Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15

Thread: Crosstrainer

Hall of famer

Crosstrainer

Hej! Nu undrar jag bara om en så kallad "Crosstrainer" är bra för både kondition och vitminskning? Om någon har erfarenhet från crosstrainers så uppskattas det gärna om ni delar med er av er information!

MVH Zeddiz

Moderator

Re: Crosstrainer

Absolut. Det är bara att kuta på. Är den digital så brukar det ligga förprogrammerade pass på. Kör på intervallpass!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

intervallpassen är roligast! kör mkt med dom, du kommer märka skillnad snabbt!

Hall of famer

*ska börja köra de då* haha

Up and coming

Hittade just denna tråden och detta skall provas.

Uno
    Uno is offline
    Up and coming

Söker också alternativ på rolig konditions träning. Tyvärr har inte vårat gym någon crosstrainer, men 3 av 4 i familjen verkar vara inne på att köpa en! Verkar vara en rolig tränings form som man kan köra som tillägg när man inte har någon sport aktivitet.

Hall of famer

Kanske dumt, men tips om du äger en iPhone/iPod touch: skaffa runkeeper! Det mäter avstånd, hastighet, tid, höjdskillnad, kaloriförbränning och ger kilometertider. Detta gör verkligen löpningen roligare, sinnessjukt, men så är det. Lägg därtill en ljudbok/bra träningsmusik så blir löprundan bra mycket roligare. Sen kan man SÅKLART sprida sina löpturer via en hemsida och visa alla hur duktig man är

Uno
    Uno is offline
    Up and coming

Har seriöst funderat på att köpa en liten ipod för att få ta del av min musik medans jag springer och samtidigt hålla koll via runkeeper, behöver ju ändå en mp3 spelare så snart som möjligt!

Hall of famer

Do it, du kommer inte ångra dig! Dessutom om man har fightshorts med sån där liten innerficka för tandskyddet, för då passar iPoden ganska perfekt där och ligger säkert när man är ute och kutar. Så slipper man ha ett sånt därnt tufft armband att ha den i

Uno
    Uno is offline
    Up and coming

Då borde en ipod classic rymmas fickan?

Edit: Märkte just att man måste ha en nano eller touch för att kunna ha runkeeper, så blir väl någon av dom!

Hall of famer

Hmm, visste inte att nano hade GPS? Runkeeper bygger ju på det. Touch skulle jag köpa, det är så mycket mer än en mp3-spelare. Underbar musik- och ljudboksfunktion, absolut, men i och med allt som finns i appstore är den grym. Massa spel och skit. Så det rekommenderar jag. Nu ska jag inte pajja denna tråden med mer apple-reklam, men kan förtydliga och säga att min iphone är den enda appleprodukten jag har, och att jag inte är en fanboy

Moderator

säkert....

Macintorsk
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Uno
    Uno is offline
    Up and coming

I början av ditt senaste inlägg så skrämde du nästa upp mig Drue, bra att du senare förklarade att du inte är någon fanboy som det verkade!

Måste nog tänka på ett annat program och inte på runkeeper, men vet att nano ska ha något träningsprogram grejs. Vad det nu är närmare får man väl läsa sig till på deras hemsida, tycker dock att deras touch verkar lite klumpig!

Hall of famer

Shoggis: swear to god man, äger inte ens en musmatta från äpplet. Och då jobbar jag ändå med medier/reklam ska du veta!

Uno: in på mediamarkt eller nåt och kläm på en touch, tror inte du kommer tycka den är klumpig. Jag kör som sagt med betydligt värre telefon och den stör inte nämnvärt.

Uno
    Uno is offline
    Up and coming

Okay Drue, när lönen fallit in och proteinet blivit hitskickat så ska jag se om jag kan klämma en billig på mediamarket! Har dock en AC/DC resa planerad och även en flytt till sommaren. Men jag lär väl klara mig!