ahh soft, då lutar det åt Hilti igen^^Originally Posted by PR00H
Kör du någe boxning Prooh?
ahh soft, då lutar det åt Hilti igen^^Originally Posted by PR00H
Kör du någe boxning Prooh?
nej jag har aldrig kommit till skott, vart jävligt sugen o snackat en del med tränarens mycket talangfulla och trevliga son om att köra. Vet att diego gonzales kört mkt med samma tränare och blivit mkt bättre stående fort. Torsten någonting heter han o verkar jävligt duktig måste jag säga.Originally Posted by gatzzzo
men som sagt hör med folk från boxningsgänget när dem kör för schemat stämmer inte med hur dem tränar 100% om du vill köra
ahh okej, ja jg tro dwe tär bra o mixa det fkastikti..
vet du om man typ kan gå match i D-klass thaiboxning medans man tränar på hilti?
ingen kommer hindra dig iaf, men jag tror inte du kan vänta dig så mkt organisatorisk hjälpOriginally Posted by gatzzzo
ahh okej soft, ne men det förstår man juh... har du tävlat nått?Originally Posted by PR00H
boys håll er till ämnet, PM:a varandra om ni är sugna på att dejta![]()
Haha rolf PWNED!!!Originally Posted by xynd
får jag ett kort för detta så var det värt det
fett roligt![]()
pass på er bara för ni i hemlighet satt o önska att ni träna på hiltops:
sjalv foredrar jag personligen kick boxning fore thai boxning for pa thai boxning jag tror inte du lar fa sa manga chanser till en swiping tiger eller nagon annan konstig sak de ska vara enkla saker som avanseras och blir mycket battre
I "svensk" kickboxning är det väl inga låga sparkar eller clinchande? Därför passar Thai:en så mkt bättre.
Men visst, avancerade och "flashiga" tekniker har man inte mycket för, men det gäller ju alla kampsporter man använder sig av i mma. Jag har tränat Taekwondo i 15 år men skulle aldrig få för mig att köra några "tornadosparkar"... då skulle jag bli dödad. Däremot använder jag mina raka slag och hårda "frontkicks".
Thai har inga flashiga tekniker. Den enda tekniken som kanske inte är lämplig för MMA är teep eller frontsparken. Resten är så gott som klockrena.
Det som skiljer thai ifrån kick är ju att det är annorlunda stance samt ingen clinch i kick.
Dessutom skulle jag säga att en väl utförd teep/frontspark är väl så effektiv i MMA. Den kanske inte knockar så många men den frustrerar garanterat, det ser man på de som använder den i UFC.
Dessutom skulle jag säga att en väl utförd teep/frontspark är väl så effektiv i MMA. Den kanske inte knockar så många men den frustrerar garanterat, det ser man på de som använder den i UFC.
Jag tycker kickboxning har mycket mer flashiga tekniker(främst sparkar) jämfört med thaiboxning. Det tycker jag iallafall efter att tränat båda stilarna.
en boxares stance är känsligare mot lowkicks då man kan få ganska hårda smällar vid främre benets knäveck och stancen passar sig inte för att snabbt blocka sparkar med skenbenet heller. man går även mista om att träna clinch om man väljer vanlig boxning.