Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.

Poll: Vem hade hamnat överst?

Be advised that this is a public poll: other users can see the choice(s) you selected.

Results 1 to 22 of 22
    Champ

Fedor vs Lindland fighten

Jag tycker inte det diskuterades tillräckligt mycket i spoilertråden för denna gala och vill därför skapa en poll för att se vad ni tycker.

Frågorna är alltså:
    Höll Fedor olovligen i repen och därmed undvek att bli nedtagen?

Höll Fedor i repet för att hjälpa till med själva reversen?

En följdfråga också: Borde domaren ha gjort något mer åt det? ex. pausa matchen o ge Fedor varning elller liknande.

Lite komplicerat att försöka göra en okomplicerad poll om detta men rösta det ni tycker och skriv vad ni tycker.

*Edit: Vill klargöra lite. Även om Fedor hade lyckats med reversen utan repen men inte lyckats att inte bli nedtagen innan det, så hade ju Lindland hamnat överst. Så om ni tycker/tror att Fedor hade blivit nedtagen om han inte hållt i repen så rösta på Lindland(eftersom reversen kom sist).

Hall of famer
    Han hade hande på/höll i repen men om det va de som avgjorde vem som hamnade överst vet jag inte. De va lite 50/50 läge där.

Champ
    Höll Fedor olovligen i repen och därmed undvek att bli nedtagen?
    Ja, jag tycker det syns väldigt tydligt, först tar han tag med handen, sen håller han med armen, sen håller han med armen igen, o sen handen igen.

Höll Fedor i repet för att hjälpa till med själva reversen?
    Ja, man ser tydligt att precis innan reversen kommer så har Fedor handen på repet för att få moment o kraft till reversen. När han tar bort handen från repet så darrar det vilket innebär att det inte var en obetydlig tyng som han hade på repet.

Borde domaren ha gjort något mer åt det? ex. pausa matchen o ge Fedor varning elller liknande.
    Det tycker jag defenitivt, domaren sa till Fedor MINST 8 gånger at släppa repen(jag räknade). Det bästa vore väl att separera fightersarna, ge Fedor en varning(poängavdrag kanske är att ta i, vet inte vad de domarna kan göra) o starta om stående helt enkelt.

Observera att jag inte är ett Lindland fan, dock så tycker jag iofs att det vore roligt att se Fedor förlora pga att många verkar tro han är en odödlig Gud.

Hall of famer
    tänker inte ens svara på den här pollen, eftersom alternativen är så dåliga.. det är absolut inte säkert att lindland hade fått ner Fedor om han inte höll i repen.

Champ
    Funderade på att ta med ett till alternativ med Fedor och "Han hade inte blivit nertagen även om han inte tagit hjälp av repen", valde att inte göra det av följande anledningar: (utan inbördes ordning)
    1. För långt att skriva i en Poll imo.
    2. Det har för mig verkat som att fler tycker att Fedor inte höll i repet än det nämnda alternativet.
    3. Om han tog hjälp av repet är det ganska uppenbart att han skulle blivit nedtagen om han inte gjort det, annars skulle han inte gjort det.
    4. Hade varit 2 Fedor alternativ och 1 Lindland alternativ.

Finns det något annat alternativ som du skulle viljat ha med Kane?

Champ
    Jag reagerade på det första gången jag såg matchen. Tycker det är glasklart att Fedor tar fördel av repen för kontringen, men det är ytterst få som klarar av att göra den kontringen.

Min slutsats är "Ja, den var en regelvidrig manöver men den är snygg".

Hall of famer
    Tycker alla fighters som haller i cage/repen borde diskas.
    2-3 varningar ar tillrackligt. Det bryter ner ens moral att forsoka med takedowns som motstandaren stoppar genom fusk, det ar ju dessutom javligt kravande rent fysiskt att ga pa takedowns mot repen.

Champ
    Röstar inte i polls, då sanningen nästan aldrig är svart eller vit.

Jag har för mig att jag läst nån kommentar om att Lindland också gjorde nåt regelvidrigt, han höll väl också armarna på repen vid ett tillfälle för att hålla fast Fedor där och/eller höll i hans shorts väl på marken.

Man tar nog i repen automatiskt om man håller på att ramla, precis som man kan greppa buren.

Hall of famer
    Sen är ju frågan hur mycke han höll eller bara hade händerna på repen. Lindland hade dubbla underhooksoch stod med ryggen mot repen så de är ganska svårt att göra något annat än att lägga armarna på repen.

Champ
    Tycker faktiskt det säger sig självt att han höll sig uppe med hjälp av repen. Om en Olympisk silver medaljist i brottning har dubbla underhooks på dig så åker du ner.. finns inget annat, så vida du inte håller dig uppe med hjälp av rep/bur såklart.
    Jag brukar förstå hur folk tänker o så men jag kan verkligen inte förstå hur man kan tycka att han inte tar hjälp av repen. Kan någon som röstar att han inte tog hjälp av repen försöka förklara hur och varför den tycker så?

Hall of famer
    En naturlig instinkt, håller man på att falla, utan att mans jälv vill det, så sänger man ut armarna.

Det ser dessutom inte ut som att Fedor greppar repen, han ser mer ut att fumlar på repen, inte greppe för att hjälpa sig själv.

Moderator
    Jag är med Sprallan. Alla fighters som har fått frågan svarar likadant, håller man på att försvara en nedtagning och kämpar med balansen tar man tag i allt man kan helt omedvetet. Hade Lindland tagit ner honom om dom hade varit mitt i ringen? kanske. Hade Fedor gjort samma reversal om dom hade varit mitt i ringen? kanske.
    Det kommer vi aldrig få veta men jag tycker inte att det såg ut som något medvetet fusk och då är det väl lugnt eller?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag är med Sprallan. Alla fighters som har fått frågan svarar likadant, håller man på att försvara en nedtagning och kämpar med balansen tar man tag i allt man kan helt omedvetet. Hade Lindland tagit ner honom om dom hade varit mitt i ringen? kanske. Hade Fedor gjort samma reversal om dom hade varit mitt i ringen? kanske.
    Det kommer vi aldrig få veta men jag tycker inte att det såg ut som något medvetet fusk och då är det väl lugnt eller?
    Precis, det är som att bli arg på nån grabb för att han får ribba när han tittar på snygga tjejer, det går inte att hindra.

Och så länge det är en naturlig instinkt, alltså att han inte gjorde det med mening, så ser jag inget som helst fel i det.
    Vem vet om Lindland hade landat överst annars, eller om Fedor ändå reversat?

Hall of famer
    Tycker det ar en ganska fattig ursakt att det ar ren instinkt, efter flera varningar borde man haja..

Faktum ar att fighters alltid kommer undan med det och da ar det ju bara kora pa.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Björne
    Tycker det ar en ganska fattig ursakt att det ar ren instinkt, efter flera varningar borde man haja..

Faktum ar att fighters alltid kommer undan med det och da ar det ju bara kora pa.
    han fick inga varningar på ryska väl? :P

Moderator
    Sprauwlör kommer med en insiktsfull kommentar ... Jag håller med. Björne hur många varningar skulle du behöva innan du lyckas tämja ribban som följer av en naken jessica alba :P
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Sprauwlör kommer med en insiktsfull kommentar ... Jag håller med. Björne hur många varningar skulle du behöva innan du lyckas tämja ribban som följer av en naken jessica alba :P
    :shock: 8) :lol: :P ops: :twisted: :roll: :wink: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hall of famer
    håller med shoguns tidigare meddelande också, man kan inte vara helt säker på huruvida fedor hade reversat om han inte höll i repen eller inte, utan kan bara spekulera.

Champ
    Quote Originally Posted by Sprawler
    Precis, det är som att bli arg på nån grabb för att han får ribba när han tittar på snygga tjejer, det går inte att hindra.
    Eller som att bli arg på nån grabb för att han får ribba i duschen när han tittar på snygga grabbar, det går inte att hindra.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N.I.B.
    Eller som att bli arg på nån grabb för att han får ribba i duschen när han tittar på snygga grabbar, det går inte att hindra.

Ja, eller det, beroende på läggning såklart.

Hall of famer
    om man kollar på klippet långsamt så anser jag att han skulle fått reversen iaf.
    så fedor on top med riktigt snygg teknik

Champ
    Om du kollar på klippet igen så ser du att han lägger handen på repet o stöder sig mot det, direkt efter så lyckas han få ner foten i marken - slump? I think not..

Sen det som inte visas i det klippet Venom postade är alla gånger innan som han tar hjälp av repet.