Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Smidighet
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Smidighet

Rookie
    Reg.datum
    Apr 2009

Smidighet

Hej jag undrar hur man ska träna för att bli så smidig så möjligt har tillgång till gym och jag tränar 2 gånger thaiboxning i veckan. jag har hört att man ska testa lite parkour det gör dig mycket smidig och du får snabba reaktioner när ni ändå är i gång hur ska man träna sin reaktion förmåga också

tack i förhand

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Re: Smidighet

Stretching är väl en grund till smidighet iaf.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2009

Bjj

Dans kanske? (skämtar :lol: )

Rookie
    Reg.datum
    Aug 2009

Ställ dig mot en vägg, låt en kompis kasta en boll mot dig som du ska blocka snyggt eller ducka undan, så att bollen sedan studar tillbaks till din kompis.

Inte själv testat (ska, jag ska) men hört att detta skall vara bra, Anderson Silva gör det ju!

Rookie
    Reg.datum
    Sep 2009

Citat Ursprungligen postat av Joker
    Ställ dig mot en vägg, låt en kompis kasta en boll mot dig som du ska blocka snyggt eller ducka undan, så att bollen sedan studar tillbaks till din kompis.

Inte själv testat (ska, jag ska) men hört att detta skall vara bra, Anderson Silva gör det ju!
    Du kanske får bättra reflexer av det, men då föredrar jag nog bara enkel snabb ensidig sparring.

Vill du bli smidig så stretcha innan / efter träningen, det är säkert flera andra ifrån din grupp som känner samma sak och kan tänka sig att sitta 10 minuter efter träningen och töjja lite ; )

sen är det bara öva, öva.

Lycka till !

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Enligt Patrik ligger det till såhär: "Tänk på att om ni kört hårt på passet är muskeln sammandragen efter träningspasset och först ca en timme efteråt har den blivit normal igen. Ni blir inte smidigare om ni stretchar direkt efter ett hårt pass alltså. Utan smidighetsstretching bör vara ett eget pass och kombineras med ex skuggboxning som uppvärmning och sen strecha för bästa effekt."

Rookie
    Reg.datum
    Okt 2009

Men bör tillägas då är att, du ska inte göra som i vanlig stretching då, utan du ska gunga.

Vi säger t.ex. att du ska stretcha vaden och du väljer då att du sätter ner ena knät i mattan och andra benet rakt fram (hoppas ni vet vilken jag menar), Så istället för att va helt stilla så gungar du mellan att det känns relativt mycket i vaden och att det knappt känns, det är då du töjer ut muskeln.

Up and coming
    Reg.datum
    Sep 2009

Gör en Van Damme och dansa balett i fem år, han lyckades iaf behålla sin status som en hårding :wink:

Liknande ämnen

1. Träna upp smidighet-Vighet
    Av Matteuzzi i forum Fria Forumloungen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 07:01

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32