Någon som kan ge tips på hur man tränar upp sin hastighet i boxnig, dvs. snabba slag, kontrar me snabba slag o.s.v
Jag är lite för slö när det gäller snabbheten, så ? Träna med mitsar o göra mycket teknik träning?
Tips o förslag tack![]()
Någon som kan ge tips på hur man tränar upp sin hastighet i boxnig, dvs. snabba slag, kontrar me snabba slag o.s.v
Jag är lite för slö när det gäller snabbheten, så ? Träna med mitsar o göra mycket teknik träning?
Tips o förslag tack![]()
Det som jag kände som hjälpte mig med snabbheten var att träna skuggboxning med och utan vikter sedan körde jag mycket double end bag med kombinationer ( kan inte namnet på svenska).
skugga 45min varje dag sa javlar! kor 15min skuggboxning innan lunch! om du jobbar pa kontor kanske det ser lite lustigt ut, sa lana handikapptoaletten och kor innan lunchen! perfekt! sen en runda pa kvallen!
Okej, så jag ska lägga till mera skuggboxning.. Man får väll testa det då helt enkelt
Och nej jag jobbar inte på något kontor ;D är en simpel sjöman![]()
Ja kör, testa med att hålla i halv kgs vikter i varje hand eller 250grs vikter till att börja med om de andra känns för tungt för att köra bra, sen känns knappt armarnas vikt efter skuggboxningspasset när du lägger undan vikterna & precis som alltid fokusera på att göra rätt rörelser och fotarbete då allt hänger ihop.
ps, xynd ditt tips var faktiskt något jag brukade göra när jag körde som mest boxning för flera år sedan
inget riktigt träningspass men så fort jag fick utrymmet och en stor spegel så var jag igång med några slag haha
Okej, men det finns ju vikter på cardbodband, sånna som an kan sätta runt fötter och handleder, hur skulle det va o man skulle införskaffa sånna? Det är ju inget dyrt att köpa, man kan ju alltid testa.. beror ju på vilka vikter det finns bara så![]()
Tipsen du fått här är jättebra.
Nått jag körde med personligen var att slappna av i hela armen utom handen och verkligen slänga fram handen. Precis i träffen spänner jag och trycker till lite. Med andra ord, ju spändare jag var desto långsammare slag.
Du kan ju alltid testa det.
Att hugga ved är bra träning för det Kilo beskriver. Annars är det som med allt annat, du blir bra på det du tränar. Träna snabbhetsdrillar så kommer du bli snabbare
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Här har du en inspirationsvideo på när kanske den snabbaste av de alla Pacman skuggboxas
Faktiskt helt stört sjukt snabb är han
![]()
Trana explosift i gymmet ocksa , dvs text medecin boll grejor framat kast etc. Detta kommer leda till att du blir snabbare aven i slagen. Det ar sjalvklart att du maste skuggboxa ocksa, dvs kora tekniker mycket och ova, vikter ar valdigt bra o borja med latta dock, annars kan det leda till overanstrangning och led,ligament skador om du borjar kora tex 1kgs vikter och forsoker spela " alan i dalen " med dom direkt. Battre o borja forsiktigt och sla ut slagen kontrollerat, nar du tar bort vikterna efter 1 runda och bara kor med hander kan du borja kora snabbhet, du kommer marka stor skillnad som alla fore sager.
Last edited by Bobbeblodbad; 03-24-2011 at 05:26 AM.