Tjena!
Jag vet inte fall det är för att jag är ovig eller så men jag klarar inte att sträcka ut hela benet när jag sparkar, speciellt inte när jag sparkar högt.
Har ni några bra stretchingövningar eller andra tips hur jag ska bli bättre på det?
Tjena!
Jag vet inte fall det är för att jag är ovig eller så men jag klarar inte att sträcka ut hela benet när jag sparkar, speciellt inte när jag sparkar högt.
Har ni några bra stretchingövningar eller andra tips hur jag ska bli bättre på det?
stretcha efter varje pass, vet du inte hur eller vilken del du borde stretcha, fråga instruktören han/hon vet garanterat.
Fortsätt träna så brukar de komma efter ett tag. Mängdträning med sparkar skulle jag också rekommendera.
Synd att jag inte svarat tidigare. Det är inte viktigt i MMA eller thai att sträcka ut benet i en hög spark. Det viktigaste är att du vrider in höften så du får kraft. Se denna bild:
![]()
Jo det är mer i de traditionella kamsporterna som karate, tkd man ska ha ett rakt utsträckt ben. En thaiboxare har ju aldrig raka ben när han sparkar.
Japp, den här videon är den jag tittade på och lärde mig utav när jag tränade på att få in rätt teknik och tryck i sparken. Klockren och pedagogisk.
Bas sparkar som en dopad åsna!
Hur går det med sparkarna?
Last edited by KanoBlack; 04-21-2011 at 01:20 PM.