Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Up and coming

Vilket upplägg passar bäst?

Hej
    Först av allt så vill jag bara säga att min träningsjournal kommer att komma upp men jag vet bara inte riktigt än tyvärr. Hade det blivit som jag hade velat så hade jag börjat för länge sedan, men det blir inte alltid som man tänkt sig, eftersom tiden inte räcker till allt.
    Den andra anledningen till varför jag också skriver är för att jag åter igen behöver lite hjälp med mitt uppläg utav ett träningsprogram.
    Jag skrev ju ett inlägg i min träningsjournal där jag sade att jag hade bestämt mig för ett träningsprogram. Men nu efter att ha läst att just ett sådant program lämpar sig bäst för personer med övervikt så känns inte det som om detta program är något för mig då jag inte är överviktig. Det är i stort sätt tvärtom. Efter att ha läst det så fick jag mig en tankeställare för förut har man gått mer på känslan att detta kan vara ett roligt program att köra än att detta är ett bra sätt för mig att träna
    Vad skulle ni säga är det viktigaste för mig att tänka på när det gäller val utav träningsprogram?
    MVH spirit.

Moderator

Re: Vilket upplägg passar bäst?

Ja det beror ju helt och hållet på vad du vill uppnå med din träning ?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming

Hej
    Det är just den frågan som jag tycker är svår att svara på själv, eftersom jag inte vet vad varför man väljer ett program och väljer bort ett annat.
    TEX: Man har läst folk som skrivit att Brad Pitts träningsprogram från Fight Club bäst lämpar sig för personer som redan är smala och inte behöver gå ner i vikt. Det skrivs ju också att vill man bygga muskler så ska man inte välja ett sådant program. (En muskelgrupp varje dag plus en del kondtion).
    Det känns som det står mycket fakta, men man får inte den kollen man skulle vilja ha när man är på nätet. Av det med Brad Pitts träningsprogram jag samlat ihop på nätet så hur gör den personen som redan är smal men som vill bygga upp sig. Den personen kommer ju se ut som ett skelett, om man nu ska gå utifrån det man läst. Sedan finns det ju dem som tycker det uppläget är ren skit, ytterligare en åsikt.
    När ni väljer ett program till er själva finns det då alltid någon fakta ni letar specifikt efter som visar er att det programmet ni har framför er är bra?
    MVH Spirit.

Contender

Som Shogun skriver, du måste ju först bestämma dig för vad du vill uppnå INNAN du väljer program.

Vill du gå upp i muskelmassa och vikt tränar du på ett sätt, vill du gå ner i vikt och "deffa" ett annat osv. Vill du öka din kondis, slagstyrka, smidighet, bli bättre på innebandy eller kanske bara leva ett hälsosammare liv...? Allt beror ju på vad du vill med din träning.

När du själv vet vad du vill kan du, med hjälp av det allvetande forumet, hitta en träningsform som passar.

Moderator

exakt..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming

Hej
    Jag tävlar inte i någon kampsport eller är överviktig. Men jag har alltid tyckt om utmaningar och tänkte köra efter ett program som är ett sådant som Brad Pitt har som ger en kropp som är tränad, men som inte är stor som ett hus. Efter att jag läst i genom era kommentarer så har jag sökt just efter ett Brad Pitt-Program. Jag har hittat flera och det som jag nu skulle behöva ha hjälp med är nämligen vilket jag ska välja. För dem är utformade på lite olika sätt
    Flera utav programmen är utformade så att man tränar en muskelgrupp varje dag. Just dessa program har i för sig lite små skillnader. Då vissa har struntat helt i både ben och mag träning. Medans vissa har ben och mag träningen utspritt över de andra dagarna där du tränar en muskelgrupp, vad som dock dessa program har gemensamt är att man ska träna cardio separat i två dagar följd
    Sedan finns det program som säger att man ska träna ett helkropps-program tre dagar i veckan två utav dem här dagarna ska man träna med 3 set 12 reps förutom för arm-övningarna som det är 2 set I mellan dessa två pass som innehåller samma övningar finns det ett tredje där det är nya övningar men som man ska göra med fler reps står dock inte hur många. övningarna ska utföras som super-set efter att detta är gjort så ska man gå över till att köra ett för magen vid varje tränings-pass. Sedan ska man också vid två separat tillfällen i veckan köra intervall-träning.
    Sedan finns det ytterligare ett program där man för de mesta tränar tre muskel-grupper vid varje pass och kör cardio direkt efter det.
    Sedan läste jag också i en artikel för ett tag sedan där en musiker tränade sig till Brad Pitts kropp genom att köra två pass om dagen.
    Jag trodde verkligen inte det skulle finnas så här många olika varianter av vad dem säger ger än Brad Pitt kroppen. Vad säger ni här ute på forumet som har den kunskapen jag inte har. Vilket program ska jag välja?
    MVH spirit.

Moderator

Jag säger som så att du kan släppa det där med att "få brad pitt kroppen". Brad Pitt i fightclub är medelmåttigt vältränad ur massa-synpunkt och har riktigt bra deff, dvs lågt kroppsfett. Utseendet på hans muskler har ingenting att göra med hur han har tränat utan det bestäms helt och hållet av genetiken hur musklerna ser ut och hur de sitter. Vill du ha en kropp som är "på samma sätt" fast utifrån dina förutsättningar så ska du träna på gym på det sätt som passar dig, helkropp, halvkropp eller splittat och sedan gå på en diet och få ner din kroppsfettsprocent riktigt lågt.