Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Svea Muay Thai, Medborgarplatsen, Stockholm
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9
    Rookie
    Reg.datum
    Jan 2010

Svea Muay Thai, Medborgarplatsen, Stockholm

Någon här på forumet som har erfarenhet av svea muay thai eller tränar där?
    Det jag undrar är hur är klubben?
    Hur många brukar det vara på nybörjarpassen och de blandadepassen?
    Vad är åldrarna?
    Många tjejer?
    Hur erfarna är tränarna och hur mycket vill dom satsa på sina fighters?
    All information uppskattas.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2007

Re: Svea Muay Thai, Medborgarplatsen, Stockholm

Jag tränade på Svea för ungefär 2år sen, före de flyttade till medborgarplatsen.

Tränarna är bra och det är väldigt bra nybörjarträning dock om man har kört ett tag och vill utvecklas är det inte optimalt.

När jag körde där var det riktigt mycket folk på just nybörjar passen. Blandade åldrar från 16-50, Några tjejer. De hade även en separat tjejgrupp som var rriktigt grym med kanske 7st på varje pass.

Fråga på om du undrar mer grejjer om svea.

Rookie
    Reg.datum
    Jan 2010

Okej, men lär man sig väldigt mycket på nybörjarpassen?
    Finns de många "kickers"?
    Då jag har som mål att börja tävla så småningom så får jag väll lära mig grunderna i svea och sedan börja på någon annan klubb eller vad säger du?
    En utav deras tränare har också vunnit VM i Kickboxning så dom borde väll vara ganska så gryma?

Rookie
    Reg.datum
    Jan 2010

Och hur är de med utrustning behöver man de första terminen?
    Får man låna handskar där?

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2007

Som sagt är du nybörjare (första 2 åren) är det en superbra klubb där du kommer lära dig mycket och trivas.

Du pratar nog om Jens, han är tränare i kickboxning och den bäste stående fighter (icke-proffs) jag sett i verkligheten!

Ang. utrustning är det viktigaste att investera i ett par bra handskar, sen benskydd, sen tandskydd + susp. Räkna inte med att kunna låna något utom säckhandskar.

Rookie
    Reg.datum
    Jan 2010

Okej, när ska man skaffa denna utrustning då?
    Är det mycket mits nötande eller får man köra på säck också?
    Jag var på en annan klubb innan och testade lite men den klubben var ren skit, fick nöta mits hela träningen med folk som var 10-15 år äldre än mig och minst 20kg tyngre vilket inte var så jävla roligt :roll:
    Jag är 16 snart 17 år.
    Hur många terminer brukar det ta tills man får hoppa upp på den avancerade/tävlings gruppen?
    Men Jens tränar väll också thaiboxning, alltså att han är med på nybörjarpassen osv?

Vart tränar du själv just nu?

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2007

Ett par bra handskar borde du skaffa så snabbt du kan. Det blir roligare och du får ut emr av träningarna då, sen de andra grejerna köper du eftersom du utvecklas. Susp och tandskydd behöver du bara i sparringmomenten. Dvs inte första terminen.

Självklart är det mycket mitsträning, men det är ju grunden i all thaiiboxningsträning. Slå på säck får du väll göra om du vill, jag tycker det är den tråkigaste träningsformen och en nödlösning om man inte har en partner som kan hålla mits åt en.

Att folk väger olika när man håller mits har absolut 0 betydelse. Antingen håller de bra eller så kan de inte hålla mits alls (själva nybörjare). Det har ingenting med deras storlekt att göra. Att köra med personer som är större, tyngre och starkare än en själv är bara bra i träningssyfte då man får jobba lite mer och kan köra hårdare. Jämnförelsevis om man kör mot nån mindre, lättare och svagare person som man får hålla igen mot.

Som jag sa tidigare har man lärt sig grunderna efter ungefär 2år dvs 4 terminer. Däremot kommer du kunna köra i fortsättningsgruppen efter typ en och en halv termin där de har olika sparringövningar (ännu mer än i nybörjarpassen) osv.

Jag säger det åter igen svea är en jättebra klubb för en nybörjare som du.

Jag har inte tränat där på 2år så jag har ingen aning om vem som tränar vad, men förrut betalade man lite extra så tränade man på kickboxningspassen också.

Faktiskt så har suget för thai blivit så stort nu att jag var på fightcenter (slussen) i lördags och kolla läget, ska dit i veckan och provträna lte.

Rookie
    Reg.datum
    Jan 2010

Okej, men vad för slags handskar ska jag köpa?
    Jag kommer ju inte att sparras på första terminen så ska man köpa 14oz?
    Har kollat på dom här.
    http://www.muaythaistuff.com/product/BGVL3-RED/

Är det något mer än handskar jag behöver?

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2007

Det finns en egen del i forumet som heter utrustning, Där kan du läsa mer om vad som kan passa. Min personliga åsikt är att du ska köpa ett par kvalitets 14oz handskar direkt. De funkar till all sorts träning inklusive sparring.

Bättre med tjocka handskar så du kan slå fullt ut än halvtunna som du måste hålla igen med.

Liknande ämnen

1. Muay Thai + Styrke
    Av Odd i forum Styrketräning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 09:17
  2. Kickboxning kontra Muay Thai
    Av drue i forum Allmänt om MMA
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 09:43
  3. Muay Thai for 6aring i Sthlm?
    Av Björne i forum Söker du MMA klubb?
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 19:23
  4. Muay Thai MUSIK?
    Av ZhtoHellas i forum MMA Utrustning & Apparel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 08:36
  5. The Contender Asia Muay Thai
    Av DeRoj i forum K1 och Boxning.
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 14:19

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32