Tjena, körde lite thai-sparring på mma:n igår för första gången på ett tag. Tycker det är sjukt kul men kan bli svårt/behövs rätt inställning och psyke för att klara sig i en hårdare match. Vi lirar alltså Slag, sparkar, knän..armbågar fick vi slippa än så länge. Kände att det finns många glapphål i mina tekniker som måste bättras på just i sparring. För det första har jag svårt att hålla mig lugn och hantera sitsen när någon "rushar" mot en och mejar slag, alltså avancerar. Har svårt att veta vad jag ska göra så brukar bli försöka fånga hans händer och backa/tappa balans vilket inte är acceptabelt tycker jag. Hur ska man hantera detta och fortfarande hålla sin plats/vara stabil men inte ta för mycket stryk. Detta kan nog vara lite att jag är slagrädd känns det som. Sen så blir jag alltid fruktansvärt trött i min jabb-arm (vänster, står orthodox). Vilket leder efter segare aktivitet/man försöker vila upp armen och tappar lätt guarden. Har detta med stamina eller råstyrka att göra tror ni? Känns mycket som Tricep ger upp..hur tränar man upp detta..explosiv träning kanske

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote