Hört rykten om att Per Eklund öppnat eget i Svedmyra. MMA Stockholm ska klubben heta. Hittar dock inget på nätet. Någon som hört/vet mer?
//PAZA
Hört rykten om att Per Eklund öppnat eget i Svedmyra. MMA Stockholm ska klubben heta. Hittar dock inget på nätet. Någon som hört/vet mer?
//PAZA
heeej söker klubb i västerås finns det ?
kolla "söker du klubb"Originally Posted by platja
Du kanske redan tagit reda på det men det är iaf sant. Va på träningen och fick veta till min förvåning att Per Eklund slutat som mma-tränare så de blir ingen mma för mig i år, inte på Fight Club iaf.Originally Posted by Paulo_z
Tränar du endast MMA för att få vara i närheten av Per Eklund?Originally Posted by Zeemen
Visst han fightas ju i UFC, är cool och så, men vissa gränser finns det väl..
haha va? låter som en stalker. De finns ju ingen mma tränare kvar nu, och jag tänker inte betala extra på nån annan klubb, kör thai terminen ut...Originally Posted by Sprawler
Upptäckte i måndags till min stora förvåning att MMA:n är borta från FC Stockholm (har varit borta ett par veckor pga förkylning). Trist, träningen var kul och läget bra.
Kanske blir till att kika på Lijeholmens BJJ till nästa år som börjat med MMA .
Så här det nu. Per Eklund har öppnat eget i Svedmyra kallad MMA stockholm. Adressen är Bjulevägen 8 för de som är intresserade. Kul kul
Går det kontakta dom för mer info eller så? Hemsida,mail tele nr?
Vad händer med er som betalat för MMA då, känns väldigt konstigt att bara sticka så mitt i terminen, hade han inget sorts kontrakt?
Det brukar klubbarna sköta med berörda individer ganska braOriginally Posted by Sprawler
![]()
tycker det är lite dålig stil men det är väl bara typ 4 veckor kvar så det är väl ingen fara
Fight Club kände inte att MMA expanderade i den takt de ville, och hade, innan Per slutade, bestämt sig för att till vårterminen inte ha kvar MMA på schemat. Eftersom satsningen på MMA inte blev som planerad fanns det ingen anledning att Per Eklund skulle fortsätta jobba som tränare på klubben. Han har alltså inte bara bestämt sig för att lämna klubben helt utan vidare.
MMA Stockholm har inte officiellt öppnat, även om vi va ett gäng nere vid SGL ÖST Del 4 som tävlade under det klubbnamnet.
Hoppas oroliga magar stillats.
Tjena,
Dick Alves här.
Läste den här tråden för någon dag sedan och ser att man är något felinformerad här, rättar gärna till detta så att det inte råder några missförstånd. Jag som skriver är huvudinstruktör på Figh Club.
Per Eklund var en betald instruktör på Fight Club Stockholm.
Per ringde upp mig och berättade att han nästa termin kommer att lägga mer tid på sig själ och sitt tävlande och att det var problem för honom att få tid med sin son bland annat och av den anledningen skulle han köra en egen klubb i Svedmyra så att han inte blev låst på tider. Hur han i sitt sinne tänker när han formulerade sig på det sättet vet bara han själv. Men det är ju inte främmande för de flesta i denna värld att Per startat ett gäng klubbar och lagt ner dem när det inte passar, om det är något som inte går runt i hans egen logiska värld så går han åt ett annat håll.
Att Per ville köra sin egen båt har varken jag eller vår förening någonting som helst emot. När han släppte den här nyheten förr förra torsdagen, tänkte vi ha kvar honom året ut och eventuellt avveckla MMA´n smått med att skära ner från fem till tre pass i veckan i december.
Dagen efter vårt samtal kom det fram genom våra medlemmar att de skulle delta i en grappling gala i Norrköping, något som jag fram tills dess inte hade en aning om. Självklart som huvudinstruktör och tävlingsansvarig är det jag som sköter anmälningar av tävlingar för vår förening och att Per anmält utan att säga till innan var lågt. Pers bättre hälft Juan ringde på fredag kvällen och ville ha telefon nr till endel tävlanden och han bekräftade att de skulle tävla under föreningen Fight Club Stockholm.
När jag på Söndag kväll fick veta att de tävlande registrerat sig och tävlat under namnet MMA Stockholm så blev det inget att diskutera, jag sökte tag på Per och sa vi inte behöver hans tjänster längre, han fick sparken eller så kan man säga att han sparkade sig själv.
Till min förvåning så finns det inte ens en registrerad förening med det namnet hos budoförbundet och jag förstår inte hur en tävlings arrangör kan låta vem som helst delta med utövare från gatan i en väl fungerande grappling liga?
Jag är glad att vi har mindre trångt på andra pass nu när vi lagt MMAn åt sidan, de sexton elever som kom till oss för Pers skull önskar jag lycka till såklart. Jag hoppas att de slipper att råka ut för det som en av killarna råkade ut för på tävlingen där en av Pers killar bröt armen!! Det är ju inte Pers fel att han bröt armen såklart, han hade ju tränat i en månad och hade allt att vinna. Men att Per kunde plocka med sig ett gäng killar på det här sättet är lite intressant. Jag kan inte låta bli att undra hur man planerar att lösa ett sånt här försäkringsärende när en person som ledare beter sig så otroligt oansvarigt att han deltar med folk utan att ha löst försäkringar. Jag hoppas som sagt att Pers medlemmar i framtiden hjälper honom att styra upp en fungerande verksamhet så att de slipper sitta i sin egen **** en dag.
Vem vet, det är säkert bara matcharrangören som får ta smällen så det är ju lungt. Eller?
Ha det bäst, ännu en kort historia blev längre än planerat och jag hoppas att ni vet mer än innan även om allt det här är fullkomligt ointressant.. :lol: :lol: :lol:![]()
Mvh
Dick Alves
Hej AlvesOriginally Posted by Alves
En stor del av mma klubbarna i Sverige är inte föreningar.. även om fler och fler blir det.
Bara för nått år sen så var majoriteten inte föreningar eller med i svenska budo förbundet.
Jag har svårt att se någon från gatan vilja ligga och och brottas i minimala kläder, men det är inte heller helt ovanligt att se folk tävla efter nån månads träning..
Lite OT detta men alla klubbar kommer tvingas in i SB&K om de vill tävla. SW är med i förbundet och kommer att börja sanktioner tävlingar så att försäkringen gäller, då krävs medlemskap i SB&K. BJJ har startat ett förbund och även om det kommer ta lite tid som kommer det också fungera på samma sätt tids nog.
Lite OTOriginally Posted by jesperg
Alla klubbar kommer tvingas in om dom vill tävla i Sverige med slag/spark mot huvudet.
Eller som vissa klubbar gör som inte är med i SB&K dom skickar sina fighters till grannländerna..
Och det kommer fortfarande finnas SW tävlingar som står utanför SW- förbundet vilket majoriten av alla sw tävlingar är just nu..
![]()
Resultatet av detta är att endast kunna tävla utomlands eller oförsäkrad. Det går ju givetvis och säkert är det ett gäng klubbar som kommer att fortsätta så. Min poäng är dock att det mesta "förbundifieras" av olika anledningar och det kommer vara rätt oattraktivt att stå utanför ett förbund på sikt.Originally Posted by xynd
Att han ska starta ny klubb? Om det är det du menar så är det inte sant enligt nån källa som jag inte minns. För att han hade bråkat (tjaffsat) med personen som han skulle typ dela klubben med.
Han och BAHMER här på forumet hade väl en ny klubb pågång?Originally Posted by Pesh
Eller var BAHMER bara någon sorts kontaktsperson?
någon som har någon info om klubben ?? köpte precis nya Fighter mag och i den finns 1 helsida där det står terminstart 5 januari och en web adress som ej fungerar samt inga kontakt uppgifter känns som satsningen inte går så bra, jag som hade hoppats på en ny MMA klubb i stockholm.
Jag är väldigt intresserad av denna klubb.
någon som vet priser? Tider?
Har dom någon Hemsida eller något?
Tack
Originally Posted by DsmJ
Adressen är Tomtebogatan 13 St.Eriksplan. kl 16.30 mån-fre. kostar 2000kr per termin
hemsida är på väg
Vet inte vad som hänt med den här tråden, men jag är inte en av de som driver klubben, jag tränar där och Per bad mig dela med mig av lite info. För er som missat det är hemsidan http://www.pereklund.se
Tomtebogatan 13 är rätt adress.
MVH