Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.

Poll: Vilken organisation följer du bäst?

Be advised that this is a public poll: other users can see the choice(s) you selected.

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 43
    Hall of famer

Vilken organisation följer du bäst?

Vilken organisation följer du bäst?

Hall of famer
    Pride
    Gillar inte armbågarna i UFC, skapar bara onödiga cuts som gör att matcherna bryts.

Väldigt väldigt tråkigt när fighters som Karo säger "i will split him open with a elbow" kul att vinna på cutt? nja..

Champ

UFC

Kan hålla med om att armbågar suger men jag tycker bur är bättre än ring. jag tror framtiden är i ufc, dom tjänar sjuka pengar och snart dags för europa lanseriing.

Hall of famer
    Även cage rage börjar komma upp sig..vissa av deras card är bättre än ufc`s... ops:

Rookie
    Blir mest UFC/Cage Rage eftersom jag inte har Canal+, utan Fight+
    Visst, det finns mycket Pride på nätet, men det blir inte detsamma med den sämre kvalit`n som nätet "erbjuder".

Sett till matcherna tycker jag att det är ok med armbågar, blir lite effektivare ( i vissa fall, tex Tito ) ground and pound.
    Nog för att en och annan match bryts pga cutt, men det är inte ofta det händer.

Rookie
    Quote Originally Posted by Ryan

Sett till matcherna tycker jag att det är ok med armbågar, blir lite effektivare ( i vissa fall, tex Tito ) ground and pound.
    Nog för att en och annan match bryts pga cutt, men det är inte ofta det händer.
    Helt sant.
    Och buren gör det mer intressant än en boxningsring.

Hall of famer
    Pride är förståss min favorit. Jag började med UFC i början och gled senare över ganska så snabbt till Pride. Gillar inte octagon för man kan få så mycket fördel av den. Gillar heller inte armbågarna. Sedan tycker jag att japanerna är mer kunniga inom sporten. Där jublas det inte bara över knock-outs utan dom är riktigt submisson kunniga. I USA i alla fall i början så var det bara blodvite som räknades, nu så är ju UFC mer rumsrent men har inte alls samma publik.

Pride FC kommer nog alltid att vara min favorit. Så mäktig inramning.

Hall of famer
    Publiken i Japan vet 100000000 mer än redneck publiken i ufc =)

pinsamt när folk går på subs i ufc och publiken börjar bua för dom inte fattar vad som händer.
    Medans i japan så hör man "oooooooooooooooooohhhhhhhhhhh"

Up and coming
    Följer allt efter förmåga.

Rookie
    K1 är det enda jag tittar på, av den enkla anledningen att det är det enda Eurosport sänder 8)

Rookie
    Har inte kollat alltför mycket på de senare UFC-avsnitten, men jag gillar verkligen Pride och lägger därför min röst på det.
    Rent spontant känns det som det är lite mer show på Pride-galorna, och lite mer karaktär på dess fighters.

Skulle va skoj att se nåt UFC vs Pride. De bästa från bägge organisationerna.
    Kanske redan har visats nåt sånt. Det vet jag inte.

Hall of famer
    tycker samma som du ovanför mig. Dessutom tycker jag buren ger för stor fördel för den som ligger över, är man halvt upppressad mot buren nullifieras mycket av tekniken man kan ta sig för från botten..

Hall of famer
    UFC!

Anledningarna e många.

1. Cage! Boxningsringen e inte till för MMA, för mycket domarstopp för att flytta till mitten av ringen, tre japsar som springer runt ringen o knuffar in kroppsdelar som kommer utan för repen, fruktansvärt dåligt.

2. Pride = Cirkus. Jag tycker ibland blir det så oseriöst när det kommer in missfoster som inte kan slåss utan styrkan ligger i deras storlek, vikt o publikstöd. Kul att se på ibland men jag kallar inte det fighting utan cirkus. Lite för mycket WWF ibland.

3. Varje gång dom ropar namnen på fighters så e det e jappse som skriker som om han samtidigt håller på skita på sig, Vaaanddei Siiiiivvaaaaaa, dom kan ju inte ens utala namnet ordentligt. Trött på det efter två fighter. Nä, Bruce Buffer it is!!!

4. Domaren, en liten japanare med en stor väska på ryggen. Nä, big John ska de vara, ingen stoppar en fight som han. Tyvärr har UFC stolpskott till domare oxå Herb Dean, jävla fjanten. Men UFC vinner där endå.

5. Publiken kanske inte e så MMA medvetna som dom borde vara men dom blir bättre o där e fan så mycket finare brudar o kolla på i UFC. Men dom buar inte längre vid submissions, det var förr. Publiken buar när dom ligger o inte gör så mycket, det ska inte ta 3 minuter o få in sitt submission. MMA publiken i USA/Europa blir mer o mer medvetna om vad MMA e för något.

6. Vilka fighters e bäst? UFC vs Pride
    Denna frågan tycker jag e så löjlig. Jag hängde lite på kamsport.se men tröttnade snabbt pga alla Pride fans som hela tiden snackade skit om UFC o hur jävla dåliga dom var, orka inte läsa skiten o jag hoppas man slipper sånt här. Vad jag hade tyckt man skulle göra är att ha en tävling där champs från flera olika organisationer från alla länder typ USA, japan, Brasilien o då kanske hela Europa, möts varje år o gör upp, typ nått VM. Så kan allt snack skötas där o inte i huvudet på forummedlemar. Hade varit kul o se hur dom nordiska vikingarna hade klarat sig, ganska bra tror jag.
    Jag tror varken Pride eller UFC fighters e dom bästa. Där finns bra fighters i hela världen o ingen e oövervinnlig. Både Pride o UFC har riktigt grymma fighters synd bara att dom inte möts oftare.

UFC har fetast koncept enligt mig...men jag kollar endå på Pride för jag älskar MMA.

Hall of famer
    Intressant post Henrik, kan inte säga att jag håller med dig angående Pride FC vs UFC, men så klart att man skall ha en egen uppfattning. Alla gillar inte samma saker thats it, och det där med att kasta skit för att man tycker si eller så hör inte hemma på ett forum. Vi hänger här för att diskutera och kastar inge skit på någon som tycker annorlunda, välkommen hit

Hall of famer
    Du tycker frågan är löjligt av den enkla anledningen att pride har större talentpool totalt.

Hall of famer
    Henrik punkt 3-4 kan du ju stryka eftersom det bara handlar om att du inte gillar japaner

Frågan om vilka som här bäst fighters kan man ju så klart inte svara på innan UFC vs Pride är grenomförd och det kommer alldrig inträffa, men enligt mig har pride iaf en högre standard på fighter, om de har toppen av berget är däremot svårare att svara på.

Hall of famer
    Tycker även det handlar om att UFC är bättre på att marknadsföra sina fighter. Det blir lixom mer intressant när UFC ska ha titelfighter trots att
    matchen i sig kanske inte är så bra. Även fast jag gillar UFC bättre
    så tycker jag mitt inlägg är ren fakta, känns som pride har en del att jobba på där.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Mighty
    Tycker även det handlar om att UFC är bättre på att marknadsföra sina fighter. Det blir lixom mer intressant när UFC ska ha titelfighter trots att
    matchen i sig kanske inte är så bra. Även fast jag gillar UFC bättre
    så tycker jag mitt inlägg är ren fakta, känns som pride har en del att jobba på där.
    Tycker precis tvärt om, har svårt att bry mig om UFC matcher, blir mkt mer engagerad i Pride matcher då dem har intressantare personligheter och roligare format.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by PR00H
    Du tycker frågan är löjligt av den enkla anledningen att pride har större talentpool totalt.
    Möjligt att det e så men det jag önskar är ett årligt event där alla möts, jag vill inte att man ska säga vem som e bäst innan dom ens har mötts, det blir så konstigt. Men som Venom sa kommer detta nog aldrig inträffa tyvärr...

Up and coming
    Får hålla med om UFC, att dom slåss i en bur gör allt så mycket roligare. man ledsnar på att se dom bli stoppade å inflyttade i pride hela tiden. även om det för övrigt är en bra match.

Hall of famer
    Sen en intressant fraga ar ju
    hur dum ar inte Dana nar han ger Silva titelmatch mot Ritch, vem i helvete trodde Ritch skulle klara sig dar inne med Silva?

Sa mycket pengar som Dana gjort reklam for sin paperboy nummer1..
    dom ar soooo borta nu..

Vart Kommer Silva ifran? Cage rage och Pride..

undra om verkligen UFC har rad att slappa fram matcher som Tim vs Fedor

Eller Gomi vs hmm vem?

Visst pride har lite freakmatcher, men kvaliten overlag pa pride fighters ar battre.
    Hur kommer det sig annars sig att UFC fighters kommer till pride?
    inte ofta man ser Pride fighters som gar till UFC..
    Silva hade val nagra torsk i pride innan han kom till UFC...

Dock har UFC math,gsp,bj den viktklassen ar grym, igentligen den enda jag foljer, pg bra kvalite.

Quadros och Bas vs Joe Rogan som kommentatorer heh..

WAR

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Eller Gomi vs hmm vem?
    Sherk?

Sherk skulle va en mardröm för Gomi, han skulle kunna plocka ner han och är för stark.

Hall of famer
    Sen en intressant fraga ar ju
    hur dum ar inte Dana nar han ger Silva titelmatch mot Ritch, vem i helvete trodde Ritch skulle klara sig dar inne med Silva?
    Jag tycker detta var ett bra drag av Dana, sen vet jag inte om han tycker det eller inte. Jag tycker det e bra för att jag vill blanda fighters från hela världen o alla organisationer, jag vill inte utnämna en organisation som bäst för det e ett automatisk förlorarande drag.

undra om verkligen UFC har rad att slappa fram matcher som Tim vs Fedor
    Jag undrar varför inte? Det hade nog bara varit bra för UFC. Vem vill inte ha större konkurens? Det e ju bara bra för sporten, annars fastnar man bara i samma gänger. Utveckling säger jag o det kan vi bara göra tillsammans o inte ensamma.

Eller Gomi vs hmm vem?
    Nä jag håller verklingen med dig! Vem skulle ta Gomi han e odödlig o sprutar eld ur röven samtidigt som laser skriker ur hans porer.
    Ärligt talat e han odödlig eller vad e det som e så speciellt med han? Jag förstår att han e duktig men även han e mänsklig med sina svagheter, sorry.

Visst pride har lite freakmatcher, men kvaliten overlag pa pride fighters ar battre.
    Hur kommer det sig annars sig att UFC fighters kommer till pride?
    inte ofta man ser Pride fighters som gar till UFC..
    Silva hade val nagra torsk i pride innan han kom till UFC...
    Ärligt talat så har väl inte många mästare gått från UFC till Pride utan snarare sådana som inte direkt lyckats i UFC, så ser jag på det iallafall.

Jag tror Silva var underskattad när han kom till UFC o därför gick det som det gick.

Quadros och Bas vs Joe Rogan som kommentatorer heh..

WAR
    Joe Rogan älskar sporten o det räcker för att jag ska orka med att lyssna på han. Han tar fel på årtal o sånt ibland men han oxå människa sånt gör jag oxå. Men nu e Randy oxå kommentator o jag tycker han gör ett jävligt bra jobb. Sen har ju Pride Frank Trigg som kommentator oxå, en looser i UFC fast med mer hår.

Med detta sagt vill jag bara säga att detta är inte fakta!
    Detta är min åsikt men jag står för den.

Allt jag vill är att blanda så många fighters från hela världen som möjligt. Jag vill inte ha ett Pride läger o ett UFC läger. Att utnämna ett läger som mästare låter lite förmycket som Gracie Jiu Juitsu, o alla vet ju hur det gick för dom självutnämnda mästarna...

Jag tror på evig utveckling o det ser jag genom att vi blandar oss o inte bara snackar skit om varandra.

Jag säger inte att UFC är bäst utan jag menar att Pride kan vara bättre MEN om vi bara blandats lite mer så hade båda organisationerna utvecklas till en ännu högre nivå, kanske till nått som vi inte sett tidigare, vem vet?

En önskning jag har bara e CAGE! Sköt fighen i bur, detta e MMA o inget annat, MMA kan bara göras i bur. MMA kräver en rörlighet o styrka som ingen annan sport...CAGE!

Jag vill bara avsluta detta inlägget med att säga:
    Jag vet inte bättre än någon annan här men så här tycker jag!

Hall of famer
    Jag tycker du är dum om du inte tror UFC skulle offra sin själ till jävulen för att ha monopol på mainstream MMA i USA.

Hall of famer
    Det har jag väl aldrig sagt eller? Kan du citera?

Rookie
    Helt klart pride då de har roligare fighters, ufc har ju bara lidell kvar.

Page 1 of 2 12 LastLast