Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.

View Poll Results: Finalen fortsätter i tråd nedanför grafen där de 3 finalisterna röstades fram.

Voters
1432. This poll is closed
  • MMABloggen.se ( tko )

24 1.68%
  • Kimura.se ( Finalist)

291 20.32%
  • Fightplay.tv ( Finalist)

525 36.66%
  • MMAnytt.se (Finalist)

549 38.34%
  • Fightermag.se ( tko)

17 1.19%
  • MMAViking.com (tko)

26 1.82%
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 73
    President
    Blog Entries
    30

Exclamation Finalomgången! Rösta på den bästa Svenska MMA-Nyhetssajten!

Nu börjar FINALomgången. De 3 största har valts fram och nu kan bara en vinna!
    Har du redan röstat i tidigare omgång så ska du rösta igen! Det är här Sveriges bästa MMA-nyhetssajt 2011 avgörs.

F
    inalisterna år 2011:

Omröstningen stänger den 1 Augusti och den 3:e Augusti koras vinnaren av denna prestigefyllda utmärkelse!
    Denna omröstning ger en röst per IPnr vilket hindrar cookiemanipulation & ger en rättvis vinnare i finalen.

Måste tilläggas att alla dessa sajter gör ett grymt jobb för Svensk MMA och för oss MMA fans.
    Läs mer kring tävlingen här: Välj Sveriges bästa MMA-nyhetssajt 2011! - Bloggar - MMA & UFC Diskussioner MMAForum.se

( här räknas inte mmaforum.se med då vi inte
    är en nyhetssajt och konkurrerar ej med MMA / kampsports nyhetssajter)
    Obs, Finalomröstningen är den omröstning som gäller och kvalet räknas inte med när vinnaren koras. Tävlingen görs på en säkrare omröstningsplattform som är så rättvis som internet ger oss möjligheter till, där cookiemanipulation ej fungerar.
    Last edited by KanoBlack; 07-19-2011 at 09:16 AM.

Rookie
    Röstade på MMAnytt för att jag har följt gänget där i några år.

Champ
    Röstade själv på fightermag.se pga av deras djup inom svensk mma
    Sedan läser jag de flesta ändå eftersom jag har ett segt jobb

Champ
    Jävlar trodde inte att mmanytt skulle ta en sån stor ledning. Men jag läser den sidan för där brukar det mesta dyka upp och man behöver inte leta runt på resten av nätet för att hitta andra nyheter. Sen läser jag även fightermag tidningen men det är då och då bara för den täcker lite mer inom den svenska scenen tycker jag.

Hall of famer
    Röstade på mmanytt, det är den enda jag brukar vara in på. Tycker de har en bra design på sidan och endel skönt egenproducerat material.

Champ
    Även jag röstar på MMAnytt. Vet egentligen inte så mycket om de andra siterna, men det är den enda svenska siten jag går in på.

Contender
    valde kimura.se pga av kimura talent som jag gillar!
    Coolt med en officiell rankning av sajterna och kommer nog se annorlunda ut närmsta dagarna när sajternas läsare får reda på denna omröstning

Kan betta mina betsson cash på att mmanytt vinner då de bör vara störst, men om de vinner stort eller inte? vet jag ej
    fightplay som 2a om deras läsare får reda på denna, kimura som trea och sen tro det eller ej, mmaviking som har trogna läsare verkar det som sedan fightermag och mmabloggen.se på delad plats

President
    Blog Entries
    30

Sveriges bästa MMA-nyhetssajt 2011

Eftersom MMAForum.se är den enda stora oberoende aktören i MMA sverige som kan hålla denna tävling så kommer det att bli en återkommande utmärkelse.
    Last edited by KanoBlack; 07-12-2011 at 08:15 AM.
    mera MMA !!

Rookie
    Det här blir en väldigt icke objektiv undersökning då t.ex. flera av sajterna som Fightplay.tv och Fightermag faktiskt rapporterar om annat än MMA också, detta ger MMANytt ett försprång i en omröstning som denna då deras fokus är endast MMA. En vettig omröstning vore Sveriges bästa MMA -och kampsportsportal och där lägger jag min röst på Fightplay.tv, de har verkligen ryckt upp sig nu och lägger upp mycket om både MMA, Thai, Grappling, svenskt och internationellt!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by mrtran View Post
    Det här blir en väldigt icke objektiv undersökning då t.ex. flera av sajterna som Fightplay.tv och Fightermag faktiskt rapporterar om annat än MMA också, detta ger MMANytt ett försprång i en omröstning som denna då deras fokus är endast MMA. En vettig omröstning vore Sveriges bästa MMA -och kampsportsportal och där lägger jag min röst på Fightplay.tv, de har verkligen ryckt upp sig nu och lägger upp mycket om både MMA, Thai, Grappling, svenskt och internationellt!
    Håller med dig till en viss del, sen måste man titta på omständigheterna kring omröstningen, där omröstningen är skapad av mma fans åt mma fans i en plattform som består av mma fans och vi vill utse mma fansens favorit sajt. Sedan kan den sajten vara lite bredare eller nischad det spelar nog inte någon större roll i detta fall. Däremot kommer nog ingen ren grappling alt, boxning, muaythai nischad sida nämnas för de får inga röster.

Men du har rätt i att jag kan nog formulera det snyggare men det blir samma sak i slutändan där mixed martial arts fansen får välja sin favorit sajt.

Sen kan jag som ett oberoende mma fan säga att jag röstade på fightplay också, då deras bas är MMA och främst David B:s blogg som underhåller med mycket drama!! tillsammans med mma nyheterna som de är bra på också.
    visst inte lika mycket kvantitet som tex mmanytt, men här bör alla sajter skapa sin identitet och USP:ar vilket jag tror fightplay har gjort.

Vi har haft en diskussion om detta i forumet tidigare
    då inte alla kan köra samma stuk med mest mma nyheter vinner och vara kopier på varandra & usa sajter som de flesta följer som är först med internationella nyheter. .

Enda sajten som kan vara lite i underläge är fightermag som är bredast av alla men även hos de är det mma fokus och många mma fans och har sin usp i en fysisk tidning. Men jag tror inte att objektiviteten försvinner då det är mixed martial arts fansen som väljer.

USP= Unique Selling Point.
    Last edited by KanoBlack; 07-14-2011 at 12:08 AM.
    mera MMA !!

Rookie
    Jo, du har rätt i det du skriver. Men det blir ju fortfarande så att om MMA-fans röstar på sin favoritsida så vinner högst troligen den sida som endast skriver om MMA
    När det gäller kvantitet så har Fightplay ryckt upp sig ordentligt, sedan är bloggarna som du säger sjukt kul och itnressant att läsa. Dock borde bloggarna bli bättre på att uppdatera ofta Alla har ju sina USP:ar och MMANytt är endast MMA och mycket fokus på itnernatioenllt och inte så mycket svenskt tycker jag, med Fightplay kör väldigt blandat numera vilket jag tror lockar en bredare publik. Fightermag tror jag inte lika många diggar på nätet, men papperstidningen är ju grym!

Rookie
    P.s. Kimuras nya design är tyvärr något som gjort att jag slutat gå in där. Inte alls snyggt, bilderna är av dålig kvalitet och sidan känns omodern fanns den är nyutvecklad....Synd faktiskt!

Contender
    Jag gillar Kimura och röstade på dem. Tyvärr gillar jag inte heller den nya designen. Hoppas verkligen på en Kimura.se 3.0 inom kort!

Är, som de flesta andra här verkar det som, inne och nosar på de flesta siter.

President
    Blog Entries
    30
    Grymt , Omröstningen av Sveriges bästa MMA-nyhetssajt kom upp imorse och vi har redan 42st mma fans som gått in och röstat och det är inte ens lunchtid !!

Officiella MMAForumbloggen kring omröstningen.
    mera MMA !!

Moderator
    Jag röstar mmanytt. För två år sedan hade jag tagit mmabloggen men jag tycker att dom har tappat samtidigt som mmanytt stadigt förbättras. Kimura på andraplats
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Kano verkar som om det inte bara är du som följer Bielkheden utan han är med i gamet här med såklart som alla andra fighters som trollar runt !
    Veckans hyllning del 4 | FIGHTPLAY

Hall of famer
    För mig är MManytt överlägset bäst just nu. Jag tycker helt klart att de är i en klass för sig, främst med deras UFC rapportering.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    Kano verkar som om det inte bara är du som följer Bielkheden utan han är med i gamet här med såklart som alla andra fighters som trollar runt !
    Veckans hyllning del 4 | FIGHTPLAY
    tungt inlägg av David som har gett resultat !! Pride 4ever
    Last edited by KanoBlack; 07-12-2011 at 06:26 PM.
    mera MMA !!

Contender
    Quote Originally Posted by mrtran View Post
    P.s. Kimuras nya design är tyvärr något som gjort att jag slutat gå in där. Inte alls snyggt, bilderna är av dålig kvalitet och sidan känns omodern fanns den är nyutvecklad....Synd faktiskt!
    jag röstade på kimura men kan hålla med om att huvudbilden som säkert storleksanpassas blir suddig när orginalen inte är i den storleken.
    Sen börjar jag vänja mig vid det nya och är inte lika emot det som förut +1 kimura

Champ
    Verkar som bielkhedens reklam hade effekt fightplay rusade ju iväg.

Spammar säkert
    Utan tvekan Kimura.se som ju har bästa videos och bästa skribenten med högst klass.

President
    Blog Entries
    30
    ryktas om att MMAViking.com som är uppstickaren i dessa sammanhang fått få men en riktigt tung röst, nämligen Mad Dogs röst!
    mera MMA !!

Spammar säkert
    Kimura är bäst tycker jag för dom är mest seriösa och under våren som gått har dom ju gått om alla andra. Men Fightplay har bra grej med bloggarna såklart. Men Kimura är ändå snäppet bäst och mest proffs. MMAnytt är de som många tror är mest proffsiga, men med larviga artiklar och riktigt usla videoklipp från USA är dom faktiskt i underkant. De är iofs bra på att komma ut med nyheter fort det jag dom, men nej dom har tappat nu sen dom förlorade två av de bästa skribenterna i sverige.

Rookie
    1:a mmanytt p.g.a deras snabba uppdateringar gillar även deras usa resor, fightermag tycker jag också om.

Moderator
    Jag tycker ändå att nivån på mmanytt har höjts avsevärt det senaste året
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Spammar säkert
    Att mmanytt höjt nivån tycker inte jag. Året började bra, men sen gick det käpp rätt åt helvete. Fightermag har verkligen blivit bättre tycker jag och så även Kimura. Fightplay har blivit sämre och mmabloggen blev sämre när dom gick till nyheter 24. MMAviking är mysig, men är mer en sida man surfar till ibland då den uppdateras sällan. Kimura har dom bästa journalisterna/skribenterna numera och gör bäst ifrån sig på UFCgalor. Men först och främst är ju dom de mest vågade också och har bäst krönikor. MMAnytt har bra fredagsfrågor och en och annan rolig video, men nivån är låg och var högre tidigare tycker jag.

Page 1 of 3 123 LastLast

LinkBacks (?)