Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 37
    Up and coming

Trevlig MMA/BJJ/Kickboxningsklubb i Göteborg

Jag kommer att spendera sommaren i Göteborg och Àr ledig och har dÀrför inget att göra och vill dÀrför gÀrna trÀna nÄgot i Göteborg i sommar. Just nu trÀnar jag kickboxning i Stockholm men jag Àr sugen pÄ att köra nÄgon grapplingsport, sÄ MMA eller BJJ.

Grejen Àr den att jag tycker att det Àr viktigt med bra stÀmning pÄ klubben. Jag provtrÀnade en trÀning pÄ en MMA-klubb i Stockholm, och det var inte alls bra stÀmning pÄ den klubben, ingen pratade med varandra, och en lite mer rutinerad fighter slog jÀttehÄrt med sina tunna MMA-handskar pÄ mig nÀr det var sparring och jag som kickboxare Àr ovan vid sÄ tunna handskar sÄ det gjorde ont, han sa förlÄt och sÄ men sen slog han mig under ögat igen. Omogna fighter som inte kan kÀnna av nÀr det Àr nybörjare man har att göra med vill man helst slippa.

SÄ vad finns det för trevliga MMA/BJJ-klubbar i Göteborg? Jag kan tÀnka mig BJJ, men alla BJJ-Gi:s Àr sÄ dyra. Jag kan ocksÄ tÀnka mig att trÀna kickboxning i sommar.

Ett plus Àr ju om det Àr billigt och hyffsat centralt.

Hall of famer

Re: Trevlig MMA/BJJ/Kickboxningsklubb i Göteborg

Quote Originally Posted by Karateslag
    Jag kommer att spendera sommaren i Göteborg och Àr ledig och har dÀrför inget att göra och vill dÀrför gÀrna trÀna nÄgot i Göteborg i sommar. Just nu trÀnar jag kickboxning i Stockholm men jag Àr sugen pÄ att köra nÄgon grapplingsport, sÄ MMA eller BJJ.

SÄ vad finns det för trevliga MMA/BJJ-klubbar i Stockholm? Jag kan tÀnka mig BJJ, men alla BJJ-Gi:s Àr sÄ dyra. Jag kan ocksÄ tÀnka mig att trÀna kickboxning i sommar.

Ett plus Àr ju om det Àr billigt och hyffsat centralt.
    Jag antar att du menar Göteborg?

Kött FC
    GBG MMA
    Gladius MMA

Àr du ute efter stÀmningen sÄ vÀrkar köttfc vara ett skönt gÀng, fast jag har aldrig trÀnat i gbg sjÀlv sÄ jag kan inte svara pÄ det.
    AllmÀnt brukar det vara rÀtt stelt pÄ de flesta klubbar första veckorna nÀr man börjar kÀnna sig sÀker och kÀnna igen sparringpartnersarna. SÄ börjar det slÀppa och det Àr nÀstan alltid bÀttre stÀmning i de mer avancerade grupperna.

Up and coming
    SjÀlvklart menar jag Göteborg.

Jo, Kött FC har jag funderat pÄ, de verkar sköna. Har de sommartrÀning? Problemet Àr ju bara att Gi:n Àr sÄ dyr, men man kanske kan köpa begagnad.

Hall of famer
    Fyfan vad jag hatar sÄdana dÀr översittare som slÄr hÄrt som fan pÄ sparring.

Dr.Sprawler ordinerar nackskott.

Hur som helst sÄ verkar KöttFc vara softa, men beware!
    Du mÄste Àta kött och fÄr absolut inte ha dreadlocks för att fÄ gÄ med i klubben!

FÄr man frÄga vilken klubb i Sthlm du trÀnade MMA pÄ, svara gÀrna i PM om du inte vill outa dem. =)

Up and coming
    Ajfan, jag Àr vegan, men jag kanske kan dra en lögn?

Mmm, folk som slÄr hÄrt Àr sÄ himla töntiga. Jag körde karate lÀnge förrut, och det vÀrsta Àr nÀr folk slÄr hÄrt nÀr det inte ens ska vara kontakt, man Àr helt oförberedd.

Thaiboxning skulle ju ocksÄ gÄ bra i Göteborg om det finns nÄgon bra klubb.

Hall of famer
    haha, sÄ var du vegan!

det blir nog inga problem att dra en liten lögn, jag tror itne dem tvingar sina medlemmar att Àta kött direkt.
    haha

http://www.kottfc.se/main.html

Verkar vara en riktigt skön klubb!

Up and coming
    Jag fÄr vÀl skryta om hur jÀvla mycket kött jag Ät innan trÀningen sÄ kanske jag blir accepterad.

Enligt deras sida bör man köpa GI efter nÄgra mÄnader, sÄ jag kanske kan trÀna en hel sommar (det rör sig om tvÄ mÄnader) utan GI?

Hall of famer
    Är du vegan sĂ„ Ă€r det Yamasaki som gĂ€ller.

Om inte det passar sÄ blir sÀkert Gladius bra, vi Àr helt neutrala i vegan vs kött frÄgan

Up and coming
    Vad har yamasaki med veganism att göra?

Ni sparras vÀl inte med grapplinghandskar pÄ Gladius va? Ni har sommartrÀning, helst dagtid?'

Förresten, hur hÄrda brukar MMA-pass vara? För pÄ kickboxningen kör vi slut oss nÀstan varje pass, nÄgot jag gillar, men pÄ MMA-klubben jag provtrÀnade pÄ blev man knappt svettig.

Hall of famer
    PÄ Yamasaki Àr det ett gÀng veganer som kör vet jag. Kött FC Àr en lite komisk reaktion pÄ det.

Exakt hur sommartrÀningen ser ut denna sommaren har vi inte bestÀmt Ànnu. Vi fÄr se.

MMA passen Àr hÄrda hos oss! Tuff (men sÀker) trÀning och överjÀvlig fys skulle jag sÀga. Grapplinghandskar förekommer av och an i olika moment.

Hall of famer
    Köp judo gi pÄ blocket.se 300:- funkar lika bra att trÀna i som bjj gi..

Hall of famer
    Àr du vegan underminerar du hela klubbens grund, det gÄr ju inte :P

Up and coming
    Jag tÀnker ju inte sÀga till dem att jag Àr vegan.

Contender
    http://ferocitas-fc.blogspot.com/

DÀr kan du betala per gÄng eller en mÄnad i taget, bra betalsÀtt enligt mig, de trÀnar Äret runt utan terminer eller sommaruppehÄll.

Aldrig varit dÀr, men pratat med Lugge via mail om att eventuellt börja och han verkar schyst. Verkar vara avslappnad stÀmning, typ hÀlften tÀvlar hÀlften motionerar.

Fast jag har ingen aning över kvalitén, aldrig varit dÀr.

Inte sÄ jÀttecentralt med Kviberg kanske.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by wesaft
    http://ferocitas-fc.blogspot.com/

DÀr kan du betala per gÄng eller en mÄnad i taget, bra betalsÀtt enligt mig, de trÀnar Äret runt utan terminer eller sommaruppehÄll.

Aldrig varit dÀr, men pratat med Lugge via mail om att eventuellt börja och han verkar schyst. Verkar vara avslappnad stÀmning, typ hÀlften tÀvlar hÀlften motionerar.

Fast jag har ingen aning över kvalitén, aldrig varit dÀr.

Inte sÄ jÀttecentralt med Kviberg kanske.

300 kvadratmeter matt-/trÀningsyta galet gutt =)

per
    per is offline
    Hall of famer
    Finns tvÄ klubbar till som inte nÀmnts

T.K BJJ Vale Tudo Academy
    http://www.brazilianjiujitsu.nu/

Rhino Gym / Frölunda Kampsportcentrum
    http://www.kampsportcenter.com/

Hall of famer
    Quote Originally Posted by per

Det dÀr stÀllet verkade konstigt.

Hur kan man kalla sig för "Vale tudo academy", med bara ett pass MMA i veckan, 1h pÄ söndagar sÄ Àr det BJJ/MMA.

Löjligt att bara vita GI's Àr tillÄtna, blir sÄ opersonligt, traditionellt och trÄkigt.

per
    per is offline
    Hall of famer
    Bara för att det stÄr en grej pÄ hemsidan sÄ behöver ju det inte stÀmma överens medvad dom gör pÄ trÀningarna.

Hall of famer
    Bara för att det stÄr en grej pÄ hemsidan sÄ behöver ju det inte stÀmma överens medvad dom gör pÄ trÀningarna.
    SÄ det Àr hemlig vale-tudo?

För dem som förtjÀnar det sÄ blir man vÀlkomnad in i "The deadly dungeon", dÀr dem Àven har MMA pÄ tisdagar.

SkÀmt Ä sido, om man kallar sig Vale Tudo academy sÄ förvÀntar man vÀl sig Vale Tudo elever?
    Hur ska man fÄ seriösa elever om det enda MMA passet man skyltar med Àr 1h delat med BJJ pÄ söndagar?

per
    per is offline
    Hall of famer
    Men dom skyltar ju framför allt med att dom Àr en BJJ klubb. För att inte bara trÀna bjj hela veckorna kanske dom smiskar mits pÄ Söndagarna och om nÄn tjomme eller tvÄ pÄ klubben skulle fÄ för sig att vilja gÄ shootfighting match eller liknande kanske dom kör stÄende pÄ nÄgra av bjj-passen.

Jag vet inte, jag kÀnner inte dom och har aldrig varit dÀr, men det har antagligen inte du heller.

The Deadly Dungeon lÄter mer som Kött FC.

Rookie

Deras klubb heter T.K brazilian jiu jitsu

Sprawler - Om du gÄr till deras hemsida sÄ ser du att klubben heter
    T.K brazilian jiu jitsu academy och inte vale tudo

Det stÄr ju till och med med stora bokstÀver

Rookie
    Quote Originally Posted by Sprawler

Det dÀr stÀllet verkade konstigt.

Hur kan man kalla sig för "Vale tudo academy", med bara ett pass MMA i veckan, 1h pÄ söndagar sÄ Àr det BJJ/MMA.

Löjligt att bara vita GI's Àr tillÄtna, blir sÄ opersonligt, traditionellt och trÄkigt.
    Jag trÀnar pÄ klubben och vi kör MMA trÀning en gÄng i veckan för konditions trÀningen och nöjet att smiska mits! Sedan kör vi en hel del nertagningar av stÄende motstÄndare sÄ man kan anpassa sin bjj till sÄdarna situationer. Klubben Àr inriktad mot BJJ och inte MMA.

Du Àr vÀldigt vÀlkommen att komma och trÀna och se med dina egna ögon och sedan komma med ett utlÄtande ,innan dess borde du vara tyst och inte prata i skÀgget om nÄgot du absolut inte vet nÄgot om!

Hall of famer
    VadÄ prata i skÀgget?

"Vale Tudo Academy", lÄter ju som ett stÀlle som faktiskt trÀnar Vale Tudo, eller hur?

Rookie
    Hej Per

Tack för att du nÀmnde vÄr klubb

Rookie

Att Sprawler

Hej Sprawler

Blev uppmÀrksammad om detta forum och trÄd av min vÀn.
    Du verkar inte veta vad Vale Tudo betyder..

Vale Tudo Àr ingen stil i sig "det betyder anything goes eller allt Àr tillÄtet"
    För det andra ,den viktigaste aspekten i MMA Àr fortfarande BJJ följt av brottning och muay thai.Och MMA Àr oftast kombo av dessa 3 stilar.
    Som vissa proffs sÀger MMA is 60% BJJ

Skandinaviens bÀsta MMA fighters och de enda som har lyckats komma in i Pride och UFC kommer ifrÄn BJJ.
    Joachim Hansen, Jon OLAV Einemo,David Bjelkheden,Per Eklund.

Om man gÄr till vÄr hemsida sÄ ser man att vÄr klubb heter
    T.K Brazilian Jiu Jitsu Academy

Kan du lÀsa?

För det tredje har vi extra pass för de som ska tÀvla ,sÄ uttala dig inte om du inte kÀnner till fakta.

För det 4e du verkar inte veta vad BJJ Àr....
    Tror du att bjj Àr att hoppa guard i en MMA match?

DÄ ska du kolla pÄ:Sperry,Bustamante,Wallid,Nogeira bröderna,Paulo Filho,Vitor Belfort -dÄ de kommer frÄn samma lineage som vi gör...

SÄ lÀmna ifrÄn dig playstation och börja trÀna istÀllet sÄ du kanske kommer att snacka mindre bullshit..

per
    per is offline
    Hall of famer

Re: Att Sprawler

Quote Originally Posted by Emir
    Om man gÄr till vÄr hemsida sÄ ser man att vÄr klubb heter
    T.K Brazilian Jiu Jitsu Academy

Kan du lÀsa?
    Kanske Àr mitt fel, jag skrev sÄ nÀr jag tipsade om klubben högre upp i trÄden. Av den enkla anledningen att det stod sÄ i er logotype.

Quote Originally Posted by Per

Page 1 of 2 12 LastLast