Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 35 of 35

Thread: Ang Handlindor.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Björne
    Quote Originally Posted by Sprawler
    Jag lindar på ett sätt jag lärde mig i thailand, som lämnar handflatan fri, så man enklare kan öppna och stänga handen,
    .
    Samma har, borjar med att linda knogarna istallet for att borja vid tummen.

Jaha, jag börjar vid tummen, sen lindar jag handleden, 2varv över knogarna, sen mellan fingrarna och efter varje finger så lindar jag lindan mellan pek fingert och tummen, INTE över handflatan, på så sätt lämnas handflatan öppen.

Rookie

Re: Ang Handlindor.

jag har ett problem, när jag slår en höger uppercut så får jag svin ont i tummen även fast jag inte träffar där, beror det på att jag håller fel lr vad kan det vara?

per
    per is offline
    Hall of famer

Kramar du tummen när du knyter näven?

Up and coming

Jag har kört kung fu i fyra år, thai lika länge, en släng boxning & mma nu typ ett halvår. Jag har grymt hårda slag (speciellt krokarna) & har väldigt tunn benstomme i handlederna. Jag har aldrig haft problem med handlederna, men jag har också gymmat under hela tiden, vilket stärker en hel del.

Däremot stukade jag tummen på mmaträningen, vilket vägrar läka och bara blir värre, så för min del skulle jag i backspegeln börjat linda händerna när jag började med mma, just för att få stabilitet i handleder & tumme. Nu går det åt en halv rulle sporttejp för att kunna köra, men då går det faktiskt bra. Tummen blir som gipsad.

Rookie

menar du ifall jag har den inne i handen som? och nej det har jag inte ifall du menar det..

Quote Originally Posted by per
    Kramar du tummen när du knyter näven?

Contender

Hur lång bör en handlinda, till en vuxen man med "normalstora" händer, vara?

Använder inte lindor och kommer inte göra det under de flesta MMA-pass då vi inte slår så mycket på säck eller mitsar. Däremot tänkte jag gå på säcken lite för att få de där tunga slagen och då vill jag nog linda.

Hall of famer

Smaken är nog lite olika från person till person. Jag kör med 4½ meters elastiska lindor. Det blir bra för mig. Jag har väl normalstora händer och är vuxen sen 16 år tillbaka...

Contender

Tack för svar!

Rookie

lindar men är lite harig av mig när det kommer till skydd ;D

Page 2 of 2 FirstFirst 12