Ja de verkar som vi får se Henderson vs Silva. Vem vinner igentligen?
Motiver gärna och när och hur.
Ja de verkar som vi får se Henderson vs Silva. Vem vinner igentligen?
Motiver gärna och när och hur.
Silva tar hem det för att han är bättre stående och antagligen bättre på marken. Dan är asbra men Silva är bättre i MW
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
tror dan vinner men hoppas verkligen på silva. han har roligare stil och roligare person. dan är mycket starkare och silva har visat att han inte är något phenomen på att hålla sig stående.. dan har väldigt dominant top game på marken och så länge han håller sig ovanpå, vilket han antagligen kommer göra så fort matchen går i backen så är han mycket bättre än silvas game underifrån.. dan by UD eller sent stoppage
Jag har en magkänsla av Dan på domslut. Dan har aldrig blivit knockad och jag tror inte Silva kan subba honom. Kanske vinner henderson på sina nertagningar. jag har en känsla av det.
Jag tror på Henderson i denna fighten. För jag tror Anderson kommer att få problem med Hendersons brottning. För det är där Henderson bör lägga sin kraft, det är där han har övertaget.
som sagt kan nån vinna så är det hendo.
men jag tror silva nöter på honom med sina elaka slag i de 5 ronderna för att vinna på tko sent pga ett hoppknä :P
Silva avslut.
Henderson vinner tror jag..tycker Silva är överskattad, hoppas han visar motsatsen för han är mycket roligare att se på än Henderson.
Henderson har redan gått matcher mot fruktade strikers, t.ex Wanderlei och klarade sig ganska bra då. Henderson har även nött ut Bustamente som är snäppet bättre än Silva på marken..fast det här blir svårt att gissa på..
Jag tror på Silva i MW. Henderson är en tuff jävel som aldrig ger sig. Karln var ju som ett rusande lok emot Quinton. Hans brottning och tunga bomber i nävarna är farliga vapen, speciellt när han kan använda dem i sin rätta miljö, GnP.
Men helt ärligt så tror jag att Silva inte har någon motståndare i MW som kan matcha honom. Detta är den match-upen jag själv hoppades på då MW divisionen i UFC är i stort sett helt lamslagen inför sin absolute mästare.
Silva är vassare stående med sina precisa attacker av knän, slag och sparkar. Sen ska man inte glömma att han är BJJ black belt och submittade bjj killen Lutter. Så han är LÅNGT ifrån körd om Hendo får ner honom på rygg och försöker GnPa honom, Silva är avig och lurig på backen. Sen är han väl ganska mycket längre än Hendo.
Hendos starkaste kort i den här matchen måste nog vara att plocka ner och gå loss ordentligt med GnP. Sen har han sin stålhaka...
Hjärtat vill säga att Silva plockar hem denna...men eftersom det alltid går åt pipan när man bettar med hjärtat så säger jag att det blir draw :P
Jag håller aldrig på den som är bäst / mest underhållande utan helt enkelt den man sympatiserar mest med, och det gör jag med Dan. War Henderson!
haha kane är wrestlingskadad![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
haha jo jag antar detOriginally Posted by ShogunRua
men det är samma sak i fotboll, jag håller ofta på det sämre laget
Det är ju klart att man håller på den som man sympatiserar med men nu var frågan vem man tror vinner. :P
otippat att Henderson skulle få flest röster. Det var och för sig väldigt jämt och de kanske slinker in ett par röster till vem vet.
Jag ser i alla fall fram mot den här matchen mer än någon annan match just nu.
Jag tippar på att dan vinner, han kommer ta ner silva och hålla honom där och ground and punda honom hela matchen, tvivlar starkt på att silva kan hålla fighten stående, eller att han kommer kunna knocka honom.
Go dan!!!!
"ground and punda" :lol:
Tror och hoppas på Silva... Silva på UD.
Dan vinner på sin rutin och styrka i brottningen ground & pound TKO.