Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.

Poll: Vem vill du se som svensk "mma-ambassadör"?

Be advised that this is a public poll: other users can see the choice(s) you selected.

Results 1 to 20 of 20
    Up and coming

Vem vill du se som svensk "mma-ambassadör"?

Varför inte köra en poll om detta liksom? Se vad vi här på forumet tycker nu när det faktiskt kan komma att behövas en liten frontfigur på det här planet.
    Min röst går till Musse

Hall of famer
    Frågan är väl vad en sådan ambassadör skall göra?

Synas i media
    Arbeta mot myndigheter och förbund?

Contender
    Vad menar du med ambassadör och frontfigur?
    I Vilka sammanhang?

Jag klickade ialf i musse då han är rätt skön + att jag hatar paolo mer än hans 80-tals adidasbyxor..

Up and coming
    Hade tänkt mig i mediala sammanhang. Borde ha varit lite mer tydlig.

Hall of famer
    Utav de två som fanns att välja på så är det solklart Musse.
    Men inte för att jag tycker Paolo är dålig eller så. Utan för att han kanske inte riktigt hör hemma i MMA. Men det är samma sak tvärtom, jag tror inte Musse hade varit rätt man för Boxning.

Men ärligt talat så tror jag att det finns bättre folk. Nu säger alla JA! till Musse bara för att han synts i TV. Inget ont om Musse, jag gillar honom, men det kan mycket väl finnas mer kunnigt folk som inte synts.

Frågan är väl ifall det behövs? August Wallén är väl ordförande i SMMAF så varför inte han? Om det nu behövs.

Contender
    I princip vem som helst förrutom Paolo, hatar den människan.
    Förmodligen skulle någon av oss "internet warriors" göra jobbet bättre.

Hall of famer
    August Wallen verkar göra mkt för sporten tex SMMF..även om han inte hörs så synes han på diverse galor & arrangemang.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    August Wallen verkar göra mkt för sporten tex SMMF..även om han inte hörs så synes han på diverse galor & arrangemang.
    Det var det jag tänkte på, så behövs det någon "MMA Ambassadör" så är väl han ett bra val.

Hall of famer
    August är på sätt och vis redan ambassadör för MMA och kanske även kampsport i stort.

Förutom arbetet med SMMAF så verkar han på många fler ställen. Han är ordförande i kampsportssektionen och sitter i Budoförbundets styrelse.

Han har varit med i ett flertal debattprogram/intervjuer i TV om kampsport och har utan undantag levererat en mycket seriös bild av svenska kampsport med sakliga argument och inte minst behärskad framtoning (speciellt om man jämför med Paolo då)

Vidare var han med som expert i Britt Solbergs statliga kampsportsutredning. Han var initiativtagare till Kampsportsfakta.

Jag skulle kunna fortsätta med fler grejor (det finns många fler) men ni förstår nog.

August är redan ambassadör men kanske inte på det där folkliga planet som menas här. Han hade nog klarat det med men jag tror inte han eftersträvar att vara den där "apan" som syns hela tiden.

Gällande Paolo och Musse så tror jag att Paolo har hjärtat på rätt ställe men det kommer ut fel allt för ofta. Musse är mer en mysig kille som kanske kunde avdramatisera kampsport en hel del för vanliga svenssons.

Contender
    August är vettig, och som sagt han gör redan en hel del för mma.

Hall of famer
    Som jesper sa sär är Musse mest en mysig kille som har ett lugnande intryck på Svenssons. Men om han är rätt man för att argumentera för MMA vet jag inte. Jag har bilden av att han har lite svårt för att uttrycka sig och inte någon mästare i retorikens mysterium.

Paolo däremot är alldeles för mycket en steriotyp av vad Svensson anser vara en kampsportare. Högljud, ett ego stort nog till 3-4 personer, och framhöver de hårda och "brutala" sidorna av kamsport.

Jag tror säkert det finns många kunniga, vältaliga och respektabla personer som skulle på ett mycket bra sätt framföra en bättre bild av MMA än båda dessa två. Jag gillar Musse skarpt men är tveksam till att han är gjort för ett sådan jobb.

Moderator
    Musse & Andreas är ju något av ett radarpar när det gäller den mediala biten. De kompletterar varandra bra och är sådär mysiga och kärleksfulla så att de, precis som jesperg säger, kan avdramatisera mma och se det mindre svart och vitt. De kanske inte är världens mest vältaliga men det finns det ju higher-ups som är som faktiskt har något att säga till om.
    Jag själv såg inte galan med Paolo men efter vad ni har beskrivit verkar han inte vara någon vidare chaufför nu när det gäller att köra in mma på mainstream motorvägen i sverige... Möjligtvis som colour commentator om 2-3 år...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Men jag tor det är just vad sverige behöver, En mysig kille som kan Avdramatisera MMA.
    för musse är jue så o-stereotyp man kan bli, musse är även nån HELA kampsportssverige kan ställa sig bakom, en kille som inte varit med i gamla kontroverser.
    Inget ont om Agust men jag är ganska säker på att flera skulle ställa sig bakom Musse (popularitetstävling).
    Eller man kanske ska säga färre skulle inte ställa sig bakom Musse.

Hall of famer
    Jag är med Venom, visst är Musse mysig men om han är någon retorisk mästare vet jag väll inte.
    Han är en bra profil inom kampsport men som talesman och ambassadör vet jag inte...

Hall of famer
    vi får helt enkelt vänta några år, så kan jag ta över rollen :P

Jag fick Mvg i Retorik idag

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N1clas

Grattis!

Hall of famer

Hehe, bra jobbat :P men var läser du retorik? är inte det en gymnasiekurs?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kane

hehe Jo :P
    du svarade på din egen fråga :P
    Vallentuna Gymnasium.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kane

hehe Jo :P
    du svarade på din egen fråga :P
    Vallentuna Gymnasium.
    jaha, okej, trodde du var 20+ eller nåt :P utgick ifrån det då du tävlade i MMA (vet att sirre är ung o så men)

Up and coming
    Du kommer Herr Wallén bli stolt över dig! :lol: