Hej Jag är ny här på forumet. Såg min första UFC-gala för bara några månader sedan. Mitt intresse har bara växt och växt, försöker att skaffa så mycket information som möjligt som rör mma.
Jag har en undran och sedan några frågor . Man har ju hört en massa fighters säga hur ofta och hur mycket de tränar inför sina matcher, ofta så rör det ju sig om en 5-6 dagar i veckan. Dom här här fight-filmerna som finns som Never Back Down, Fight Club och Snatch, de två sistnämnda tar jag med som exempel bara för att jag har läst folk har liknat Brad Pitts kropp vid en boxar/fight kropp. Har de tränat så som fighter brukar göra? Det som man hört och läst dessa personer säga är att de tränat 5-6 gånger i veckan inför dessa roller. Sedan har man ju också läst en massa personers analyser på hur dessa skådespelare har byggt upp sig för dessa filmer. Vissa utav dessa har skiljt sig medan vissa har varit inne på ett gemensamt spår, nämligen att träna en muskelgrupp varje dag med 4-5 olika övningar. Är det något alla förutom en analys har gemensamt är att de skriver i stort sätt inget om ben och mag trännig. Det har stått om kondtionsträning på vissa, en del har det 1 gång i veckan, andra 2 gånger i veckan?
Räcker det för magen och benen med en bra cardio eller som undantags analysen skrev en femte dag med mage träningen och bara en kondtionsdag Hur ser det ut för fighters egentligen med träningen?
Tacksam för svar.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote