2 i divisionen och kommer oförberedd till bÄda.

Inte klarar vikten pÄ ena och kass kondis pÄ hans andra chans.

Contender
    Jag tror detta Àr ett dÄligt drag av UFC.

Hall of famer
    Lutter Àr ju riktigt bra, hans enda riktigt svaga sida Àr ju kondisen. Kan faktiskt vara sÄ att han har jÀkligt svÄrt att klara 185 lbs och att han inte klarar mer Àn 1 rond i den viktklassen hur mycket han Àn skulle trÀna.

Vet inte om det blir en förlust för UFC riktigt. Om nÄgon annan organisation köper upp honom har han nog en rÀtt stor chans att bli mÀstare dÀr, dÄ kan UFC peka med hela handen och sÀga: "Ha ha, han var för kass för att fightas i UFC och nu Àr han mÀstare i er organisation". Gör han dÄligt ifrÄn sig efter UFC Àr det ju ingen utom de mest hÀngivna som kommer att veta om det.

Contender
    Är detta sant?
    Knappt att jag tror pÄ det.
    Jag gillar Lutter mycket.
    Mountar mÀstaren och föredetta mÀstaren i första ronden och sen fÄr sparken?
    Han försöker alltid avsluta i första ronden, brukar bli spÀnnande och/eller avslut hursomhelst.
    Han Àr vÀl en av fÄ som vÄgar/vill ge sig pÄ Anderson Silva.

Man kan klaga pÄ dÄlig trÀning, men inte heller om otillÄtna preparat.

Hall of famer
    LÀste att UFC vill ner frÄn 250 fighters till 150 sÄ det Àr alltsÄ 100 stycken som skall bort.

SÄg vidare en intervju med Lutter att matchen mot Franklin var "do or die" för honom. Dvs om han förlorade skulle han ge upp sin karriÀr.

Kanske Àr det vi det vi ser nu?

Champ
    men fan va dom kommer tappa fighters dÄ, vart tror ni de flesta kommer gÄ pride? eller om afflictionstartar nÄtt?

Hall of famer
    Enligt den hÀr http://www.fightermag.se/nyheter.asp?news_id=5583 artikeln gÄr MMA inte alls sÄ bra som mÄnga tycks tro.

SÄ det Àr en vÀldigt bra frÄga vart de frislÀppta skall gÄ nÄgonstans. Det Àr vÀl ganska klart att det inte kryllar av organisationer att vÀlja pÄ, Ätminstone inte med bra villkor.

Jag Àr Àr övertygad om att arrangörerna mÄste tjÀna pengar först, sedan kan de tÀvlande göra det ocksÄ. TvÀrtom och det hela kommer inte bli nÄgot vidare (lÀs PRIDE, IFL mfl).

Hall of famer
    JÀvligt synd att DREAM inte gick bra, trodde MMA i Japan skulle fÄ en uppsving igen.

Fast det kanske var vÀntat med en "lÄgkonjunktur" efter den senaste tidens MMA-boom vÀrlden över, kÀnns som vi mÄste stanna upp och hÀmta andan lite.

Edit: Stavfel

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Delfin
    Fast det kanske var vÀntat med en "lÄgkonjunktur" efter den senaste tidens MMA-boom vÀrlden över, kÀnns som vi mÄste stanna upp och hÀmta andan lite.
    Precis vad jag tÀnkte. AlltsÄ förr kunde jag gÄ i veckor och tÀnka pÄ nÀsta UFC och senare Àven PRIDE nÀr jag började uppskatta Àven det. Nu Àr det egentligen bara UFC jag ser live eller dagen efter, mest för att jag följt deltagarna sÄ lÀnge och Àr nyfiken, men Àven mycket av gammal vana. Förr kunde jag sitta och drÀggla över Cage Rage tex, tar inte ens hem som skit lÀngre.

Moderator
    Pride fick man ju gÄ och sukta efter i mÄnader
    Det lÄter vÀldigt vettigt det du sÀger delfin
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Det hÀr med att rensa upp fighters, hur tror ni att Bielkheden och Per Eklund ligger till? man har ju hört att Per ska slÄss i september men inget kan vÀl vara sÀkert?

Moderator
    Jag tycker att det lÄter lite konstigt. Varför skulle dom vilja ha mindre fighters? det enda dom betalar för Àr vÀl nÀr dom gÄr matcher? För mig Àr det konstigare att alla dessa fighters har skrivit pÄ ensamrÀttskontrakt och kanske fÄr gÄ max en fight per Är?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag tycker att det lÄter lite konstigt. Varför skulle dom vilja ha mindre fighters? det enda dom betalar för Àr vÀl nÀr dom gÄr matcher? För mig Àr det konstigare att alla dessa fighters har skrivit pÄ ensamrÀttskontrakt och kanske fÄr gÄ max en fight per Är?
    Dels Àr det vÀl en faslig massa administration men sÄ mÄnga fighters. Kontrakt skall skrivas, uppdateras, hÀvas, you name it.

Kan Àven tÀnka mig att fighters och deras managers inte Àr de lÀttaste att ha att göra med hÀr i vÀrlden. Att ha 250 stycken att hÄlla ordning pÄ verkar vara upplagt för magsÄr.

De rensar nog ut de som inte Àr sÄ intressanta eller svÄra att arbeta med ganska snart. Personligen tror jag det Àr ett bra drag frÄn deras sida.

Hall of famer
    det positiva med att ha mÄnga fighters Àr vÀl att det Àr lÀttare att hitta nya talanger osv, men det Àr ju lÀttare för fansen att hÄlla reda pÄ alla fighters om de Àr fÀrre. Jag tycker faktiskt det Àr lite för mÄnga fighters i UFC nu, alla dessa TUFare Àr svÄrt att hÄlla koll pÄ iom att jag inte sett nÄgon utav sÀsongerna.

Hall of famer
    Ännu fler som fĂ„tt kicken:

Report: UFC releases three more fighters
    May 05, 2008 By: Sam Caplan Category: Tommy Speer, Kuniyoshi Hironaka, Din Thomas

Din Thomas, Kuniyoshi Hironaka, and Tommy Speer are three fighters involved in the UFC’s latest round of roster cuts, according to a report in the May 7 print edition of the Wrestling Observer.

Thomas had appeared to be in contention for the UFC lightweight title following three consecutive wins in 2006-2007. However, “The Ultimate Fighter” alumnus from season four went on to lose his next two fights.

Thomas’ three fight win streak was broken at the hands of Kenny Florian at UFC Fight Night 11 last September when he submitted to a rear naked choke at 4:31 of round 1. During the fight, Thomas suffered a major knee injury.

He would return to the Octagon at UFC Fight Night 13 this past April, where he lost a unanimous decision to the returning Josh Neer.

According to the Observer, Thomas is deciding between whether to retire or continue competing at 145 pounds. Thomas had mentioned publicly he was considering the move to featherweight, but several outlets erroneously reported that he was being transferred to Zuffa-owned World Extreme Cagefighting.

The report in the Observer indicates that fighting in the WEC in the future is a possibility for Thomas, but that his contract was not transferred over and that he will likely need to win multiple fights outside of the promotion before being offered a contract.

Speer was the second place finisher during the welterweight tournament for the sixth season of “The Ultimate Fighter.” He lost in the final to Mac Danzig via first round submission. The Minnesota native fell to 0-2 in the UFC after he was knocked out in the first round against Anthony Johnson at UFC Fight Night 13.

Hironaka’s lifetime UFC record fell to 1-3 following a second round TKO loss to Jonathan Goulet at UFC 83. The bout was awarded a “Fight of the Night” cash bonus by UFC officials, but the feeling was that Hironaka had taken too much punishment in his last two bouts, according to the Observer’s report.

The three join Joe Doerksen and Travis Lutter as fighters recently released by the UFC as the promotion looks to trim its roster from 200 fights to anywhere between 140-160.

Kalib Starnes was also released in the days immediately proceeding UFC 83, however, he claims he requested his own release. Whether or not the option was truly in his hands is not entirely clear.

Middleweight Charles McCarthy is also no longer on the roster, as he announced his retirement following his loss to Michael Bisping at UFC 83.

Moderator
    mÄnga som fÄr sparken samtidigt alltsÄ. undrar om det gynnar UFC att kasta ut sÄ mÄnga pÄ sÄ kort tid.

Hall of famer
    KÀnns ÀndÄ positivt att de kickar folk. PÄ sÄ vis kommer de ju kunna hÄlla andra andra fighters som de behÄller under mera aktiva karriÀrer.

Sen om man ser vilka de sparkat sÄ Àr det ju inte nÄgra man direkt grÄter över. Det Àr fighters som Àr med för att bredda galor, inte main eventa.

Hall of famer
    Det Àr ju kÀnt att de skall minska antalet fighters sÄ det Àr ju föga förvÄnande att det droppar in nyheter om att fighters tappat sina kontrakt.

De som tappat sina kontrakt Àr ju inga man direkt saknar. Förhoppningsvis leder detta det bÀttre galor och aktivare fighters inom UFC.

Skulle tro att de har analyserat saken noggrant och siktar pÄ en förbÀttring.

Contender
    Det gÄr ju rykten om att UFC mer eller mindre har haft det kÀrvt med ekonomin pÄ senaste tiden, kan ju vara förklaringen

Contender
    Quote Originally Posted by Starfighter
    KÀnns ÀndÄ positivt att de kickar folk. PÄ sÄ vis kommer de ju kunna hÄlla andra andra fighters som de behÄller under mera aktiva karriÀrer.

Sen om man ser vilka de sparkat sÄ Àr det ju inte nÄgra man direkt grÄter över. Det Àr fighters som Àr med för att bredda galor, inte main eventa.
    HÄller med, bara att titta pÄ Pride, dÀr var typ alla som deltog pÄ ett card top 15 i respektive viktklass, bort med skrÀpet och fler matcher mellan top rankade fighters, jag menar det Àr löjliga avstÄnd mellan vissa matcher, t.ex Rampage, var för lÀnge sedan han gick en match...

Hall of famer
    Travis Lutter ar tragisk. Jag forstar inte hur en san talang kan prestera som han gor. Och for att sedan bara ge upp. Antar att han fick en hel del pengar for att vinna TUF. Han kommer nog kunna leva ett ratt avslappnat liv.

Champ
    Quote Originally Posted by Mighty
    Travis Lutter ar tragisk. Jag forstar inte hur en san talang kan prestera som han gor. Och for att sedan bara ge upp. Antar att han fick en hel del pengar for att vinna TUF. Han kommer nog kunna leva ett ratt avslappnat liv.
    Nja, inte tror jag han drog in sÄnna summor sÄ han kan slappna av resten av livet direkt. Vinsten var vÀl i första hand en titleshot, och sen fick han sÀkert en summa pengar men.
    Hur som helst sÄ Àr han borta nu, och det kÀnns som det kvittar

Att ufc skulle ha det kÀrvt med ekonomin lÄter ganska tveksamt. Kolla bara deras ppvsiffror och publiksiffror. De drar nog in en rejÀl slant, sen Àr tuf riktigt populÀrt.

Nej att dra ner pÄ antalet fighters lÄter som ett riktigt bra drag.
    Jag menar, vad ofta slÄss Chuck Liddell, Rampage och andra stora namn, 1-2 gÄnger per Är, medans andra mindre kÀnda namn kan vara uppe pÄ var och varannan gala.