Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 9 of 9
    Rookie

Konditionsträning för MMA/Bjj/SW?

Tjo,

Hur tränar ni eran kondition på bästa sätt? Jag kör löpbandet eller crosstrainer och då ligger jag o kör 40-50min på relativt hög puls. Känner att detta är ju mer förbränningsträning. Är det intervaller som gäller för konditionen? Eller har ni något annat som ni kör? Tell me

Mitt schema är följande:

Måndag
    Morgon kondition & Kväll Bjj

Tisdag
    Gym underkropp & ben

Onsdag
    Morgon kondtion & kväll bjj/SW

Torsdag
    Gym överkropp

Fredag
    Morgon kondition & kväll mma

Lördag
    Vila

Söndag
    Bjj/MMA

Champ
    Mycket klassiskt brottarfys och springa i backar/intervaller.

Moderator
    Att kalla det förbränningsträning är inte helt riktigt. Självklart tänar du konditionen om du löper/cyklar/crossar/ror med hög puls kontinuerligt. Jag håller dock med dizorda om att för att fortsätta utvecklas kan du lägga in intervallträning som en del av din konditionsträning.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Klassisk brottarfys? vad innebär det? Då ska jag bli duktigare med att slänga in lite intervaller med. Fan att det ska vara så tråkigt med kondition

Moderator
    Ja det är inget vidare. :-) men ett nödvändigt ont. Glöm inte av att det är viktigt att träna grennspecifikt när man sysslar med sport också. Vill du bli bra på och orka hålla tempo när du grapplas så ska du träna på att grapplas...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by Hymer View Post
    Klassisk brottarfys? vad innebär det? Då ska jag bli duktigare med att slänga in lite intervaller med. Fan att det ska vara så tråkigt med kondition
    Om man är ett gäng från klubben som hetsar varandra under träningen kan det vara redigt kul.

Angående brottarfys så hittade jag ingen bra video på tuben. Men t.ex. som att bära folk uppför backar sedan gå ner och repetera, Greppa underhooks och svinga en person från din ena sida till din andra utan att polaren nuddar marken. Är jävligt svårt att förklara...

Moderator
    ruffie training eller brottarfys med martin lidberg. Kolla google

Rookie
    Tack alla för svaren

President
    Blog Entries
    30
    BJJ träningsspecifik där de visar hur man kör fys med sin kroppsvikt som basic cardio inför match

Last edited by KanoBlack; 06-02-2011 at 01:09 PM.