Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 41
    Hall of famer

Din bästa kombination/teknik!

Tänkte när grappling delen har sina bästa, så måste väl vi som gillar att stå få favorisera kombinationer/tekniker!

Jag gillar:

Jabb
    jabb
    high kick

den ska gå snabbt, gärna lätt "springade" framåt, så han måste backa, då kan du med fördel halv-hoppa in sparken i fart.
    det är tänkt att han ska backa in i buren/ring-hörnan.

Vänster uppercut
    hård-snabb höger
    tuuuung-vadspark/svep

jabb
    jabb
    flygande knä mot solar plexus

kontring mot jabb:

om moståndaren slår vänster jabb, så jabbar du med vänstern, böjer huvudet åt höger så du hamnar på utsidan av hans vänster-arm.
    Jabben ska träffa så du stannar honom.
    Sen tar du ett steg snett åt höger så du kommer på hans utsida och följer direkt upp med en överhanshöger mot tinning/käke.

Det är en riktig KO-kontring!

Jabb jabb-teknikerna ska göras med fart, så att motståndaren tvingas backa och hålla upe guarden högt.
    Dem är väldigt effektiva inom MMA'n, därför att om du totalt misslyckas med uppföljningen så har du nog mycket fart att få in en snabb double-leg medans du har farten uppe och han har guarden högt.

Contender
    Dubbeljabbar du och går framåt från orthodox stance utan följa upp med nån cross eller höger krok kan du gaska snart räkna med att få en fet cross på din vänstersida av någon som kan använda händerna. Din rörelse framåt utöver motståndarens framåtrörelse upphäver den längre transportsträcka crossen behöver i vanliga fall.

Likadant att börja med en uppercut kan vara rätt riskabelt, för du måste nära. Då är det bättre att börja med en cross att arbeta in dig på i det här fallet om du vill "uppercutta" med vänstern.

Annars är det schyssta grejer helt klart.

Contender
    Jag kanske kan säga vad jag själv gillar för kombos också, inte bara kommentera andras
    En favorit är en simpel jabb-cross-lowkick. Sen kan man följa vidare med jabbar och crossar också. Jag gillar överlag att variera höjden på mina kombinationer. Även i boxning kan jag skifta hårt från huvud till mage och tillbaka i samma kombo. Anser att det blir svårare att försvara sig så. Har man väl fått upp guarden mot huvudet kan man lika gärna ta fem som en smäll, men precis när man fått guarden i huvudet få ett slag i njurarna, för att sen dra ner dom och få en krok i huvudet, det är värre.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Akilleus
    Dubbeljabbar du och går framåt från orthodox stance utan följa upp med nån cross eller höger krok kan du gaska snart räkna med att få en fet cross på din vänstersida av någon som kan använda händerna. Din rörelse framåt utöver motståndarens framåtrörelse upphäver den längre transportsträcka crossen behöver i vanliga fall.

Likadant att börja med en uppercut kan vara rätt riskabelt, för du måste nära. Då är det bättre att börja med en cross att arbeta in dig på i det här fallet om du vill "uppercutta" med vänstern.

Annars är det schyssta grejer helt klart.
    Oj, jag glömde säga, det här är oftast inte "start"-tekniker, utan kommer i en serie, alternativt en skenattack, självklart oftast som avslut.

Och ja, det är riskabla tekniker, men det här var favorit tekniker, inget jag gör gång på gång, utan mer när jag känt in min motståndare, går jag mot en riktigt bra boxare, så är det här inga självklara tekniker, men mot en grappler så kan jag nog försöka mig på dem fler än 1gång!:wink:

Men man får komma ihåg att hålla den där högerhanden högt!

Men kontrings slaget kan jag varmt rekommendera, den har jag lyckats med mot hyfsade boxare!

Contender
    jo, kontringen är jättebra, och i synnerhet att följa upp med en krok på högern. Den är väldigt vanlig inom boxning.

Hall of famer
    jag gillar att fejka mkt spec fejka ett skjut och slå efteråt.
    randy coutore style, så han inte vet om jag skjuter lr slår.

Hall of famer
    Jag gillar: jabb, cross, jabb, högerkrok mot kroppen.

Sen är "karatesparken" alltid skön. Dra knät uppåt sen flippa runt foten och träffa ansiktet. Glaube Feitosa style.

Hall of famer
    Karate-sparken är underskattad!

Särskilt om man får till ett rejält höftknyck på slutet, så benet verkligen slungas iväg, då är det snudd på KO.

Rookie

Re: Din bästa kombination/teknik!

Quote Originally Posted by Sprawler
    Tänkte när grappling delen har sina bästa, så måste väl vi som gillar att stå få favorisera kombinationer/tekniker!

Jag gillar:

Jabb
    jabb
    high kick

den ska gå snabbt, gärna lätt "springade" framåt, så han måste backa, då kan du med fördel halv-hoppa in sparken i fart.
    det är tänkt att han ska backa in i buren/ring-hörnan.

Då är vi två om att gilla den kombinationen!

Vänster uppercut
    hård-snabb höger
    tuuuung-vadspark/svep

jabb
    jabb
    flygande knä mot solar plexus

kontring mot jabb:

om moståndaren slår vänster jabb, så jabbar du med vänstern, böjer huvudet åt höger så du hamnar på utsidan av hans vänster-arm.
    Jabben ska träffa så du stannar honom.
    Sen tar du ett steg snett åt höger så du kommer på hans utsida och följer direkt upp med en överhanshöger mot tinning/käke.

Det är en riktig KO-kontring!

Jabb jabb-teknikerna ska göras med fart, så att motståndaren tvingas backa och hålla upe guarden högt.
    Dem är väldigt effektiva inom MMA'n, därför att om du totalt misslyckas med uppföljningen så har du nog mycket fart att få in en snabb double-leg medans du har farten uppe och han har guarden högt.
    Det håller jag med om! dessutom blir slagen och sparkarna lite extra hårda när man har lite fart på dom!

Rookie
    dundra in med en jabb, faka rak höger gå på kropp höger till vänster, efter det en höger krok följt av en krok från vänster avsluta med en uppercut för bäst effekt

explosivt såklart.. : )

Hall of famer
    jabb - uppercutt - krok - steg åt sidan - lowkick..

Rookie
    min favo är vänster lowkick på insida ben upföljt me rak höger lång vänster krok och höger rundspark antingen mellan eller hög :P

Champ
    Jabb-Jabb-Lowkick är något ja älskar

Sen följer ja ofta upp med en highkick efter en pushkick med främre foten

Hall of famer
    Jabb jabb superman

Contender

jabb jabb highkick.
    jabb cross lowkick.
    frontkick highkick.

sen har jag en variant som är lätt att få in men inte tar så mkt skada... jabb mot ansiktet, direkt efter kmr jabben i magen och sen en fet höger i ansiktet :twisted:

Hall of famer

höger lowkick, fejk höger lowkick, kliv in vänster knä mot levern.

Up and coming

Eftersom jag inte börjat med mman än så har jag bara gjort tekniker på min polare,

Det går till såhär:

Vänta tills han sover sen placerar du dig brevid bästa möjliga plats för rear naked choke.
    Slå han i levern så han vaknar upp med panik & inser att han sitter fast i RNC sen klämmer du åt så han somnar igen. No harm done....

Champ

hahah det där ska jag göra på min lillebror

Hall of famer

Quote Originally Posted by Zeemen
    hahah det där ska jag göra på min lillebror
    Hahahahaha

Rookie

Jag gillar: Lowkick, Lowkick, fejk Lowkick och gå in med High Roundhouse.
    KO! Helt klart!

Thai-knän är också jävligt effektiva!

Hummm, vet inte om ni har kört den här men när man står och kör slag i ringhörnan och slår på hans magen, och lägger upp en krok i huvudet. (Vet ej vad den heter.)

Men en sak som jag sällan ser nu för tiden (inom MMA) är den höga frontkicken.
    Får man in den så ligger han. Bra emot "bull-rushande" personer.

bort med bold /shogmod

Hall of famer

Quote Originally Posted by Dalarocker
    Hummm, vet inte om ni har kört den här men när man står och kör slag i ringhörnan och slår på hans magen, och lägger upp en krok i huvudet. (Vet ej vad den heter.)
    Uppercut?

.Ps. Du behöver inte skriva alla inlägg fetstilta .Ds.

Hall of famer

Jag har förövrigt börjat gilla dubbel-trippel-quadro-Jabbar!

Rookie

Quote Originally Posted by Sprawler
    Uppercut?

.Ps. Du behöver inte skriva alla inlägg fetstilta .Ds.
    Nej, en hook över eget huvud.

Ps. JOOOO! Det är min "stil".

Hall of famer

Nej, en hook över eget huvud.

Ps. JOOOO! Det är min "stil".
    Nej, på allvar, skriv inte alla inlägg i fetstilt, det är irriterande och drar till sig uppmärksamhet.

EDIT:
    Redigerade ditt inlägg, från och med nu skriver du utan fetstilt text så blir alla parter gladare, eller egentligen bara alla utom du, men det duger det med.

Rookie

Sorry, my bad.
    Ska inte hända igen.

Den gamla, goda Axekicken!
    Den var mer framförd utav Andy Hug (R.I.P.) där han körde den ofta i ett tidigare skede utav K1.

Vad har vi mer?
    Spinning back Kick och Chuck Lidells overhand har jag alltid gillat. KO-slag och spark så det heter duga.

Hall of famer

Jag är ett stortfan av att förvirra motståndaren genom att slå exakt likadana slag med både vänster som höger, så att han inte vet vilken som är jabben!

Det är ett under att jag inte fått ta ofrivilliga tupplurar i mina matcher, men det var nära i min förra!

Page 1 of 2 12 LastLast