Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11

Thread: Funderingar

Up and coming

Funderingar

Jag känner ingen som håller på med kampsport så jag passar på att slänga ut mina funderingar här istället.

Jag har planerat att börja träna något i framtiden, men jag har inte bestämt mig för vad. Jag har liksom ingen erfarenhet av någon slags kampsport överhuvudtaget, inte ens gått självförsvar, men jag vill verkligen börja med ngt. Frågan är vad.

Jag har ingen balans alls, flyger runt som en vante bara man petar på mig, kanske skulle man lära sig brottas? Fast samtidigt vill jag gärna lära mig slå och få känna på det eftersom det verkar läskigt och det kan bara vara bra att bli lite påpucklad så man kommer över det. Det bästa (roligaste) vore ju att få göra lite av varje och det finns ju mmaträning här i stan, men inte kan jag börja med det? Verkar ju jätteavancerat och jag som aldrig varit i närheten av sådan idrott... Cirkus.

Sen måste jag bara fråga, av ren nyfikenhet, är det många tjejer på träningarna? Här i stan hade de mmaträning för tjejer, men den lades ner pga för få deltagare.

Hall of famer
    Klart du kan börja med mma direkt. Jag gick på thaiboxning innan men när jag började på mma så hade de flesta inte kört nån kampsport alls innan. Och det är ju perfekt, du vill brottas, köra lite slag och sparkar. Du får dessa moment på mma, plus att du får lära dig bjj/sw (brasiliansk jiu jiutsu / submission wrestling), där man tränar lås och olika grepp. Förstår inte riktigt vad du menar med cirkus. Min slutsats är iaf. mma är skitkul, börja nu!!!

Jag tränar med 3 st tjejer för tillfället (totalt är vi väl 20-25 pers), så det är ju inte helt fullpackat med kjoltyg tyvärr. Kan inte svara för andra klubbar men du kommer förmodligen finna flest killar.

Vart bor du förresten?

Up and coming
    Jag menade att min insats skulle bli cirkus, dvs jäkligt fånig och rolig.

Jag tycker bjj/sw verkar skitkul. Att det är mest killar gör inget så länge de inte känner behov av att hävda sig, fast det gäller ju alla personer oavsett kön.

Jag bor i Linköping.

Hall of famer

Hall of famer
    Haha, tänkte nästan det :P , när du sa att klubben hade mma-träning för tjejer förut men togs bort pga av för få tränande.

Kom ner till KC så kan du få sparras med mig, jag ska lära dig allt jag kan :roll: . Haha, nej men skämt åsido, kampsportscentret rekommenderar jag varmt. Lite sunkig lokal, men bra folk och roliga träningar. Vi kanske ska byta lokal snart dock. Du kanske kommer se ut som en cirkusartist men det är lugnt, det kommer vara likadant för de flesta nybörjarna.
    Dock är jag osäker på om du måste vänta tills efter sommaren med att börja, kan vara fullt i nybörjargruppen. Men det finns chans, det är ju fortfarande i början av terminen. Om du går ner dit och frågar, du får alltid provträna. Man har 2 provträningar innan man måste betala. Dra ner och testa vettja.

Up and coming
    Jag har hört att stället ska vara ganska sunkigt. Men man är ju inte där för en kurs i inredning direkt.

Efter sommaren blir det med största sannolikhet. Har ett jobb, fram till sommaren, där jag jobbar 1130-2100 varje dag. Dessutom har jag annan träning som jag gärna fokuserar på nu, fast det målet torde vara uppnått efter sommaren någongång.

Iiih, nu blir jag nästan lite pirrig och otålig

Hall of famer
    Hehe, ok. Då får du kolla på alla mma-galor (ufc, elite xc etc.) som går fram till dess och lära dig allt. Sen kan du redan alla grejjer när du kommer till första träningen. Aja, hoppas vi ses efter sommaren då.

Up and coming
    Haha! Jag gör mitt bästa på den fronten iaf (tv-tittandet alltså).

Hall of famer
    Självklart ska du börja med MMA!

Alla har vi varit nybörjare och vantar någongång!

Hall of famer
    välkomen in i MMA familjen

ingen dum ide att titta på mma innan och lär dig vad guard och dyl är.
    http://grapplemaster.com/
    http://www.lockflow.com

har många gratis tekniker men titta bara på basic grejerna.
    har man sett dem förut så blir de lättare när du börjar träna att förstå

Up and coming
    Tackar, tackar. Måste säga att jag är helt fast, att jag missat detta fram tills nyligen är helt otroligt.

Jag känner faktiskt igen de grundläggande sakerna och kan lite namn och så, vilket förvånar mig eftersom det i början var heelt omöjligt att se vad de gjorde. Man skulle ha någon att testa på också, men majoriteten av mina vänner tycker jag är sjuk och lite vrickad som tycker om det.

Jag ska faktiskt prata med en kompis (den enda som inte tycker jag är sjuk) och försöka få med honom till hösten, han ska ju brottas hela tiden och kollar mma han med så det är ju perfekt.