Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.

Poll: Vem är den mest underhållande Fightern?

Results 1 to 20 of 20
    President
    Blog Entries
    30

Vem är den mest underhållande MMA Fightern?

Vem tycker ni är den mest underhållande MMA Fightern idag?
    Behöver inte vara den som är bäst, utan den som alltid levererar en bra fight eller bra show.
    Ni kan rösta på flera alternativ om ni tycker att fler är värda titeln
    OM det fattas någon och flera tycker att han ska vara med lägger vi till fightern på listan

Själv valde jag Stephan bonnar, hans fighter är KRIG!
    Last edited by KanoBlack; 03-09-2011 at 10:13 PM.

Champ
    jag gillar inte det men lesnar tillför ju en stor show i varje fight som man själv dras med i sen är W Silva aldrig trist
    Last edited by pellepersson; 03-10-2011 at 06:35 AM.

Moderator
    Jag tycker faktiskt Mauricio Shogun. Han har aldrig varit i en tråkig fight. Om jag skulle rösta på någon annan känns det tveklöst som Jon Jones
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Jag säger Clay Guida. Hans intensiva fightingstil och sköna personlighet får mig att aldrig vilja missa någon av hans fights.

Hall of famer
    Valde Guida och Diaz i listan ovan och även annan.
    Som annan nominerar jag Eddie Alvarez och även Martin Kampmann.

Hall of famer
    För mig är det helt oförståeligt att folk väljer Guida. Att man hoppar omkring som en galning och håller högt tempo väger INTE upp det faktum att han är en glorifierad LnPer som nästan aldrig lyckas avsluta någon, har ointressant submission-game, ointressant standup osv. Sen verkar han ha en skön personlighet och så, men det är ju en annan sak.

Jon Jones har gått ganska få matcher jämfört med många andra, men än så länge har han varit överlägset mest intressant / underhållande att se på av de fighters som finns på listan imo. Fedor, diaz och Wanderlei är annars bra val

Champ
    Svårt att säga då alla fighters har sin bra och dåliga stunder. Minotauro om det är på marken och shogun stående är väl mina två snabba svar.

Champ
    Verkar vara ensam med att tycka att Brock Lesnar gör stor underhållning varje gång han stiger in

Champ
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    Verkar vara ensam med att tycka att Brock Lesnar gör stor underhållning varje gång han stiger in
    Nog fan garvade man åt honom i Velasquez fighten och matchen mot Carwin var ju underhållning men det kom ju inte från hans sida direkt.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    För mig är det helt oförståeligt att folk väljer Guida. Att man hoppar omkring som en galning och håller högt tempo väger INTE upp det faktum att han är en glorifierad LnPer som nästan aldrig lyckas avsluta någon, har ointressant submission-game, ointressant standup osv.
    Det är sant det du säger, han är inte riktigt vass på någonting men underhållande är han på sitt egna vis, högt tempo, konstig fighting och hans head movement senaste fighten gör att man skrattar till. Finns nog underhållning i form av Show och underhållning i form av klass, han är nog främst det förstnämnda och sen är han ju ingen dålig fighter heller.

Den här omröstningen har ingen stor favorit än då det handlar mycket om vad man själv tycker mer än fakta, får se vem det blir tillslut Sammanfattar röstningen i Artikel sektionen sedan som vanligt
    Last edited by KanoBlack; 03-13-2011 at 11:04 AM.

Champ
    Blog Entries
    28
    Jon Jones har en väldigt unik stil och det är alltid intressant att se hur han lyckas göra de knäppaste grejer.
    Clay Guida är sällan i tråkiga fighter heller, precis som Brock Lesnar.
    Lesnar har ju faktiskt lyckats ställa till med ett spektakel i varje fight han har varit i, och bara en av hans 7 matcher hittills har gått till domarnas beslut.

Rookie
    Andersson Silva underhåller mig! Outstanding teknik och fotarbete som ingen annan. När han börjar röra sig framstår alla andra fighters som stela statyer.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by bloodsweattones View Post
    Andersson Silva underhåller mig! Outstanding teknik och fotarbete som ingen annan. När han börjar röra sig framstår alla andra fighters som stela statyer.
    Silva är nog en favorit faktiskt, inte ofta man ser inte tråkig silva fight. Inte ens när han åkte på stryk och var nära att förlora.
    Har svårt att själv bestämma mig för vem jag gillar . Ett lyxproblem

Hall of famer
    va? Anderson Silva har ju gått fler tråkiga fighter än underhållande på sistone, kolla vs cote, leites, maia osv

Champ
    Blog Entries
    28
    Det beror väl på om du är ute efter blod eller om du kan uppskatta det tekniska bakom sporten. Många gnäller på GSP och hans oförmåga att avsluta fighter, men om du ser på det från en teknisk vinkel så har han alltid utnyttjat sin motståndares svaghet och visat att han behärskar alla askept av MMA.

Anderson Silva har förvisso flummat skitmycket och det är respektlöst, men om du kan uppskatta Diaz trashtalk så kan du väl stå ut med Silvas skuttande också?

Bara 2 av Silvas senaste 14 matcher har gått till domarnas beslut, det är väl om något rätt underhållande i mina ögon.

Hall of famer
    Underhållning är en bred genre, eftersom det är en så pass bred publik.

Wanderlei Silva - You know its gonna be a fight, typ av underhållning
    Guida - You know your gonna see crazyness, typ av underhållning
    Jon Jones - Your gonna get blown off, typ av underhållning

Så ja... Många andra passar ju också in i de genrerna. Typ Anderson Silva i den sistnämnda typen av underhållning.

Up and coming
    Wanderlei Silva bästa matchen Silva vs liddell

Hall of famer
    Jag tycker att Anderson Silva är #1 p4p men han har betett sig på ett respektlöst och tråkigt sätt i många av hans senaste fighter imo, därför är han inte underhållande enligt mig. Däremot gör han jävligt spektakulära saker en gång var 60e cageminut.

President
    Blog Entries
    30
    guida,fedor och jones som toppar omröstningen just nu

Contender
    Röstade på Nick Diaz och Jon Jones, Diaz kommer alltid med krig och Jon Jones är soo Greg Jackson sa " MMA:s muhammad Ali" BOMAYE
    Brock kommer med show men inte riktigt den underhållningen jag uppskattar mest, Silvas fighter är alltid stora men han platsar inte bland de mest underhållande. Dana hde ju lust att kicka honom efter ett par riktiga plattfighter
    Last edited by KanoBlack; 03-20-2011 at 04:58 PM.