Efter Gonzagas imponerande insatts mot Crocop är det nu officiellt att han ska möta Couture på UFC 74 om HW Belt.
Vem tror ni vinner och varför?
Efter Gonzagas imponerande insatts mot Crocop är det nu officiellt att han ska möta Couture på UFC 74 om HW Belt.
Vem tror ni vinner och varför?
Jag tror Gonzaga vinner.
Stående tror jag inte Couture har något övertag direkt och på marken är Gonzaga både större och bättre.
Couture kan möjligtvis hålla nere och kontrollera Gonzaga i 5 ronder och vinna på domslut, men så bra och stor som Gonzaga är tror jag inte han orkar det i likhet med Barnett och Rodriguez.
Randy är smart, men han har haft problem innan med lite större pojkar, som josh & ricco mm..
ända chansen randy har är att ta ner matchen på marken, gonzaga är inte som tim i kroppen, han är kvick och jävlig..så fort ner på marken så tar randy hem det, stående ajaj randy
Gonzaga är väl black belt å grejjor ? dessutom är han stor som satan och har väl vunnit rätt mkt i BJJ? Jag tror inte randy har så mycket att hämta på marken heller. Som jag ser de så tar gonzaga hem de rätt lätt. Om inte randy kommer på nån grym helt oväntade gameplan dvs.
savart bälte hit och dit, Randy gjorde en lika match mot Jacare i ren grappling, och lägg till slag & armbågar på Gonazaga, ser inte hur han subbar randy..gör du ?Originally Posted by Skyblue
Randy är en mästare på ground£!
nej jag tror inte han subbar randy, menar bara att randy kan få svårt att hålla han där...
jag har lovat mig sj att aldrig underskatta randy igen :P
så randy på GnP/domslut
Randy sa själv att han såg Gonzaga som svårare motstånd än Crocop. Gonzagas groundgame är nog för bra för att Randy ska kunna dominera där nere.
Men jag hoppas och tror på att Randy tar det om inget annat så pga större erfarenhet och mer rutin. Randy på KO.
hoppas att Randy tar det antingen med en rallarsving eller GnP och jag tror att han skulle kunna göra det. Jag tror dock att Gonzaga kommer att vinna och sno bältet från gubbstrutten![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Gonzaga tar detta.
Motiveringen lyder: För jag kan inte se vad randy har som inte gonzaga har och kan bättre
takedown & gnp..Originally Posted by sluggo
han är ju captain america![]()
han har definitivt längre erfarenhet spec inom brottning.![]()
sure.
Men han är gammal och dåligt tryck i slagen.
gooooooooooooooooonzaga tar denna utan problem.
hehe säg det till tims haka första slaget i deras match :P
vad baserar du det på?Originally Posted by Eskapist
om inte jacare lyckas dra ut randy i sw, varför tror du gonzsaga gör det? är han mer skillad än jacare ?
Gonzaga är större än Jacare.Originally Posted by xynd
Med slag och saker inblandat blir det helt annorlunda.
Att hela tiden ta upp Randy vs. Jacare känns inte särskilt relevant.
Jo, Gonzagas storebror fick in en RNC på en stor cirkusbjörn i gladiatorspelen i Sao Paolo. Eftersom Gonzagas storebror vann mot björnen (som bisarrt nog hette "Randy") så antar jag att hans skills gått i arv...nä men vaddå måste man ha nån slags nördigt lång expertförklaring till varför man tror att en fight kommer sluta med en submission?Originally Posted by xynd
Allt kan hända dude...
nördig lång expertförklaring, inte alls, men men är nyfiken på hur folk tänker kanske..Originally Posted by Eskapist
det som är så härligt med forum!
Originally Posted by xynd
Alright...
Då kommer den här. Jag tror de kommer trötta ut varandra både stående och på marken...tillslut misslyckas Randy med sin gnp och Gonzaga flippar, rullar runt lite och chokar honom blå. Kanske med en rnc...precis som hans bror och björnen.
Hur går dina tankar kring matchen?
Edit: nevermind såg tidigare inlägg...
mina tankar läser du på sidan ett 8)Originally Posted by Eskapist
tror att det finns två möjligheter:
1. det blir en tråkig match eftersom de är såpass jämna och det blir ett domslut
2. eftersom båda är riktigt bra och har ett mångsidigt game så blir det en bra och intressant match där någon av dem vinner på cardio
själv hoppas jag på mycket och intressant matkamp såväl som stående fight (ungefär som chuck vs. lidell) men vill inte se slugfest enbart - det är de för bra för
men det är grymt svårt att veta i sånna här matcher - mitt hjärta säger Randy precis som det gjorde när han tog bältet
Chuck vs lidell??Originally Posted by Gunn
mitt hjärta säger randy 4ever.
en sak till bara måste ni svara på varandras medelanden hela tiden ser bara kefft ut vi vet vad han skrev i medelandet innan iaf.
om det är nåt relevant i det som ni känner att ni måste trycka på, sudda det andra som jag gjort nu.