Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.

View Poll Results: Vilka MMA Galor saknar du mest?

Voters
22. This poll is closed
  • Pride FC

17 77.27%
  • IFL

3 13.64%
  • Affliction

3 13.64%
  • EliteXC

1 4.55%
  • Heroes

2 9.09%
  • Annan

1 4.55%
Multiple Choice Poll.
Results 1 to 11 of 11
    President
    Blog Entries
    30

Vilken MMA gala saknar du mest?

Rösta på MMA galan som du saknar mest och skulle vilja se i action igen om det var möjligt

Själv har jag inte vart med MMA fan sen första början men alltid gillat fighting, följt mma lite grann och själv boxats en del, så Kimbos intåg genom EliteXC fick tyvärr mitt ökade intresse. Men de är nog inte det mest saknade ändå trots nostalgin som var 1 match?
    Sen så röstade jag och följde IFL som gick på tv för ett tag sedan då de hade många bra fighters och ett skönt upplägg.
    En av få galor man fick följa hela vägen på obetald tv och där Anacondas med Bas Rutten var favoriterna.
    har efter den fått några favorit fighters som jag nu följer i de olika galorna pga av IFL tiden.
    Nu i efterhand har man sett tunga fighter från pride och de andra större men när de var live var jag på någon fotbollsplan eller snackade de la hoya så inget jag kan sakna.

Skulle vara kul att veta varför ni röstade på ert alternativ?
    Last edited by KanoBlack; 02-13-2011 at 11:45 PM.

Moderator
    PRIDE never dies!

Jag röstade på PRIDE FC. Med ett överlägset regelverk, turneringsformat med slutspel och final samma kväll och en fantastisk mångfald med fighters från alla världens hörn håller jag PRIDE som den främsta organisationen någonsin. Där har även många favoritfighters som Shogun, Wanderlei Silva, Fedor m.fl. haft sin storhetstid som giganter i sporten eller debuterat på världsscenen.

Inte bara själva matcherna i sig utan det runt omkring var även otroligt, invigningen av galorna, tanten som announcade och den japanska vördnadsfulla publiken som inte var fulla på öl och buade såfort det var en utsocknes fighter eller när någon fick en nedtagning. Och det bästa kommentatorparet i Rutten & Ranallo
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Shogun sa det väldigt bra, håller med honom till 100%

Champ
    En polare brukade titta på k1 och sedan gick han över till mma. På den tiden hade jag inget internet så han brukade ladda ner Pridegalorna och så såg vi dom dagen efter. Det var det första som fick mig att öppna ögonen för mma. Under den tiden lyckades jag hellre aldrig redigt följa UFC av då jag tyckte det kändes mer som feta gatufighters som gjorde upp utan teknik med folk som Abbott, Sylvia och Lidell. Dock så fanns det ju grymt folk i de lättare viktklasserna som t.ex. Hughes och min enda rediga UFC favorit någonsin är fortfarande Jeff Monson. Sen när Pride la ner så tog det väl något år innan jag började följa UFC så jag har tyvärr missat några år i mma världen.

Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    PRIDE never dies!

Jag röstade på PRIDE FC. Med ett överlägset regelverk, turneringsformat med slutspel och final samma kväll och en fantastisk mångfald med fighters från alla världens hörn håller jag PRIDE som den främsta organisationen någonsin. Där har även många favoritfighters som Shogun, Wanderlei Silva, Fedor m.fl. haft sin storhetstid som giganter i sporten eller debuterat på världsscenen.

Inte bara själva matcherna i sig utan det runt omkring var även otroligt, invigningen av galorna, tanten som announcade och den japanska vördnadsfulla publiken som inte var fulla på öl och buade såfort det var en utsocknes fighter eller när någon fick en nedtagning. Och det bästa kommentatorparet i Rutten & Ranallo
    Den där är precis vad som gjorde Pride bra.

President
    Blog Entries
    30
    Fick in ett inlägg som postats på artikelsidan med lite info och spekulationer kring vad som egentligen hände med Pride?

Hall of famer
    pride - grymma regler och harlig show!

Hall of famer
    Var är svarsalternativet ingen? Jag saknar ingen gala. UFC all the way!

Hall of famer
    Är du galen pojk?

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Fick in ett inlägg som postats på artikelsidan med lite info och spekulationer kring vad som egentligen hände med Pride?
    Inte för att vara en störande jävel men jag hittade ett fel i artikeln. Fedor har aldrig spöat Coleman på KO men däremot har han vunnit 2 gånger på samma armlås från guard mot Coleman.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Inte för att vara en störande jävel men jag hittade ett fel i artikeln. Fedor har aldrig spöat Coleman på KO men däremot har han vunnit 2 gånger på samma armlås från guard mot Coleman.
    du har rätt, störande skulle du ha vart om du haft fel !

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Är du galen pojk?
    Jag gillade UFC bäst när PRIDE fanns också (fan vad länge sen det känns nu).

Som jag sagt förut, PRIDE var skitunderhållande några gånger om året. UFC däremot hade grejer som hände hela tiden som jag kunde följa/diskutera/vara del av. DVS jag kunde/kan vara ett heltids fan, istället för några kvällar om året (som jag självklart gillade men det räcker inte). Därför har jag alltid gillat UFC bättre. De har bättre inramning av sina event, coverage på nätet, intervjuer med fighters, sidoprogram (UFC All Access) osv osv osv