Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 36
    Rookie

söker klubb sthlm

Hej jag undrade om det finns nÄn Gym/mma "klubb" i stockholm som inte finns med i förbundet eller hur man hittar dom. vill hitta ett stÀlle som Àr "ensamstÄende" och inte har sÄ mÄnga elver och man kan komma dit typ trÀna varje dag typ eller nÄtt sÄnt men man kan ha trÀnare om man vill. NÄn som vet ett sÄnt stÀlle?

Hall of famer
    Dom flesta klubbar Àr idag anslutna till svenska mma förbundet, och Àven endel till budo förbundet.
    förstÄr inte varför du vill trÀna i en underground klubb?

ge mej ett vettigt svar pÄ den frÄgan sÄ kanske jag kan ruska fram nÄtt..

Contender
    IdÚn lÄter som nÄgot hÀmtat ur en B-kampsportsfilm. Men du har sÀkert en bra anledning.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Akilleus
    IdÚn lÄter som nÄgot hÀmtat ur en B-kampsportsfilm. Men du har sÀkert en bra anledning.
    Ja, det vet vÀl alla.

Ska man bli en bra fighter ska man trÀna i en sliten kÀllarlokal, ha en gammal boxnings-trÀnare (Som en gÄng höll pÄ att fÄ fram en vÀrldsmÀstare, men föll pÄ mÄllinjen), alltid sparras med endast boxningslindor och boxa pÄ sÀckar i slow-motion i en nedslÀckt kÀllarlokal, enda ljuskÀllan Àr ett kalt lysrör i ett hörn.

Det Àr receptet för en toppfighter OCH en MMA-film!

Champ
    Quote Originally Posted by Sprawler
    Quote Originally Posted by Akilleus
    Ja, det vet vÀl alla.

Ska man bli en bra fighter ska man trÀna i en sliten kÀllarlokal, ha en gammal boxnings-trÀnare (Som en gÄng höll pÄ att fÄ fram en vÀrldsmÀstare, men föll pÄ mÄllinjen), alltid sparras med endast boxningslindor och boxa pÄ sÀckar i slow-motion i en nedslÀckt kÀllarlokal, enda ljuskÀllan Àr ett kalt lysrör i ett hörn.

faan va coolt dt dÀr lÀt skulle va coooolt med en mma rocky film!

Rookie
    okej min orsak e vÀldigt simpelt jag gillar inte förbundet det e sÄ segt.. jag vill bara ha en trÀnare dÀr det inte e sÄ mÄnga elever och inte e sÄ himla mesig... :P för de sporterna jag gÄtt pÄ Karate och nÄn anna japansk sport sÄ va det lixom inte sÄ serriöst. assÄ om jag ska lÀra mig tex karata dÄ vill jag ha en chines trÀnare om jag vill lÀrara mig kung fu dÄ vill jag ha en japansk trÀnare som exempel.. sÄklart sÄ har alla svenkar som jag gÄtt hos varit vÀldigt kunniga innom sporten dom har hand om men dom flesta tar det inte sÄ himla serriöst.. och jag tÀnkte en kille som e utanför förbundet kanske skulle ta det serriöst och kunna va hÄrdare pÄ sina trÀnigar en va dom flesta jag gÄtt hoss varit. det e dÀrför jag vill hitta ett sÄnt stÀlle. hoppas det rÀkte för att nÄn skulle kunna hjÀlpa mig..

Men jag vet inte mycket om MMA sÄ ni fÄr hjÀlpa mig hÀr lite

Rookie
    Ja, det vet vÀl alla.

haha Fan vilket "respekt" svar haha skönast

Contender
    Quote Originally Posted by wekiller
    okej min orsak e vÀldigt simpelt jag gillar inte förbundet det e sÄ segt.. jag vill bara ha en trÀnare dÀr det inte e sÄ mÄnga elever och inte e sÄ himla mesig... :P för de sporterna jag gÄtt pÄ Karate och nÄn anna japansk sport sÄ va det lixom inte sÄ serriöst. assÄ om jag ska lÀra mig tex karata dÄ vill jag ha en chines trÀnare om jag vill lÀrara mig kung fu dÄ vill jag ha en japansk trÀnare som exempel.. sÄklart sÄ har alla svenkar som jag gÄtt hos varit vÀldigt kunniga innom sporten dom har hand om men dom flesta tar det inte sÄ himla serriöst.. och jag tÀnkte en kille som e utanför förbundet kanske skulle ta det serriöst och kunna va hÄrdare pÄ sina trÀnigar en va dom flesta jag gÄtt hoss varit. det e dÀrför jag vill hitta ett sÄnt stÀlle. hoppas det rÀkte för att nÄn skulle kunna hjÀlpa mig..

Men jag vet inte mycket om MMA sÄ ni fÄr hjÀlpa mig hÀr lite
    Jag föreslÄr att du knallar över till Hilti, Pancrase eller annan klubb i sthlm laddar in tandskyddet rÀtar till suspen och vrÄlar direkt innan för dörren "I here you guys have really small dicks" sen blir det förhoppningsvis Äka av för dej
    förövrigt Àr Karate en japansk sport och borde sÄledes erfodra en japansk trÀnare medans Kung fu Àr en kinesisk kampsport vilket borde leda till en kinesisk trÀnare för o vara riktigt "hardcore".
    Vill du ha ett rÄd sÄ besök nÄgon av dom stora klubbarna och satsa pÄ att lÀra dig sporten tekniskt sett innan du börjar köra "hÄrdare", annars kommer det att leda till att du skadar dig sjÀlv eller nÄgon annan.

Hall of famer
    BERSERK e rÀtt liten

Rookie
    köra hÄrt e ennda sÀttet jag lÀr mig... jag ville bara veta om det fanns nÄn nice utanför förbundet klubb jag kan joina.. men annars fÄr ni fan förslÄ... Vill Verkligen helst ha en ensamstÄnde stÀlle utanför förbundet dÀrför jag börja me inlÀget :P

Champ
    vill du köra hÄrt kan du sÀkert göra dt i en klubb som Àven e ansluten till förbundet, Àr ju bara gÄ och testa pÄ nÄtt stÀlle o testa. Brukar oftast vara ett par st per grupp som vill köra lite hÄrdare? rÀtta mig om jag har fel

Hall of famer
    www.realfight.se - Sambo, de kör rÀtt hÄrt frÄn början har jag hört frÄn vÀnner som trÀnar dÀr.
    De har en rysk trÀnare ocksÄ (sambo Àr frÄn Ryssland, Àr vÀl precis som mma)

Skicka PM till Rostem hÀr pÄ forumet han trÀnar dÀr.

edit : de Àr Àven utanför förbundet, sÄ dÀr har du allt du letat efter

Hall of famer
    Ok, Ă€rligt, din frĂ„ga tyder pĂ„ att du inte trĂ€nat speciellt mycket eller har vidare erfarenhet av kamsport överhuvudtaget....ta inte detta pĂ„ fel sĂ€tt, men du borde kanske börja trĂ€na FÖRST sen leta "hĂ„rdare" trĂ€ning...det du söker kommer med trĂ€ningserfarenhet...

HÄrdare trÀning finns överallt, det beror inte pÄ klubb hit eller förbund dit, det beror pÄ VILKA du trÀnar MED! ...Ä det Àr faktiskt oberoende av VAR du trÀnar! Finns bra folk överallt, finns folk som vill ta det lugn överallt och det finns folk som kör hÄrt överallt!

Moderator
    Det hÀr Àr en rolig trÄd :lol:
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    hahaha Àr du vÀldigt ung ca. 11 kanske

Rookie
    Quote Originally Posted by noname
    Ok, Ă€rligt, din frĂ„ga tyder pĂ„ att du inte trĂ€nat speciellt mycket eller har vidare erfarenhet av kamsport överhuvudtaget....ta inte detta pĂ„ fel sĂ€tt, men du borde kanske börja trĂ€na FÖRST sen leta "hĂ„rdare" trĂ€ning...det du söker kommer med trĂ€ningserfarenhet...

HÄrdare trÀning finns överallt, det beror inte pÄ klubb hit eller förbund dit, det beror pÄ VILKA du trÀnar MED! ...Ä det Àr faktiskt oberoende av VAR du trÀnar! Finns bra folk överallt, finns folk som vill ta det lugn överallt och det finns folk som kör hÄrt överallt!
    Du har rÀtt jag har inte trÀnat pÄ mÄnga kampsporter men dom jag har sÄ har det varit vÀldigt mesigt hit Ä dit me massa trÀnare alla lallar omkring osv... och nej jag e inte 11 Är... realfight.se verkar fett nice ska kolla dÀr men om det finns nÄra fler trevliga personer dÀr som vet nÄtt bra stÀlle som verkligen tar i.. :P jag vet det lÄter lite som en "B-kampsport film" men fan det e sÄ jag vill ha det... nu gÀller det bara att nÄn kan hjÀlpa mig att fÄ som jag vill hehe.

Hall of famer
    komm ner till pancrase sÄ kan vi köra hÄrt

men hur du Àn gör sÄ hÄll oss uppdaterade, jag vill veta hur det gÄr.

Hall of famer
    FörlÄt mig men det hÀr kÀnns inte sÄ vidare seriöst.

Om du inte har nÄgon större erfarenhet av kampsport och MMA i synnerhet sÄ kommer du bara att skada dig nÀr du kör "hÄrt". Sen Àr det inte sÄ praktiskt att köra "hÄrt" nÀr man inte kan nÄgra tekniker.

Utanför förbundet? Varför ska klubben vara utanför förbundet, jag förstÄr fortfarande inte? För att de kan köra hÄrdare? Varför skulle de kunna de? Det Àr ju inte sÄ att det springer omkring kontrollanter ifrÄn förbundet pÄ varje klubb och kollar "hÄrdheten" i trÀningen.

Sen Àr det vÀl bara bÀttre att vara med i en klubb ansluten till förbundet, för om du Àr duktig och vill satsa pÄ tÀvlan sÄ mÄste du ju byta klubb annars. Vilket skulle kÀnnas konstigt...

Nej du, som sagt du fÄr ursÀkta mig men dina anledningar kÀnns pubertala och vÀldigt naiva.

Men lycka till och uppdatera gÀrna hur det gÄr. Jag Àr nyfiken. :P

Rookie
    men jag och min polare ska kolla upp pancrase och Sambo sen fÄr vi se vad som hÀnder hur jag tycker om stÀllerna om det det e Àr det jag vill men tack sÄ mycket jag sak hÄlla mig uppdaterad om jag börjar pÄ nÄgon av dom...

Tack

Contender
    Jag kör pÄ realfight, beskrivningen du gav ger en bra blick över vÄr klubb. fast lokalen e fresh
    vi kör hÄrt o Àr en ganska liten grupp

Up and coming
    Quote Originally Posted by N1clas
    BERSERK e rÀtt liten
    RÀtt liten vadÄ?

Hursomhelst sĂ„ har vi 18-Ă„rsgrĂ€ns och Ă€r dessutom skitmesiga – sĂ„ Berserk Ă€r nog inget för dig wekiller.

Moderator
    Va trist för er, tapthis... :wink:
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Va trist för er, tapthis... :wink:
    NÀe, det Àr lugnt och skönt! Inga gangsters och shit...

Moderator
    det var vad jag menade..
    kolla upp ironi hehe

Up and coming
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    det var vad jag menade..
    kolla upp ironi hehe
    Har kollat upp det nu, otroligt vad mkt man kan lÀra sig genom Internet.

Wekiller: Hur gick det pÄ Pancrase respektive Realfight dÄ?

Hall of famer
    Han blev utdragen av hÄrda Juji pÄ bÄda armarna, varför han inte kan skriva pÄ tangentbordet, och fick alla tÀnder utslagna samt kÀken ur led, varför han heller inte kan anvÀnda sig av röst-igenkÀnning till datorn. Men i övrigt gick det bra...

Page 1 of 2 12 LastLast